Sprawność amortyzatorów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
dziś byłem sobie w Słupsku, zajechałęm do Reala, a tam na parkingu Panowie robili testy amorków za free wiec skorzystałem Oto wyniki:
PRZÓD: L- 77% P-85%
TYŁ: L-75 P-83%
Ta różnica rzędu około 10 % nie powinna mieć żadnego negatywnego skutku w trakcie jazdy mam nadzieję A jak u was stan amorków?
Pozdrawiam
  
 
Ostatnio miałem z tyłu:
lewy 50% prawy 1,5%
Ale już zrobione.
W dodatku sprężyna była ułamana.
  
 
Ja sprawdzałem jakos miesiąc temu i wyszło:
Przód L 77% P 77%
Tył: L 25% P 28%

Amorki już zamówione
  
 
Hehe, ja na swieta Bozego Narodzenia mialem maly poslizg i wpadlem bokiem w row (letnie opony ). Kilka dni przed tym zdarzeniem mialem przeglad na ktorym koles powiedzial mi- "tylny lewy amortyzator 0% sprawnosci", po tym jak wpadlem w ten nieszczesny row pojechalem na szrot i kupilem uzywke za 40 PLN i jak widac ma te 75% Dobry szrot. Pozdrawiam
  
 
A czy może być tak, że pomimo wykazywania sprawności na trzepaczkach amortyzatory są uszkodzone?

U mnie przód 80% L / P mimo iż mają 11 lat
A tył 50% L / P - nowe orginalne motorcrafty.

W dodatku przodem buja jakby amorki przednie miały 10 %
  
 
ile kosztuje takie sprawdzenie i gdzie jechac ? (na przeglad dopiero za pol roku...). bo przod tez mi sie cos za bardzo kolysze, wjezdzajac w jakies nierownosci gdy proboje sie rozpedzic bardzo czesto traci konatakt z nawierzchnia. mam Magneti Marelli.
  
 
Ndaniel80 a czy przypadkiem nie masz sportowych sprezyn(progresywne)? bo z takimi springami to nawet padaki wychodza dobrze na trzepaczkach przez ta ich progresje ugiecia.temat juz przerabiany przeze mnie i kolegow.auto tak wlasnie buja,na nierownosciach i muldach czuc jakby to nie kola sie unosily tylko caly przod
  
 
Cytat:
2007-06-24 11:56:39, ndaniel80 pisze:
A czy może być tak, że pomimo wykazywania sprawności na trzepaczkach amortyzatory są uszkodzone? U mnie przód 80% L / P mimo iż mają 11 lat A tył 50% L / P - nowe orginalne motorcrafty. W dodatku przodem buja jakby amorki przednie miały 10 %

Może tak być ja tak dwa lata jezdziłem i nie mogłem znleźć dlaczego przy ostrym starcie miałem takie jakby walenie, okazało sie ze amor nie trzymał i koło podskakiwało, wiec nie ma co wierzyć szarpakom
  
 
no właśnie gdzie moge zrobić taki tekścik bo jak jade po polskich drogach to mi wali jakby sprężyna uderzała i muszę sprawdzić amory...
w każdym porządnym warsztacie mi to zrobią czy muszę szukać?
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-06-24 19:47:35, robcio-88 pisze:
no właśnie gdzie moge zrobić taki tekścik bo jak jade po polskich drogach to mi wali jakby sprężyna uderzała i muszę sprawdzić amory... w każdym porządnym warsztacie mi to zrobią czy muszę szukać? pozdrawiam



np. stacja diagnostyczna, ASO itp.
  
 
moje zdanie to : trzepaczki sa do du....
Jedz na stacje diagnostyczna z oponami z cisnieniem 2.0 a potem sprawdz przy 2,4 i sprawdz różnicę zdziwisz się. Możliwe jest tez, że są lepsze i gorsze trzepaczki
  
 
a ile kosztuje taki zabieg ?
  
 
ok 20 PLN za oś.

Każda stacja diagnostyczna to wykonuje.
Pozdrawiam

Cytat:
2007-06-24 21:19:18, robcio-88 pisze:
a ile kosztuje taki zabieg ?

