Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
romcio1 Sympatyk FEFK escort lesko | 2007-12-15 16:26:39 jaki jest najlepszy akomulator do 1.8 disla . |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-12-15 17:01:07 1. Diesla
2. Odpowiedni 70Ah (czy 72) min. 650A |
![]() krysti612 Essi cabrio Krosno | 2007-12-15 17:44:01
pisze sie DIELSEL a nie DIESL wg mnie jest to takie minimum.. pamietaj romcio1 ze im mocniejszy aku tym dłużej na mrozie może pokręcic.. jeśli masz problemy z odpalaniem proponuje coś mocniejszego |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2007-12-15 18:09:10
Tylko bez przesady,bo pozniej nie bedzie doladowany taki duzy aku,a po drugie ciezko upchnac chyba wiekszy w essim,skoro producent do diesla zaleca o 70 Ah to niech taki bedzie. |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-12-16 12:09:35
Jak ju z sie czepiasz to nie DIELSEL a DIESEL ![]() Jak teraz nie ma czym kręcić to po zmianie na większy aku jeszcze bardziej nie będzie miał czym.... |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2007-12-17 18:06:31 No niestety Doktorze, VEG i Wojo mają rację, nie jest to taka prosta zależność w stosunku do oleju czy opon.
Dla diesli to 60 do 70 Ah. Dla TD np. fabrycznie pakowany był 63 Ah oraz 650 A. I więcej nic nie trzeba bo za 3 lata będzie szukał znowu nowego ![]() |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2007-12-17 19:14:40 Tak czy siak bedzie za 3 lata szukal nowego - konczy sie gwarancja i akumulator siada,rozne firmy ,rozni ludzie a efekt byl podobny. |
![]() DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2007-12-17 19:40:23 Ok. Zgadzam się i przyznaję rację.
Tak naprawdę, to pojemność akumulatora dobiera się do mocy zainstalowanych odbiorników - tak sie robi projektując instalację elektryczną w samochodach. Nawet w tych samych modelach danej marki producent stosuje inne akumulatory i alternatory w zależności od wyposażenia elektrycznego. Jeżeli samochód wyposażony jest w urządzenia o dużym poborze prądu np. podgrzewane fotele, lusterka, szyby, ruchome szyby, lusterka, szyberdach, klima, składany dach (cabrio) to potrzebny jest duży zapas prądu, który nie dopuści rozładować aku poniżej pewnego minimum w przypadku krótkotrwałego dużego poboru prądu. Liczy się wtedy pojemność aku. W szczególnych sytuacjach montowane są dwa aku. Im więcej odbiorników prądu tym pojemność aku powinna być wieksza. Jedynym źródłem prądu w czasie normalnej jazdy jest alternator a aku pełni tylko rolę bufora. Jest magazynem prądu oddając go w sytuacji nagłej potrzeby (gwałtowny wzrost poboru). Alternator bardzo szybko przestawia się na oddawanie większego prądu jednak ciężko mu zmniejszyć wydatek a wtedy także bardzo potrzebuje aku. Kwestia tzw. "nidoładowania" jest trochę ... zbyt naciągnięta. Alternator ma wielkie możliwości produkowania prądu o sporej mocy i jadąc na światłach z włączonymi wycieraczkami i radiem z wielkimi głosnikami alternator będzie pracował na 50% swoich możliwości. W escortach ponoć są alternatory o pradzie 55 i 70 A. Takim pradem już można spawać. Alternatory o takim prądzie są montowane zarówno w benzynowcach, gdzie zaleca sie aku 45 - 60 Ah jak i w dieslach (min 63 Ah) Producenci samochodów twierdzą, że do +/- 30% zalecanej pojemności aku można zmieniać bez negatywnego wpływu na samochód (świadczy to o dużej możliwości alternatora) Jeżeli ktoś odczuwa objawy tzw. "niedoładowania" to prawdopodobnie ma problem z alternatorem i z przekazem jego mocy do odbiorników czyli z połączeniami kabli. Inną sprawą jest sposób użytkowania instalacji elektrycznej. Jeżeli ktoś wsiada do samochodu, włącza światła, wsteczny, radio, reguluje elektryczne lusterka i fotel a dopiero na końcu odpala silnik, jedzie 2 km i gasi samochód a później dopiero wszystko wyłącza, to jest to czyste zabójstwo dla aku i tu nie pomoże nawet 160 Ah. |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2007-12-17 19:46:43
I to jest słuszna uwaga, tycząca się wielu użytkowników. Wnioskuje o polanie Doktorowi 100 gram ![]() |