Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-11-13 18:05:18 Sprawdź czy rozrząd nie jest przestawiony. |
syd Tychy | 2011-11-13 20:13:17 a do mechanika pojechałeś bo coś się działo z autem??? czy przegląd jakiś stukną??? |
Elefant RAV4 I Brzeźno | 2011-11-15 21:02:48 Właśnie sprawdziłem rozrząd i luzy zaworowe. Sprawdziły się wasze sugestie dotyczące rozrządu. Nie zgadzały się fazy wałka ssącego w stosunku do wydechowego, były przesunięte o jeden ząb. Już to poprawiłem i zrobiłem reset. Niestety okazało się także, że luzy zaworów wylotowych są za ciasne mają około 0,20-0,25mm . Wolne obroty po odpaleniu już zachowują się normalnie, niestety na rozgrzanym silniku nadal są za wysokie (1000).
Teraz pytania - czy mogę oddać płytki regulacyjne do tokarza żeby je zeszlifował, czy kupić nowe (argumenty za i przeciw). - czy kasator luzu znajduje się między zębatkami wałka wydechowego i aby go zobaczyć (wymienić) należy zdjąć jedno z zębatek po wcześniejszym zdjęciu zabezpieczenia od strony paska rozrządu. Jakie są objawy jego zużycia (najlepiej mierzalne). Organoleptycznie nic tam nie lata, nie brzęczy, zębatki można obrócić względem siebie po użyciu pewnej siły za pomocą śrubokręta . Chciałbym mieć pewność że wszystko z tym kasatorem jest o.k. , ewentualnie go zrobić przy okazji zaworów. - no i co z tym biegiem jałowym. Dziękuję za dotychczasowe rady i czekam na kolejne. Pozdrawiam |
piasek101 Piaski | 2011-11-15 21:46:25 1) płytki - są tacy co twierdzą, że można (ja bym tego nie robił, no tylko gdy już takiej grubości nie mógł bym kupić).
Bo utwardzane powierzchniowo są - chyba azotowane. 2) kasator - to taka płaska sprężyna, nie ma się co zużyć, co najwyżej może pęknąć. Jak chcesz zajrzeć to zdejmujesz włek i zabezpieczenie i go obadasz. Ps. Nawet jak nie był napięty to znaki na wałkach są od strony krzywek - więc jak to możliwe, że ktoś przestawił o ząbek. [ wiadomość edytowana przez: piasek101 dnia 2011-11-15 21:47:26 ] |
![]() Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2011-11-16 00:46:01 Kasator luzu to ogólnie rzecz biorąc cały ten mechanizm dwóch zębatek ze sprężyną w środku. Cały wic polega na tym, że przed zdjęciem wałka trzeba zablokować te zębatki względem siebie za pomocą śrubki wkręconej w przeznaczony temu celowi otwór. To jest bardzo częsta przyczyna hałasu po wizycie u mechanika, który zdejmuje wałki bez zastanowienia i pojęcia.
Jeżeli nie blokowałeś kasatora przed zdjęciem wałków, to wyjmij wałek, napręż kasator tak żeby zęby się zgrały, wkręć śrubkę w otwór blokujący i dopiero włóż wałek. Pozdro. |
Egiptos TOYOTA DRIVER Corolla e11/ Volvo V70 Lasowice Wielkie | 2011-11-17 08:03:21 Ja płytki dawałem do szlifowania na magnesówce.
Kazałem obrabiać z dołu, a strony dotychczas pracującej nie ruszałem bo podejrzewam, że są utwardzane powierzchniowo. |
Elefant RAV4 I Brzeźno | 2011-12-02 16:59:57 Dziękuje za wszystkie rady i fachową pomoc.
