| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
AdS Miłośnik FSO nissan almera Warszawa | 2003-06-13 23:17:11
Nie wiem zabardzo jak ci pomóc ... może spróbuj wypompować przynajmniej część tego czegoś lub/i rozcieńcz to jakimś dobrym paliwem. Powiedz tylko gdzie tankowałeś? |
Rally Polonez 1.4Gti16v Warszawa | 2003-06-14 02:37:37 Po mojemu to trzeba rozcieńczyć syf dobrym paliwem(dolać)i dodatkowo kupić płyn do czyszczenia układów paliwowych(Np STP)
powinno pomódz.Ale kto wie? jak się dobrze przytkało to tylko wyjęcie i czyszczenie...... |
putynek Szczecin | 2003-06-14 10:03:27 Czy ta pompę można rozebrać i np. nasmarować? Gość w serwisie stwierdził że jest nierozbieralna!
Może wpuścić troszkę oleju czy wd40? |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2003-06-14 10:05:55 Jest nie rozbieralna, a Bocian ja rozebral i naprawil, wiec powino sie dac rozebrac. |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-16 11:11:05
Tak tak Owszem nawet udało mi się jąnaprawić ale to była istna partyzantka. Jeśli chodzi o ciśnienie to może wina leży po stronie filtra paliwa. U mnie zajeździłem wtryskiwacze przez szlam ze zbiornika. Najlepiej wymienić filtr na nowy potem wylać to badziewne paliwo, wypłukać zbiornik i pompkę czystym paliwem i nigdy więcej nie tankować na tej tandetnej stacji. Jeśli chodzi o smarowanie pompy paliwa to odpowiada za to paliwo które jest zasysane i tłoczone przez całą pompkę. Dodatkowym zadaniem paliwa jest chłodzenie pompki. Dlatego jazda bez paliwa we wtryskowcach kończy się tak niemiło dla pompki. A tak to wyglądało po naprawie. Sorka że kiepska jakość fotki ale tak wyszło: ![]() [ wiadomość edytowana przez: Bocian_s_313_PTK dnia 2003-06-16 12:10:08 ] |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-16 12:50:47
Za wskazania tempeatury odpowiada czujnik na rurce układu chłodzenia. Widać go po prawej stronie głowicy na samym końcu. Kompa proszę w to nie miesać. On ma swój własny czujnik w nieco innym miejscu. |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-16 16:19:34 Jeśli chodzi o moją pompkę to poprostu pewnego dnia przestała działać i już. Jak się potem okazało zawiesiła się szczotka. Jak już rozbebeszyłem pompkę to odkleiłem szczotkę od plastikowej prowadnicy i wszystko wróciło do normy. Potem obejmy zaciskowe i kawalek wykładziny PCV. Całość uszczelniona klejem dwuskładnikowym. Już ze trzy miesiące i pompka jakoś nadal działa. |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-16 17:36:35 TO może czujnik temperatury komputera. Wyglada na to że padł a komp ustawił wartość hipotetyczną i pracuje w trybie serwisowym. Aby go sprawdzić należy zmierzyć rezystancję na jego zaciskach. Niestety nie pamiętam które wejścia do kompa to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Ale dojdziesz jakoś po schemacie.
Czujnik powinien mieć rezystanję kilka kiloomów przy zimnym silniku a kilkaset omów pzy ciepłym silniku. |
putynek Szczecin | 2003-06-16 19:21:51 Dzięki, za radę ale nawet nie mam schematu, a nawet jeżeli bym znalazł potwierdzenie że to czujnik w kompie to przeciż tego nie naprawię. |
putynek Szczecin | 2003-06-16 19:25:06 A tak pozatym to z diagnozy wyszło że nie działa układ czujnika tlenu więc i tak mnie czeka inny komputer. |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-16 21:03:47 Czujniki to układy niezależne od komputera. To że nie działa układ czujnika tlenu to nic innego jak padnięta sonda lambda. Tak samo jest z innymi czujnikami. Temperaturę mierzy zwykły termistor więc też nic specjalnego. Jeśli jakiś mechanik twierdzi że to wina komputera to niech ci sprawdzi poszczególne czujniki. Komputer w roverku jest dość odporny więc nie powinien się psuć. Ja bym go wymieniał w ostateczności mając pewność że wszystkie czujniki są OK. |
putynek Szczecin | 2003-06-17 15:16:24 Chodzi o to że sonda lamda jest ok, ponieważ po podłączeniu innego kompa sonda zmieniała wartość napięcia , a na moim kompie ma stałą wartość. |
gumis Miłośnik FSO Vectra 2000 Bełchatów | 2003-06-17 21:43:43 To ja zadam pytanko w tym temacie otóż:
1. Jakie powinno być ciśnienie pompy paliwa przy listwie 2. Na końcu listwy jest zaqwór, czy on maże nie trzymać ciśnienia na listwie? Pytam bo mam dziwne objawy , mianowicie przy powiedzmy konkretnym wdepnięciu auto zachowuje się jakby nie dostawał papu- pompa ok chyba, trzeba mu ująć gazu i dodawać w miarę powoli Za cenne uwagi z góry dziękuję |