Tłumik końcowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Byłem dzisiaj u tłumikarza, pytałem o koszt wymiany tłumika końcowego.
Robocizna to 50 zeta, za zwykły tłumik chciał 180 zeta

Powiedziałem mu ,że coś dużo za niego chce. Podobno to jest tłumik firmy Asmet , tańsze są Płuciennika ,ale on je odradza.

Faktycznie jest jakaś różnica w tych tłumikach?
Interesuje mnie wersja jak najtańsza , ale nie chciałbym za pół roku znów jechać na wymianę.

Jaki tłumik kupić?
  
 
Niespełna 2 lata temu za 2 tłumiki (asmet) +wymianę kata na rurkę zapłaciłem 230 zł. Ale w przeciągu 2 lat mogło, a nawet powinno podrożeć.
  
 
To warto płacić tyle za Asmet?

Na aledrogo znalazłem takie:
aktualna cena 75
kup teraz 77,50
aktualna cena 100

Warto brać któryś?
  
 
Bierz ten w kup teraz.

90 zł... Super cena
  
 
a może taki??

"Sebring"
  
 
Cytat:
2007-04-13 01:41:03, Kolber7 pisze:
a może taki?? "Sebring"



Korci mnie żeby się skusić na niego
Ktoś ma taki? Nie hałasuje on za bardzo?
Lubię ciche tłumiki ,ale ten fajnie wygląda...
  
 
Cytat:
2007-04-12 20:03:23, slawekk pisze:
Byłem dzisiaj u tłumikarza, pytałem o koszt wymiany tłumika końcowego. Robocizna to 50 zeta, za zwykły tłumik chciał 180 zeta Powiedziałem mu ,że coś dużo za niego chce. Podobno to jest tłumik firmy Asmet , tańsze są Płuciennika ,ale on je odradza. Faktycznie jest jakaś różnica w tych tłumikach? Interesuje mnie wersja jak najtańsza , ale nie chciałbym za pół roku znów jechać na wymianę. Jaki tłumik kupić?



Ja mam zamontowane oba tłumiki z Płuciennika i nie mam do nich zastrzeżeń. Końcowy montowałem 3, a środkowy 2 lata temu. Cały ten czas jeżdżone na LPG.
Wykonane są z blachy aluminiowanej i na obu nie ma jak dotąd widocznych śladów korozji. Jak wygląda to od środka, to nie wiem.
Za te tłumiki płaciłem chyba coś ok. 80 i 70 zł
  
 
Cytat:
2007-04-13 10:33:03, tommi-j pisze:
Ja mam zamontowane oba tłumiki z Płuciennika i nie mam do nich zastrzeżeń. Końcowy montowałem 3, a środkowy 2 lata temu. Cały ten czas jeżdżone na LPG. Wykonane są z blachy aluminiowanej i na obu nie ma jak dotąd widocznych śladów korozji. Jak wygląda to od środka, to nie wiem. Za te tłumiki płaciłem chyba coś ok. 80 i 70 zł

dokładnie..nie ma sie co podniecac..najtanszy tlumik wrzucac i tyle..espero cale rdzewieje a kazdy tlumik 2 lata minimum wytrzyma..ja mam chyba asmet zalozony ze 3 lata temu i w ogole sprawa wydechu dla mnie nie istnieje..ja bym bral po prostu najtanszy i w ogolole sie niczym nie przejmowal...
  
 
Teściu ma nierdzewne tłumiki... w fiacie 125p! To jest czad! Oczywiście nie kupił ich, tylko "znalazł".
  
 
Uważam, że dobrymi tłumikami są tłumiki z POLMO Brodnica. Założyłem już takie w dwóch ero 3 i 2 lata temu. Jak dotąd to bez problemu. Są to tłumiki z niemieckiej blachy aluminiowanej koncernu Thysen. Kosztowały ~ 200 tzn dwa tłumiki ,obejma na łączenie tłumików, wieszak ostatniego i uszczelka między kata ,a tłumik. Byłem akurat w Brodnicy i kupowałem je w sklepie firmowym POLMO. Są to naprawdę dobre tłumiki w miarę ciche (prawie jak oryginały) i bez widoku żadnej rdzy po tym okresie użytkowania. Wcześniej miałem z Asmetu po 3 latach do wymiany. To była kupa rdzy trzymająca się w dziwny sposób razem i od samego początku głośne z brzmieniem metalicznym.
  
