Jak podłączyć automatyczny włącznik świateł - Elantra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

W Allegro znalazłem "czarne skrzynki", które automatyzują proces włączania świateł po zapaleniu silnika. Uważam, że ich główną zaletą jest nie podświetlanie deski rozdzielczej w dzień oraz zużywanie tylko ok 50% mocy w żarówkach. Niestety nie znam się na montażu tego typu urządzeń. Jak się do tego zabrać? A może sprawa jest na tyle skomplikowana, że wypada oddać samochód w ręce fachowca?

M
  
 
Jeżeli rzeczywiście się na tym nie znasz , to odradzam samodzielny montaż .
Co prawda nie jest on skomplikowany , ale należy znać przynajmniej podstawy elektryki.
I jeszcze jedno , nie wszystkie uniwersalne moduły nadają się do Hyundaii , ze względu na stosowane w nich (tzn. w Hyundaiach) sterowania świateł mijania masą.
  
 
Cytat:
2007-06-18 20:32:20, Tronic pisze:
I jeszcze jedno , nie wszystkie uniwersalne moduły nadają się do Hyundaii , ze względu na stosowane w nich (tzn. w Hyundaiach) sterowania świateł mijania masą.


Elektryk, który montował mi takie coś poradził sobie z tym stosując przekaźnik
  
 
Tylko jak w czasie dnia może nie podświetlać deski i wykorzystywać żarówki w 50% ? Sam montowałem u siebie taki automacik, podpina się go zarówno pod światła mijania, jak i pod postojowe, a jak wiadomo deska zapala się razem z postojówkami... Poza tym nie widzę sensu żeby ktokolwiek tworzył coś co za dnia dawałoby tylko połowe wydajności żarówek, bo na wieczór trzebaby te światła zapalać normalnie pokrętłem, trochę glupie rozwiązanie jak dla mnie
  
 
Cytat:
2007-06-18 09:25:36, Martin5_PL pisze:
Uważam, że ich główną zaletą jest nie podświetlanie deski rozdzielczej w dzień oraz zużywanie tylko ok 50% mocy w żarówkach.


a to tylko krok w kierunku zalozenia wydrukowanych plakietek ze swiecacymi swiatlami.jezeli w nocy jest koniecznosc jazdy na swiatlach mijania by byc widocznym,to co da 50% mocy w dzien?przeciez to sa o wiele ciezsze warunki by te swiatla bylo widac....pamietam tzw.swiatla dzienne o mocy 21W ktore byly widoczne z odleglosci mniej wiecej 0,5 m-zenada.
  
 
Cytat:
2007-06-19 17:28:37, wlad pisze:
jezeli w nocy jest koniecznosc jazdy na swiatlach mijania by byc widocznym,to co da 50% mocy w dzien?przeciez to sa o wiele ciezsze warunki by te swiatla bylo widac....



Nie masz racji. Żeby być widocznym w nocy to wystarczą żarówki 5W. Natomiast pełna moc przednich lamp w nocy jest potrzebna, żeby samemu dobrze widzieć drogę.

A rozwiązanie typu: w dzień mam 50% mocy żarówek a w razie potrzeby włączam przełącznikiem na "normalny tryb" uważam za doskonałe rozwiązanie. Zmartwiło mnie jednak to, co powiedział jeden z przedmówców - że światła tylne są połączone z deską rozdzielczą, czyli jednak deska będzie świecić się także w dzień. Szkoda - to był dla mnie główny argument przemawiający za takim automatem.

Przy właczeniu świateł wiele samochodów ściemnia niektóre elementy "dzienne" - np. zegar czy wskaźniki stanu skrzyni automatycznej. Chciałem tego uniknąć, ale chyba będzie to trudniejsze niż się spodziewałem.

Ale z kolei słyszałem plotki, że szykowana jest nowelizacja przepisu o światłach dziennych - ma zniknąć podobno obowiązek świecenia tylnymi lampami.