  
 
no i pojechałem i za całe 21żł miałem full sprawdzenie z amortyzatorów i hamulcy i teraz 2 pytania
pierwsze związane z amortyzatorami bo przedni lewy wyszedł 0%
czy takie
będą ok?
a drugie tyczy się tylnych hamulcy Bo różnica między lewym a prawy
wyszła 35% i nie wiem czy to przejdzie na przeglądzie bo mam ważny do 17.07 i muszę go zrobić tak żeby przeszedł
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-06-24 11:56:39, ndaniel80 pisze:
A czy może być tak, że pomimo wykazywania sprawności na trzepaczkach amortyzatory są uszkodzone? U mnie przód 80% L / P mimo iż mają 11 lat A tył 50% L / P - nowe orginalne motorcrafty. W dodatku przodem buja jakby amorki przednie miały 10 %



dziwne, ze nowe oryginaly i tylko 50% ????
  
 
U mnie amotyzatory w normie:

Przód/ P:81%, L:79%, diff: 3%
Tył/ P:65%, L:65%, diff: 0%

Natomiast martwią mnie trochę hamulce:

Oś przednia L:1.49kN, P:1.52kN, diff: 2%
Oś tylna L:1.63kN, P:1.42kN, diff: 13%
Postojowy: L:3kN, P:2.75kN,

Wygląda na to, że tył lepiej lub tak samo hamuje jak przód, czy to normalne? Zawsze myślałem, że tył powinien hamować nieco słabiej niż przód.

No i siła hamowania, czy 1.5 kN to nie za mało aby? W porównaniu do postojowego to marnie.
  
 
Cytat:
2007-06-23 23:25:17, hugobos pisze:
Witam, dziś byłem sobie w Słupsku, zajechałęm do Reala, a tam na parkingu Panowie robili testy amorków za free wiec skorzystałem Oto wyniki: PRZÓD: L- 77% P-85% TYŁ: L-75 P-83% Ta różnica rzędu około 10 % nie powinna mieć żadnego negatywnego skutku w trakcie jazdy mam nadzieję A jak u was stan amorków? Pozdrawiam



ja z tego co wiem to jak jest duza roznica to nie jest dobrze (czyt. kibel)
  
 
Cytat:
2007-06-26 21:18:17, Marcin2M pisze:
U mnie amotyzatory w normie: Przód/ P:81%, L:79%, diff: 3% Tył/ P:65%, L:65%, diff: 0% Natomiast martwią mnie trochę hamulce: Oś przednia L:1.49kN, P:1.52kN, diff: 2% Oś tylna L:1.63kN, P:1.42kN, diff: 13% Postojowy: L:3kN, P:2.75kN, Wygląda na to, że tył lepiej lub tak samo hamuje jak przód, czy to normalne? Zawsze myślałem, że tył powinien hamować nieco słabiej niż przód. No i siła hamowania, czy 1.5 kN to nie za mało aby? W porównaniu do postojowego to marnie.



Te wyniki dla postojowego wygladaja tak, jak powinny wygladac dla przodu. Wartosci przodu wygladaja jak dla postojowego (recznego)
  
 
Cytat:
2007-06-23 23:25:17, hugobos pisze:
Witam, dziś byłem sobie w Słupsku, zajechałęm do Reala, a tam na parkingu Panowie robili testy amorków za free wiec skorzystałem Oto wyniki: PRZÓD: L- 77% P-85% TYŁ: L-75 P-83% Ta różnica rzędu około 10 % nie powinna mieć żadnego negatywnego skutku w trakcie jazdy mam nadzieję A jak u was stan amorków? Pozdrawiam



Jakiś miesiąc po wymianie przodu (KYB) miałem:
L - 80%, P - 79%
Tył czyba jeszcze fabryczny 75% na obu kołach
  
 
Cytat:
2007-06-26 23:59:00, darmcdoman pisze:

Te wyniki dla postojowego wygladaja tak, jak powinny wygladac dla przodu. Wartosci przodu wygladaja jak dla postojowego (recznego)



No właśnie... ciekawostka, jak kupowałem go (5m. temu) to w innnym zakładzie było:
Oś przednia L: 1.9kN; P: 1.8kN; rożnica 2%
Oś tylna L: 1.5kN; P: 1.5kN; rożnica 0%
Postojowy L: 1.3kN; P 1.3kN; rożnica 0%

Goście chyba musieli coś po...lić.

Chyba podjadę raz jeszcze tam gdzie byłem na początlku.