 
Cytat:
2007-04-13 10:14:52, slawekk pisze:
Korci mnie żeby się skusić na niego Ktoś ma taki? Nie hałasuje on za bardzo? Lubię ciche tłumiki ,ale ten fajnie wygląda...



Jeśli to oryginał Sebringa... choć cena jest podejrzana, to z pewnością nie będzie zbyt głośny.

Sebring jest jedną z niewielu firm na świecie, która każdy ze swoich wyrobów testuje we własnym, profesjoanlnym labolatorium a każdy tłumik dostaje certyfikat TUV-u.

Jak wspomniałem, jeśli to oryginalny Sebring, to cena jest lepiej niż rewelacyjna.

Dla przykładu, porównywalny z tym tłumikiem Remus, kosztuje w detalu ok. 1000 zł. (dedykowany do Espero of course).

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2007-04-13 11:40:13, SpeedR pisze:
Dla przykładu, porównywalny z tym tłumikiem Remus, kosztuje w detalu ok. 1000 zł. (dedykowany do Espero of course).



Ja pierdzielę... 1/5 wartości auta. Trzeba być mocno nietenteges, aby go zakupić. Zresztą dwie stówy to za dwa tłumiki mogę dać - innej opcji nie widzę!

DAREK2 - Aluminium z zasady nie rdzewieje.
  
 
Cytat:
2007-04-13 11:40:13, SpeedR pisze:
Jeśli to oryginał Sebringa... choć cena jest podejrzana, to z pewnością nie będzie zbyt głośny.



Dzwoniłem i zapewniali mnie ,że to oryginał.
Podobno razem z tłumikiem dostanę wszystkie papiery i certyfikaty... zobaczymy
  
 
ja jakieś pół roku temu wymieniłem cały układ wydechowy
- nowa strumiennica
- nowy tłumik środkowy
- nowy tłumi końcowy
- no i całe orurowanie łączące wszystkie tłumiki
(plecionki tylko nie wymieniałem)

za całe te graty łącznie z robocizną dałem równo 400pln
więc jeśli twój tłumikarz chce 230pln za zrobienie samego końcowego to troszkę przegięcie...
widzę kolego że jesteś z Wawra... a ja z Rembertowa... więc do mnie będziesz miał niedaleko... gość u którego robiłem swój wydech to mój znajomy... swój warsztat tłumikarski ma w tu w Rembertowie... powiedz że jesteś od Gajera z Klubu Espero i ci zrobi po taniości
...wszystkie graty dostaniesz u niego na miejscu...


to jego zakład:



  
 
Dzięki.
Przy wymianie tłumika ciężko coś spiep...ć ,ale mimo wszystko wolę zakłady przez kogoś sprawdzone i polecone
Spróbuję się z nim umówić na przyszłą sobotę
  
 
Cytat:
2007-04-13 12:12:58, piotr_ek pisze:
DAREK2 - Aluminium z zasady nie rdzewieje.



Ale w kwasie już tak

A tak na serio to aluminium też koroduje
Nie tyle rdzewieje co utlenia się, jak każdy praktycznie metal
Tyle tylko że znacznie wolniej i nalot jest biały
  
 
W końcu wymieniłem tłumik

To co miałem powiedziało dość



Mój to ten najbardziej zardzewiały



A taki tłumik mam teraz:













Tłumik to sebring do którego link wkleił Kolber
  
 
Tłumiczek 1-wsza klasa
Pozdrawiam
  
 
i jak brzmi??
  
 
Cytat:
2007-04-13 14:56:42, ŁUKASZ_GAJER pisze:
...(plecionki tylko nie wymieniałem)...



Ja akurat to mam do wymiany...