[125p] 1600 DOHC budowa, porady, wskazówki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

przeczytałem temety dotyczace 1600 DOHC i nie jestem do konca pewien pewnych spraw

Mam fiata 125p w kombiaku, i silniczek 1600 DOHC który jeszcze nie wyladaował w komorze, silniczek jest razem ze skrzynia V komplet.
i mam pewne pytania,

pierwsze pytanko jaki rozrusznik/ podobno pasuje polonezoski ale z głowka od fiata..

2 jak wyglada kwestja wsadzenia silnika, co z belka? zapewne potrzebna jest inna belka, od czeog mozna zaadaptowac belke? czy konieczne będa przerobki zwieszenia?

3 Gaznik czy gażniki? mam dwa webery pionowe, przerabiac kolektor i zakładac oba czy zostawic na jednym? a może ma ktos do sprzedania dwa poziome? ( jak za rozsadna cene to prosze na priv)

4 Most. Mam jugosłowiański most, nic nie wyje funkiel nówka ma zrobione niecałe 1000 km, nie pamientam jakie ma przełożenia pojade to sprawdze.

5 głowica, planuje jutro rozebrac silnik na czynniki pierwsze, co bedzie sie wiązało z wymiana uszczelek, o ile uszczelki pompy wodnej itd itd moze sibie zrobic z preszpanu i silikonu to uszczelka pod głowice musze zakupic nówke, pasek rozarzatu raczej tez, jakies namiary gdzie mozna to znalezdz lub dorobic chodzi mi o uszczelke, Co dłubna c w głowicy jak juz bedzie rozebrana, oprocz planowania

6 wyczytałem ze mozna wycisnac troche mocy ponad program z tego DOHCa jak dobic bez wiekszego rzezbienia do 120 km?
jeżeli chciałbym załozyc turbo lub kompresor to musze zmieniac gazniki

narazie t chyba tyle postaram sie zamiescic fotki wszystkiego w miare szybko i udokumentowywac postepy w pracy, w końcu zaczeło sie cos krecic na ostro przy bandziorze

[ wiadomość edytowana przez: crOOchy dnia 2007-06-15 13:51:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: bimber1 dnia 2007-06-15 16:58:11 ]
  
 
Cytat:
2007-06-15 13:50:23, crOOchy pisze:
Witam wszystkich przeczytałem temety dotyczace 1600 DOHC i nie jestem do konca pewien pewnych spraw Mam fiata 125p w kombiaku, i silniczek 1600 DOHC który jeszcze nie wyladaował w komorze, silniczek jest razem ze skrzynia V komplet. i mam pewne pytania, pierwsze pytanko jaki rozrusznik/ podobno pasuje polonezoski ale z głowka od fiata.. 2 jak wyglada kwestja wsadzenia silnika, co z belka? zapewne potrzebna jest inna belka, od czeog mozna zaadaptowac belke? czy konieczne będa przerobki zwieszenia? 3 Gaznik czy gażniki? mam dwa webery pionowe, przerabiac kolektor i zakładac oba czy zostawic na jednym? a może ma ktos do sprzedania dwa poziome? ( jak za rozsadna cene to prosze na priv) 4 Most. Mam jugosłowiański most, nic nie wyje funkiel nówka ma zrobione niecałe 1000 km, nie pamientam jakie ma przełożenia pojade to sprawdze. 5 głowica, planuje jutro rozebrac silnik na czynniki pierwsze, co bedzie sie wiązało z wymiana uszczelek, o ile uszczelki pompy wodnej itd itd moze sibie zrobic z preszpanu i silikonu to uszczelka pod głowice musze zakupic nówke, pasek rozarzatu raczej tez, jakies namiary gdzie mozna to znalezdz lub dorobic chodzi mi o uszczelke, Co dłubna c w głowicy jak juz bedzie rozebrana, oprocz planowania 6 wyczytałem ze mozna wycisnac troche mocy ponad program z tego DOHCa jak dobic bez wiekszego rzezbienia do 120 km? jeżeli chciałbym załozyc turbo lub kompresor to musze zmieniac gazniki narazie t chyba tyle postaram sie zamiescic fotki wszystkiego w miare szybko i udokumentowywac postepy w pracy, w końcu zaczeło sie cos krecic na ostro przy bandziorze [ wiadomość edytowana przez: crOOchy dnia 2007-06-15 13:51:39 ]


polecam zdobyć książke Croft'a,tam znajdziesz więcej niż chcesz wiedzieć


no i raczej temat na ogólne lub do zamknięcia,bo troche już było na forum o dohc'ach.




-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek

[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2007-06-15 15:47:23 ]
  
 
Cytat:
2007-06-15 15:45:42, mar125 pisze:
polecam zdobyć książke Croft'a,tam znajdziesz więcej niż chcesz wiedzieć no i raczej temat na ogólne lub do zamknięcia,bo troche już było na forum o dohc'ach. [ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2007-06-15 15:47:23 ]



to przeniescie, na ogolny, chyba ze poczekacie na fotki z postepów pracy pewnie po niedzieli cos sie pojawi

a ksdiązki poszukam dzieki

[ wiadomość edytowana przez: crOOchy dnia 2007-06-15 15:53:16 ]
  
 
to zrobimy takj, ja to przenosze na oglnym i to bedzie twoj temat w ktorym bedziesz sie pytal i szukal pomocy przy budowie, a kiedys jak juz bedziesz mial cos w miare zrobione to przedstwawisz tutaj swoje auto Pozdrawiam
  
 
spoko wielkie dzieki, trzeba sie jakos wkrecic i poznac zwyczaje nowego forum
  
 
Uszczelkę i pasek powinieneś kupić w hurtowni motoryzacyjnej na chemicznej, niestety nie pamiętam dokładnego adresu. Jak nie wiesz jak tam trafić to odezwij się na gadu.
  
 
wiem gdzie jest ta hurtownia jutro pojade obadam temat
  
 
ciekawym pomyslem jest zrobienie 1600 wg specyfikacji ritmo 105TC, taki silniczek mial glowice na duzych zaworach, gaznik o przelotach 34mm, z tego co sie orientuje byl tez nieco doprezony i mial 105km zamniast 98 km w 131/132/argencie 1,6
  
 
tez myslałem o zmotaniu go na TC jakiś goscio chciał mi kiedys sprzedac 2,0 Tc ale nie miałem wtedy kasy, musze sie do niego odezwac. W ogole pojawiła sie szansa zamiany silnika na 1,8 tez DOHC ale jakos sie przywiazałem do tego
  
 
Cytat:
2007-06-18 18:58:48, crOOchy pisze:
tez myslałem o zmotaniu go na TC jakiś goscio chciał mi kiedys sprzedac 2,0 Tc ale nie miałem wtedy kasy, musze sie do niego odezwac. W ogole pojawiła sie szansa zamiany silnika na 1,8 tez DOHC ale jakos sie przywiazałem do tego


a w jakim stanie masz to 1.8 u mnie sie popruło cylindrowi i szukam czegoś na wczoraj,moze być 1.8
pisz na priv jeżeli Ty go nie bierzesz

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
poszło na priv