Wpływ instalacji gazowej na zasilanie benzyną

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
Mam pytanie czy po jakimś czasie jeźdzenia na instalacji gazowej - Omegas Landi renzo - gdzie lekko falują obroty po wyłaczeniu automatycznego ssania czyli po zejsciu obrotów do 800 - objawy o których mowię mogły się przenieść na zasilanie benzyny - czyli niejako rozregulować wtrysk benzyny?

tak mi powiedzieli w serwisie renault - ze to wina lpg, nie wiem czy mam teraz ciśkać gazownika aby coś z tym zrobił - i czy wogole da rade coś zrobić skoro objawy są i na lpg i na benzynie czy naprawiać zasialnie benzynowe. ew co robić?

laguna 1,6 16V - przebieg 100tys km, na lpg okolo 6tys km

pozdrawiam
Paweł
  
 
jeżeli objawy są bardzo podobne ale w innym nasileniu dla benzyny i dla gazu to ja zacząłbym od sprawdzenia elementów silnika ktore są wykorzystywane przez obydwa te paliwa... a więc: świeczki, kabelki, krokowiec, przepustniczka, a może gdzies ssie lewuchę, palce, kopułki, itd... a następnie atakował bym gazownika. Servis typu Renault i inne widząc auto z LPG zawsze powie ze to wina gazu i to jest już naukowo udowodnione. Co do możliwości rozregulowania Mapy Benzynowej przez instalację to jest to realne ale przy prawidłowo zmontowanej sekwencji nie powinno mieć miejsca...
  
 
objawy o których piszę pojawiają się po wyłączeniu ssania i aż do wygrzania się silnika czyli przez kolejne 5km, później są już tylko delikatnie wyczuwalne gdy na postoju naciskam gaz delikatnie i go puszczam, wtedy obroty przy schodzeniu spadają delikatnie poniżej 800 i po chwili wracają i sztywno się trzymają.

swieczki, filtry i 4 cewki wymienione, krokowiec czyszczony,

sugerujesz aby kolejnym krokiem było czyszczenie przepustnicy? da się to zrobić samemu czy oddać to specjalistom?
  
 
Cytat:
sugerujesz aby kolejnym krokiem było czyszczenie przepustnicy? da się to zrobić samemu czy oddać to specjalistom?



specjaliści wymyją to w taki sam sposób jak Ty... Jeżeli nie Ma tam przepływki to proponuje zapalić autko na benzynie i jakimś dobrym środkiem w sprayu (Xeramic, Gunk Carb Medic) po prostu psikać na przepustnicę. Oczyiście dojdzie do zalania silnika więc nalezy dodawać "gazu"i w momencie schodzenia zobrotów psikać. Gdy będzie przepływka to praca będzie bardziej żmudna bo trzeba będzie ładnie wymyć drobnym pędzelkiem. No chyba ze nie Boisz się Checka...
pozdrawiam
  
 
Tu chyba jest bogata mieszanka, mapki się rozjechały??? Odłącz aku na killanaście minut, jeśli objaw ustąpi to masz przyczynę.
  
 
robiłem raz już autoadaptacje odłączając aku na 30min i zagrzewając silnik na benzynie do włączenia wentylatora, jednak później odrazu jeździłem na lpg i objaw był ten sam, zrobię jeszcze raz ale będę jeździł na benzynie i powiem wam jaki efekt.

co doczyszczenia przepustnicy - to rozumiem że sciągam filtr powietrza i tam pryskam sprayem?
podałeś kilka firm co robi cała gamę preparatów? czy jest jakiś specjalny co się nazywa "do czyszczenia przepustnicy"?
  
 
Cytat:
co doczyszczenia przepustnicy - to rozumiem że sciągam filtr powietrza i tam pryskam sprayem?
podałeś kilka firm co robi cała gamę preparatów? czy jest jakiś specjalny co się nazywa "do czyszczenia przepustnicy"?



do czyszczenia przepustnicy ściągasz wszystko czyli cały dolot powietrza i pryskasz bezpośrednio na przepustnicę. Ja polecam Gunk Carb Medic....opisany jako środek do czyszczenia gaźników... jednak nie wiem jak on jest dostępny w sprzedaży. Natomiast jak nie on to Xeramic...dostępny na prawie każdej stacji paliw przy czym jego skuteczność jest dużo mniejsza.
  
 
Czyściłem ostatnio przepustnicę w A4 1.8, robiłem to na wymontowanej przepustnicy, ręcznie benzyna extrakcyjna pędzel, ropownica, sprężone powietrze.... Efekt miód malina, roboty kupa, ale uchachana mina właściciela wozu bezcenna.
  
