Teoretyczne pytanie odnośnie silnika 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiec leżąc soebie w łózeczku tak sobie msylałem o naszych wydumkach w malcu ( sam miałem boba przecież) i dopadło mnie jedno pytanie: dlaczego??

i teraz sedno sprawy
w RC smigały maluchy wg homologacji. miały zamachy cieżkie bo około 5 kilo chyba, zxawory seria bo tam mówi homo, gaxniki maluchowskie ale przerabiane, skrzynie a grupowe czyli nie jakies tam mega krotkie przełożenia....
wiekszość z nas robi tak: wielkie zqwory, lekkie zamachy wały z bisa głowice obnizane w kosmiczen sposoby jakieś wpuszczania gniazd itp gaxniki najlepiej z burana i takei tam skrzynie customowe z przełozeniami różnistymi.
pytanie: dlaczego te malce z RC wg homologacji miały mierzone moce pod 50 km lub lekko wiecej a te wszystkie wydumki nie mogą dobic do tego pułapu a jesli nawet to rzadko a nawet jak ktoś twierdzi ze ma wiecej to nie ma to potwierdzenia.


dlaczego niby z gorszego jest lepsze???????

moze zakrecone troche bo zywca wypiłem sobie ale odpowie ktoś na to pytanie??

edit: jesli mod uwaza ze powinno to byc na głownym to prosze zrobic co potzreba dałem tu dla spokoju sumienia zeby nie było potem gadania


[ wiadomość edytowana przez: Bizer_trikolorr dnia 2007-07-11 00:35:22 ]
  
 
przede wszystkim chodzi tu o precyzyjne spasowanie wszystkich możliwych ustawień silnika w optimum. wałek rozrządu z długością dolotu i wydechu, przekrojem gardzieli. I drugi zestaw parametrów to dysze paliwa/powietrza, ciśnienie sprężania i sterowanie zapłonem. Sprawa polega na skompletowaniu tego w jeden najkorzystniej zgrany zestaw, działający w użytecznych dla danej skrzyni obrotach.

Walnij jeszcze jednego żywca to ci się wszystko wyklaruje
  
 
ty, ja pytam raczej ludzi którzy boby mają i robią a nie tych którzy na prawym smigają albo instalacje elektro robia


malinosiu
  
 
Poza spasowaniem, zgraniem wszystkiego itd pozostaje jeszcze pytanie czy faktycznie większość malców w RC ma te ponad 50koni-te malce są zabi*** lekkie przecież: prawe drzwi laminat, maska przód i tył laminat, szyby z poli albo plexi, wszystkie wygłuszenia wydrapane, w środku tylko fotel i lekka klatka, w bagażniku nie znajdziemy koła zapasowego, sterty kluczy i podnośnika...do tego dochodzi krótka skrzynia no i to może już chodzić np. przy 45km.. Pozostaje też pytanie czy wszystkie są zgodne z homologacją.. należy jeszcze pamiętać na jakim paliwie oni sobie jeżdżą

[ wiadomość edytowana przez: Dar00 dnia 2007-07-11 08:08:04 ]
  
 
no reacja pytanie ile miałte to 50KM a masa to naprawdę ważna rzecz, nie wiem ile taki malec tam waży ale przypuszczam ze poniżej 450kg byli wstanie zejść. Co do spasowania pewnych elementów to niekoniecznie one są gorsze, poprostu nie wszystko jest zgrane, tam ktoś siedział i testował różne ustawienia, ciekawe ilu z nas sprawdzała przyspieszenie zmieniajac np dysze paliwa, taka drobnostka.
  
 
podoba mi sie ten temat Dawajcie dalej panowie,strasznie mnie to zaciekawiło
  
 
w topowych bolidach rc wykorzystuje sie rzeczy o których wiekszość z nas nawet nigdy nie pomyślała,najlepsi tunerzy przez wiele lat dochodzili do różnych rozwiazań.kiedyś po rozmowie z jednym gościem byłem w szoku.m.in opowiadał o takich rzeczach jak twardość spreżyn zaworowych,o tłokach,i ich wysokośći,wadze różnych elementów,ogólnie o takich którymi nikt z nas nie zawraca sobie głowy,najciekawsza była rozmowa na temat mocy,jak pytałem o 50km ,to kolo smiał sie jak dziecko,stwierdził ze może moc samego silnika tak,ale na kołach nigdy w zyciu.nakoniec dodał ze w zasadzie sama moc silnika jest mało istotna i jest kwestia wałka rozrzadu,i że najbardziej liczy sie moment obrotowy.
  
 
a mnie nurtuje troche inne pytanie. Kto i co musial az tak zepsuc w tym silniku zeby seryjnie osiagal 23KM a po ekstremalnych dumaniach 50km i nie potrafi zrobic przebiegu minimum 50tys km bez zadnej awarii. Wystarczy popatrzec na silniki motocyklowe o podobnej pojemnosci, moc okolo 100KM, spalanie podobne, moment obrtotowy wyzszy niz w maluchu.
  
