Metaliczny dzwiek z silnika + auto nie chce zgasnac? Help!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdzies z silnika (nie mialem okazji zobaczyc gdzie konkretnie) wydobywa sie raz na jakis czas przerazliwy metaliczny dzwiek. Jakby cos sie wkrecilo w jakis element obrotowy.

Dzwiek znika albo po odpuszczeniu gazu i ponownym jego nacisnieciu. Albo po wylaczeniu zaplonu i ponowynym odpaleniu silnika.

Podczas gdy pojawia sie ten przerazliwy jazgot, wyczuwam delikatne wibracje pedalu gazu, lecz bez wyczuwalnego spadku mocy auta.

Zdaza sie to glownie gdy essi jest rozgrzany.

Prawie rownoczesnie z ta usterka pojawil sie drugi problem. Auto nie chce zgasnac po wylaczeniu zaplonu! Moge wyjac kluczyk i wyjsc z auta, a auto nadal chodzi. Zauwazylem ze dopiero wylaczenie swiatel wylancza silnik!!

Pomyslalem ze to przelacznik zespolony ma jakies spiecia, rozebralem go na czesci, jedyne co zauwazylem to ze jedne z kabelkow stracil izolacje, wiec zalozylem nowa skrecilem, zamontowal i niestety objawy te same.

Dzis zauwazylem ze kluczyk po wyjeciu ze stacyjki jest masakrycznie rozgrzany!!! Zabiore sie zatem do rozmontowywania stacyjki i byc moze dalej bebenka itd.

Macie dla mnie jakies wskazowki? Gdzie moze byc przyczyna tego zachowania? Czy to ze auto nie chce gasnac moze miec zwiazek z metalicznym odglosem z silnika? (byc moze przez zwarcia w stacyjce szaleje komputer i zaplon sie chrzani?)

Escort 1.4 1991r. LPG, poziom oleju ok.
  
 
hmm...... w diezlu jest elektrozawor ktory odcina paliwo i jak padnie to kluczykiem nie zgasisz........... ale jak jest w benzynie to nie mam zielonego pojecia ;/
  
 
Skoro masz benzynę a ni e diesla to znaczy ewidentnie problem w elektryce, bowiem zapłon Ci się nie wyłącza w przeciwnym razie nie było by iskry i chcąc nie chcąc silnik by się zatrzymał
  
 
tak, ale czy to ze nie gasnie moze miec zwiazek z metalicznym odglosem z silnika podczas jazdy?

Za pierwszym razem obawialem sie ze ten dzwiek to z powodu zatarcia/przegrzania jakiegos elementu. Wiec przyczyny szukalem w poziomie oleju, chodnicy itd. Ale bez rezultatow. Poziom oleju ok, coolant ok, chlodnica ok, wentylator choldnicy ok, wskazania temp silinika ok.
  
 
Na mój gust przyczyny nie gaśnięcia silnika szukał bym najpierw w tej stacyjce i instalacji elektrycznej. Metaliczny dzwięk moim zdaniem raczej nie powinien się z tym wiązać. No chyba, że on też jest skutkiem (nie przyczyną) usterki w instalacji - np. zacierający się alternator w wyniku pracy pod jakim ekstremalnym obciążeniem (chociaż to raczej mało prawdowpodobne bo nigdy o tym nie słyszałem).


[ wiadomość edytowana przez: ndaniel80 dnia 2007-06-15 15:13:44 ]