 
Cytat:
Czyściłem ostatnio przepustnicę w A4 1.8, robiłem to na wymontowanej przepustnicy, ręcznie benzyna extrakcyjna pędzel, ropownica, sprężone powietrze.... Efekt miód malina, roboty kupa, ale uchachana mina właściciela wozu bezcenna.



można i tak ale po co.... Ten środek Gunk robi to samo bez dokładania sobie roboty...Naprawdę jest rewelacja. Fakt nie da się go użyć gdy jest przepływka a my nie mamy czym skasować checka..
  
 
autoadaptacja i pojeżdżenie na PB stanowczo pomogło jednak czasami delikatnie obroty potrafią zejść poniżej kreski na której się standardowo trzymają, ale bez żadnych wahań, pływania itp
dziś wracam do lpg jeżeli objawy wrócą to rozumiem że kij w rękę i do gazownika niech reguluje wolne obroty, tak?
  
 
Pawcio, nie wolne obroty tylko emulację sondy lambda w kompie LPG. Przepustnicę możesz swoją drogą wyczyścić, na pewno nie zaszkodzi. A co do emulacji lambdy to ma ją tak ustawić, żeby mapa wtrysku benzyny nie była modyfikowana podczas jazdy na LPG. W większości przypadków pomaga ustawienie na "masa" lub "odłączona", ale czasem ECU tego nie tolerują i wtedy jest problem.
  
 
Kurcze, ciekawe czy mu się to uda, bo to sekwencja Omegas a jak tam patrzyłem po opcjach ustawiania gazu to zbyt dużo ich nie miał, ale może się mylę.
niech kombinuje.
  
 
Aaaa, to niedoczytałem, sorry. Tam nie ma emulatora lambdy. W takim razie regulacja gazowni. Bo rozjeżdża mapę wtrysku benzyny.
  
 
Cytat:
2007-06-02 21:04:38, pawcio1611 pisze:
witam! Mam pytanie czy po jakimś czasie jeźdzenia na instalacji gazowej - Omegas Landi renzo - gdzie lekko falują obroty po wyłaczeniu automatycznego ssania czyli po zejsciu obrotów do 800 - objawy o których mowię mogły się przenieść na zasilanie benzyny - czyli niejako rozregulować wtrysk benzyny? tak mi powiedzieli w serwisie renault - ze to wina lpg, nie wiem czy mam teraz ciśkać gazownika aby coś z tym zrobił - i czy wogole da rade coś zrobić skoro objawy są i na lpg i na benzynie czy naprawiać zasialnie benzynowe. ew co robić? laguna 1,6 16V - przebieg 100tys km, na lpg okolo 6tys km pozdrawiam Paweł


Soft do Twojej instalacji możesz pobrać z eMule, a kabel kupisz na allegro.
Jeżeli nie masz gwarancji na instalację, to podłączaj do laptopa i kalibruj.

Objawy które opisujesz są wynikiem źle ustawione mapy gazu. Po prostu czasy wtrysków benzyny podczas jazdy na gazie nie pokrywają się z czasami wtrysków benzyny podczas jazdy na benzynie (tymi czasami sprzed założenia gazu albo po wykonaniu resetu autoadaptacji).
Trzeba to wyregulować.
  
 
witam!
byłem u gazownika, umówiony jestem na 20 czerwca
powiedział że nie jest możliwe aby mapa wtrysku benzyny się rozjeżdżała bo coś tam......
jednak podejrzewa że rozjeżdża sie sterowanie zaworem wolnych obrotów.

Co wy na to?
  
 
Cytat:
podejrzewa że rozjeżdża sie sterowanie zaworem wolnych obrotów

Niezłe, niezłe......Regulacja wolnych obrotów w kilku słowach: Wartość obrotów jest zapisana w programie ecu, elementem wykonawczym jest krokowy. Tu się nie ma co rozjeżdzać. Ecu poprzez ruchy zaworem powietrza dodatkowego dąży do utrzymania obrotów na zadanym poziomie. Jeśli mapy beny się rozejda, to silnik będzię falował, bo mieszanka jest zbyt bogata pomimo właściwej prędkości biegu jałowego.
  
 
Pawcio, powiedz mu, żeby sobie poczytał najpierw pierwszą lepszą instrukcję strojenia sekwencji. Np. www.ac.com.pl, instrukcja do Stag'a 300, a później może sobie bajki opowiadać, ale swoim dzieciom, a nie klientom. . Co to za partacz
  
 
Debeściaki normalnie . W zeszłym tygodniu robiłem Focusa po przekładce silnika w zakladzie montażu instalacji lpg w wawce. Mistrzowie przełożyli motorek, a on nie chce zagadać. Zjeżdzali się spece , magicy i zaklinacze , trwało to ze dwa tygodnie. Wymyślali cuda. Kolega właściciel wozu, zaprosił mnie na oględzinki "zakalca', załadowałem dobytek na omegę i myk do stolicy. Walczyłem całą noc, wykryłem "babola' i fokus zapalił. ha ha ha....
  
 
w dniu wczorajszym odstawiłem samochód do naprawy,
dziś popołudniu u nich zawitałem, problem zauważyli
dolot był rozebrany, uzyskałem informacje że przesuwają wyżej wtryskiwacze gazu i że to powinno pomóc.
Co wy na to?
efekty będę znał dopiero po weekendzie bo wtedy dopiero będę mógł odebrać samochód.