 
Cytat:
2007-07-11 20:33:14, Walezy pisze:
a mnie nurtuje troche inne pytanie. Kto i co musial az tak zepsuc w tym silniku zeby seryjnie osiagal 23KM a po ekstremalnych dumaniach 50km i nie potrafi zrobic przebiegu minimum 50tys km bez zadnej awarii. Wystarczy popatrzec na silniki motocyklowe o podobnej pojemnosci, moc okolo 100KM, spalanie podobne, moment obrtotowy wyzszy niz w maluchu.



ehh ale chyba w malanie sa nieco inne materialy z ktorych byly elementy silnika wytwazane pozatym spasowanie tez napewno nie jest na takim poziomie jak w motorach.

[ wiadomość edytowana przez: dominikk dnia 2007-07-11 20:39:30 ]
  
 
Tak przy okazji to moze opanowal ktos jak odwrocic naped z silnika z motocykla w prosty sposob(zeby mozna bylo jechac takim autem z silnikiem z motora do tyłu)
  
 
zazwyczaj robia to dodatkowym silnikiem np rozrusznikiem
  
 
Cytat:
2007-07-11 00:55:11, Bizer_trikolorr pisze:
ty, ja pytam raczej ludzi którzy boby mają i robią a nie tych którzy na prawym smigają albo instalacje elektro robia malinosiu


O.K. Już nic Ci w życiu nie podpowiem
  
 
Cytat:
2007-07-11 20:15:51, Mrally pisze:
w topowych bolidach rc wykorzystuje sie rzeczy o których wiekszość z nas nawet nigdy nie pomyślała,najlepsi tunerzy przez wiele lat dochodzili do różnych rozwiazań.kiedyś po rozmowie z jednym gościem byłem w szoku.m.in opowiadał o takich rzeczach jak twardość spreżyn zaworowych,o tłokach,i ich wysokośći,wadze różnych elementów,ogólnie o takich którymi nikt z nas nie zawraca sobie głowy,najciekawsza była rozmowa na temat mocy,jak pytałem o 50km ,to kolo smiał sie jak dziecko,stwierdził ze może moc samego silnika tak,ale na kołach nigdy w zyciu.nakoniec dodał ze w zasadzie sama moc silnika jest mało istotna i jest kwestia wałka rozrzadu,i że najbardziej liczy sie moment obrotowy.



Może wiekszość z nas nie słyszała o różnej twardości sprezynach ale stosuje sie takowe, w takim silniczku jest wszystko ładnie wyważone jedynm słowem jak sie nie poskłada ileś tam silników i nie mówie tu o kilku sztukach tylko kilku nastu to może sie zrobi dobry motor. Ciekawą rzeczą jest ze z tego co sie orietuje to silniki nie miały wogóle alternatora, co zawsze daje ileść tam mocy wiecej, dlatego też tak jak piszesz rzeczywista moc pewnie była dużo mniejsza, opory skrzyni biegów itp. A kwestia wałka rozrządu to chyba podstawa, wg mnie wszystko powinno sie budować właśnie do konkretnego wałka.
Patrząc z mojego przykładu silnik śmiga na bredzie tylko i wyłącznie z powodu efektu dzwiekowego choc z dołu sie lepiej na pustaku napedza, zreszta bede testować 3 rodzaje wydechów tak dla własnych potrzeb i jestem ciekaw jakie bedą tego rezultaty
  
 
Cytat:
2007-07-12 00:18:51, Try3ek pisze:
...zreszta bede testować 3 rodzaje wydechów tak dla własnych potrzeb i jestem ciekaw jakie bedą tego rezultaty


No i w takich testach jest meritum sprawy P.S. Bizer, jak ci się ta moja wypowiedź nie spodoba to ci wytłumacze offline.
  
 
waga boba z rc była minimum 500kg, jak ktoś pisał o skrzyni ze jest krótka a grupa, kolego ludzie robia jeszcze krótsze niż a grupowe. mi chodzi bardziej o sam silnik. zauważcie taką rzecz jak zamach. w RC jest ponad 5 kilo a wiekszośc zchodzi max w dół.
a mozę to jest bład

taka ciekawostka. widzieliście kiedyś w bobku aluminiowe bębny ze stalowymi wkładkami8- w ramach redukcji masy??


malinosiu mozesz tlumaczyć u mnie w garazu, byles przyniósł coś do popitki
  
 
jak musiały mieć min 500kg to te bębny alu raczej są bo to by szybciej napedzić koła niż zmniejszyć mase autka
  
 
te bębny z łady były ??
  
 
Albo zeby zmniejszyc mase nieresorowana
  
 
Cytat:
2007-07-12 18:27:43, cichy_b0b pisze:
Albo zeby zmniejszyc mase nieresorowana


dokladnie
Pozatym w ktoryms samochodzie sa takie aluminiowe jak w bobie i podchodza bolt on ale nie pamietam gdzie.
  
 
siena/palio