Ustawiłem zawory (zdecydowałem się na nowe płytki), wałki rozrządu i napiąłem, kasator luzów. Pozostaje problem ze zbyt wysokimi obrotami na biegu jałowym (ok. 1000). Nie sprawdzałem ustawienia rozrządu, ale oprócz w/w problemu chodzi jak z zegarek więc powinno być w porządku Był ruszany odbojnik zderzaka podparcia dźwigni przepustnicy ustawiłem go według instrukcji z forum zrobiłem reset i nic. Zastanawia mnie TPS. Mianowicie gdy silnik pracuje po odłączeniu TPS, nie ma żadnej reakcji, ani wpływu na prace silnika i jego obroty. Gdy jest odłączony samodiagnostyka pokazuje błąd 41-czujnik położenia przepustnicy. Gdy się go podłączy i zrobi reset, nie wykazuje żadnych błędów, czyli niby powinien działać. Pozdrawiam i czekam na rade. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-12-03 14:48:46
Jednym z typowych objawow przestawionego rozrzadu jest nie schodzenie z 1000 na bieg jalowy.Sprawdz jeszcze raz ISC i rezystancje czujnika temperatury na goracym 200-300 ohm lub mniej.Przepustnice ustawiales wg mojej instrukcji czy jakiejs innej? jest teraz domknieta na szczelno ? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Elefant RAV4 I Brzeźno | 2011-12-03 17:43:15 Przepustnice ustawiłem według twojej instrukcji, jest szczelna.
Jeszcze raz sprawdzę ISC i czujnik temperatury płynu, ale czuję że jednak będę musiał zająć się rozrządem. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym forum, waszą fachowością i życzliwością. Chyba ograniczę do minimum kontakty z serwisem i mechanikami, a zamiast tego zainwestuje w narzędzia i kanał. Do tej pory korzystałem tylko z forum Civic Klub, tam wystarczyła mi tylko szukajka, co prawda nie ma porządnego forum Rav-ek , ale dzięki wam myślę że dam radę a przy okazji zaoszczędzę nerwy, kasę, i czas. Dzięki i pozdrawiam. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-12-03 18:43:53
Zawsze mowilem ze jak se sam nie zrobisz to nikt ci porzadnie nie zrobi.Dlatego robie to dalej juz zawodowo, ale to sie tyczy kazdej dziedziny. Jest tylko jedna zasada ,jak czegos nie wiesz to sie najpierw zapytaj ,zanim zepsujesz ,nie jednego tylko kilku fachowcow ,potem poczytaj jak to od strony teoretycznej wyglada ,a potem wyciagnij wnioski i rob najdokladniej jak potrafisz. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Elefant RAV4 I Brzeźno | 2011-12-29 23:00:30 Ponownie sprawdziłem zawór ISC, i czujnik temperatury, wszystko OK.
Wziełem się za rozrząd lecz poległem przy odkręcaniu koła pasowego z wału korbowego. Robiłem to przy pomocy klucza i młotka. Pytania: Jak zablokować koło pasowe, lub wał. W którą stone odkręcać Czy dam rade bez klucza pneumatycznego Dzięki za odpowiedzi i rady. |
![]() Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2011-12-30 00:24:48 W kole pasowym masz dwa otwory z gwintem bodajże M8 albo M6. Wykombinuj sobie jakąś blokadę i tam przykręć.
Śruba jest normalna, z prawym gwintem. Żadnych niespodzianek. Koło możesz jeszcze spróbować zablokować wrzucając 5-kę i niech ktoś Ci depnie w hamulec. Tyle, że trochę trzeba przekręcić zanim to naprężysz i dopiero w tak mocno naprężony klucz można walnąć młotkiem. Podstawa to dobra nasadka i solidna pokrętka. Pozdro. |
piasek101 Piaski | 2011-12-30 12:15:50 U mnie (kilka razy sprawdzałem zanim opracowałem ,,patent" na zablokowanie) te otwory są gładkie - ale da się je wykorzystać; wkładam tam metalowy trzpień i kombinuję jak zaprzeć (teraz już wiem jak) aby koło się nie kręciło.
Gdzieś widziałem (może na tym forum), że ktoś używał ścisku stolarskiego - podobało mi się to rozwiązanie. |