Koła zamachowe DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na ładzie z silnikiem od mirafiori mam prawdopodobnie jakieś nietypowe(?) koło zamachowe. Pasuje mi na silnik 131 1600TC, i docisk z łożyskiem od Łady. Dzwon jest z małej Vki od 132 1800 mkI a skrzynia Vka od Poloneza Przerabialem dzwon pod hydraulike sprzegla i mam problem z wrzucaniem biegów, cieknie olej z simeringa i chce dać właśnie max odelzone koło na podmianę.

A to pytanka pomocnicze które wzbudziły moje wątpliwości w związku z tymże poszukiwanym przeze mnie "zamachem".

- czy byly dwie średnice kół zamachowych dla dohc w latach 70/80?
- czy 132 mkI 1600 miało inne mniejsze koło niż 1800 i 2000?
- czy 131 1300/1400TC tez miało takie mniejsze niz pozostałe większe dohce?
- czy Ritma z dohcami miały oprócz odelżonego w 130TC miały takie same "duże" koła zamachowe

Na fotce poszukiwane koło które mam na ładnej; docisk obok jest chyba od 132 1800 i z tego co pamiętam nie pasował na to koło.



Chetnie kupie taki zamach!
  
 
zamachy różniły się przede wszystkim śr. pod tarczę sprzęgła , oraz masą , co do śr. zewn 100% pewności nie mam , ale rozrusznik z 1.4 chodził w 2.0 więc wygląda na to że zewnętrzna jest taka sama - mogę sprawdzić 1585ccm i 1995ccm jak chcesz (mam też zdaje się koło od kwadrata - jest takie jak dla 1.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
mniejsze kolo zamachowe mialy silniki 125B000{ nie wiem czy 125A000 tez ale prawdopodobnie tez bo roznica byla chyba tylko w walkach gazniku i mocy pomiedzy nimi } czyli kwadraty 80x80 z fiata 124 i 125, wszystkie silniki z kodem 132.... w numerze maja juz wieksze kolo zamachowe takie jak reszta dohc do konca lat 90tych.

132 nie powinien miec zaden malego kola, fabrycznie, a co pod maska po 40 latach "polskiej jazdy" nikt nie wie


1300 i 1400 mialy ta sama srednice co reszta dohc, ewentualnie mniejsza mase.

ritma dohc mialy wszystkie ta sama srednice kola, inne masy.

docisk z 1800 nie bedzie pasowal do kola z 1600, sprzeglo 215 zamiast 200mm.

kolo ze zdjecia wyglada identycznie jak kolo z supermirafiori 1600tc


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-03-30 19:49:40 ]
  
 
No i ja mam mały rozrusznik od Argi... ale przeniesiony na lewą stronę (łada ma duży rozrusznik z prawej który nie zmiescil mi sie pod kolektor rurowy Abartha). Tarcza też mała 200mm.
Koło którego szukam jest takie jak na zdjęciu ale nie musi być odelżone bo i tak będe je maksymalnie wybierał.
Jakbyco wymiary wskazane Ciekawi mnie jeszcze jakie koło było w Ritmo 105TC..
  
 
Cytat:
Ciekawi mnie jeszcze jakie koło było w Ritmo 105TC..

na 95% o ile mnie pamiec nie myli tak samo jak to kolo z twojego zdjecia wygladalo kolo u mnie w regacie 100S dohc1600 zanim zostalo odelzone, silnik blizniaczy z ritmo 105TC, tak ze z duzym prawdopodobienstwem 105TC mial identyczne kolo


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-03-30 19:57:53 ]
  
 
pragne zauwazyć że silniki 1800 miały dwa rodzaje koła na 200mm stare typy (inne małe koło rozrządu z kołnieżem) i 215 nowsze poza tym śruby do wału w starszych były 10mm a w nowszych 12mm
  
 
pomierz Swoje koło i podaj wartości napewno się znajdzie (u mnie , barta czy u kogoś innego )
Jeżeli to koło jest tak jak Bart napisał z ritmo105/regaty100S to powinienem mieć 2szt (jedno lekkie-robione u Kusia).

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
poszukaj koła z hf turbo - ja takie mam u siebie waga 5,5 kg
  
 
tak naswietle ladastory to i gosc ktory teraz mi to rzezbi bedzie mial jakas szersza wiedze
na poczatku swapa uparlem sie na IVke ładowską bo na silniku łady była długa. (na silniku 131 porażka)
do niej nie pasował z tego co pamiętam oryginalny docisk z silnika 131.



wsadzilem wiec nowy docisk ładowski z tarczą od sprzegla 131 i łozyskiem z uszami pod łapę hydrauliki
spiąłem silnik dzwonem od 132mkI z ładowską IVką dorabiając w srodku mocowanie łapy pod hydrauliczny wysprzeglik;
wsadzilem to koło z fotki i hulało tyle ze caly czas szumi łożysko na wolnym pedale (i w skrzyni IVce i teraz w Vtce) i nie wiem czy to koło nie jest przyczyną... czy zle przerobiona w dzwonie łapa.
lozysko juz musialem zmieniac po padło po 1000km..



najgorsze ze robilem to w pospiechu ponad rok temu w kilku warsztatach... nie pamietam wszystkiego dokladnie ale oryginalne koło od silnika 131 1600TC musiałem sprawdzać..


[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2010-03-30 21:09:14 ]
  
 
zamach na srubki m10 z rodziny 132.....000 mial tylko 132AC1000 1800dohc, 1600 80x79.2 mial na m12, wal byl ten sam, wiec mozna pewnie spotkac po latach i remontach 1800 z walem od 1600 80x79.2 i na odwrot ,ale wg tego co wiem wszystkie silniki 1800 od maja 1972 roku czyli od premiery 132 i wprowadzenia 1800 do produkcji mialy juz sprzeglo 215mm, z kad te dane ze byly 1800 na sprzegle 200mm?{fabrycznie, nie ze ktos kiedys taki mial pod maska}




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-03-30 21:22:17 ]
  
 
Cytat:
2010-03-30 21:09:09, Bart128 pisze:
wg tego co wiem wszystkie silniki 1800 od maja 1972 roku czyli od premiery 132 i wprowadzenia 1800 do produkcji mialy juz sprzeglo 215mm,



W moim 132 1800 z 1974r był oryginał- 215mm ale nie wykluczone ze 1600 a i 1800 z IVką w mkI mialy 200.
Problem w tym ze na taki zamach np od "hf" nie siadzie pewnie ładowski docisk



[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2010-03-30 23:09:12 ]
  
 
Jutro zrobię fotkę koła od 1600 105TC, mam taki silnik.
A w 1800 mam 215 mm.