Renowacja instalacji gazowej elpigaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poszukuję w Warszawie firmy, która zajmie się instalacją gazową elpigaz. Mam przekroczoną normę spalin 8-krotnie i gość nie chciał mi podbić przegląd rejestracyjny (na szczęście dał się przekonąć). Przejechałem na gazie 90 kkm. Po takim przebiegu to podobno trzeba robić parownik, fakt że ostatnio trochę więcej pali o jakieś 1,5l. Firma która zakładała mi instalacje już nie istnieje.
  
 
Cytat:
2003-06-16 12:01:15, gisk pisze:
Poszukuję w Warszawie firmy, która zajmie się instalacją gazową elpigaz. Mam przekroczoną normę spalin 8-krotnie i gość nie chciał mi podbić przegląd rejestracyjny (na szczęście dał się przekonąć). Przejechałem na gazie 90 kkm. Po takim przebiegu to podobno trzeba robić parownik, fakt że ostatnio trochę więcej pali o jakieś 1,5l. Firma która zakładała mi instalacje już nie istnieje.




Zapewne lambda jest rozwalona. Koszt to ponad 200 zł.

Lambda - opis na forum

Parownik też wypada wymienić Plus filtr gazu.


Pozdrawiam.
  
 
Spróbuj tutaj:

ELPIGAZ o/W-WA Malownicza 29 02-272 Warszawa 022/868-57-95
warszawa@elpigaz.com

lub tutaj:

MOTO-GAZ s.c. Szpacza 2 04-238 Warszawa 022/611-44-62
wwa2@elpigaz.com

Zadzwoń tam, a na pewno podadzą Ci adresy zakładów montażowych.
  
 
Cytat:
Mam przekroczoną normę spalin 8-krotnie i gość nie chciał mi podbić przegląd rejestracyjny (na szczęście dał się przekonąć). Przejechałem na gazie 90 kkm. Po takim przebiegu to podobno trzeba robić parownik, fakt że ostatnio trochę więcej pali o jakieś 1,5l.



Jeśli nie masz "szarpanej" pracy silnika i zmniejszonej mocy, to znaczy, że masz zbyt bogatą mieszankę.
Padajacy parownik zwykle daje zbyt uboga mieszankę, stąd chyba chodzi bardziej o regulację niż o wymiany membran (czy całego parownika).
Możliwe, że to wina sondy Lambda (można wymienić nawet za 160). Daje Ci również złe spaliny na zasilaniu benzyną ?

Rozumiem, że masz tzw. II-gą generację instalacji z silnikiem krokowym LPG sterowanym elektroniką (elpigaz zajmuje się chyba tylko elektroniką a nie robi parowników. Tak ?) .
Może powinieneś wykonać prostą regulację elektroniki ?

  
 
Na benzynie nie sprawdzałem spalin. Ale jak gość usłyszał że przejchałem 90kkm to twierdził definitywnie że należy szczyścić lub wymienić praownik. Instalację oczywiście mam z silnikiem krokowym.
  
 
Cytat:
Na benzynie nie sprawdzałem spalin. Ale jak gość usłyszał że przejchałem 90kkm to twierdził definitywnie że należy szczyścić lub wymienić praownik. Instalację oczywiście mam z silnikiem krokowym.



Zbadaj napięcie na sondzie Lambda , najlepiej w czasie jazdy (kawał kabla podpięty "sposobem" do sondy Lambda, drugi kabel podpięty do minusa akumulatora,miernik lub dokładny wskaźnik diodowy-jedziesz i sprawdzasz napięcie) .
Gdy wykluczysz złe wskazania sondy Lambda, wyreguluj ustrojstwo.
Jeśli masz padnięty reduktor, to i tak przypomni o sobie w zimie, bo wtedy będzie Ci zubazał mieszanke.

P.S. Apropos przewzbogaconej mieszanki : nie robi Ci wybuchów w kolektor ?
To taka moja teoria, że wybuchy "robią się" od nadmiaru sadzy na zaworach dolotowych.
  
 
Ja robilem regulacje na Ul.Karczewskiej... chlopaki dokladniej wiedza gdzie to jest...

Tez mam ELPIGAZ ale ktora generacje to nie wiem


Zrobili mi to za 30 czy 40 pln wiec zadne pieniadze...
  
 
ja robiłem wymianę membram u gazownika w Łomiankach:
-jestem zadowolony
-poleciłem ten zakład Pyclowi ,który montował tam gazik, a ten z koleji polecił go Qbajowi, który też raczej dobrze się o nich wypowiada.
Jeśli jesteś zainteresowany to daj znać na priva......