Osiągi podczas upałów, a mixer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

zauważyłem, że moje Espero 1,8 + LPG II gen., robi się mułowate poczas upałów. Swój normalny wigor odzyskuje dopiero wieczorami. Wiem, że ten problem dotyczy wielu samochodów, ale czy ma na to wpływ mikser (mam fi 32mm)? Jeżdżę spokojnie 2 do 3-3,5 tys. obrotów (co nie znaczy, że nie lubię prędkości ). Czy problem zmniejszyłby się po założeniu BLOSa? Podkreślam, że nie zależy mi na mocy przy maksymalnych obrotach, a jedynie na elastyczności.
  
 
Cytat:
2007-06-15 17:33:20, RafalT pisze:
Witam, zauważyłem, że moje Espero 1,8 + LPG II gen., robi się mułowate poczas upałów. Swój normalny wigor odzyskuje dopiero wieczorami. Wiem, że ten problem dotyczy wielu samochodów, ale czy ma na to wpływ mikser (mam fi 32mm)? Jeżdżę spokojnie 2 do 3-3,5 tys. obrotów (co nie znaczy, że nie lubię prędkości ). Czy problem zmniejszyłby się po założeniu BLOSa? Podkreślam, że nie zależy mi na mocy przy maksymalnych obrotach, a jedynie na elastyczności.



podczas upałów... wyłącz klimę
  
 
Dokładnie.
Im większy upał tym więcej mocy silnika zabiera klima.
  
 
Im większy upał tym powietrze rzadsze (tzn. tym mniej tlenu przypada na 1 m^3 powietrza) a im mniej tlenu tym mniejsza skuteczność silnika (na LPG jest to bardziej odczuwalne gdyż GAZ potrzebuje więcej tlenu by mieszanka była stechiometryczna)

Właśnie ze względu na temperaturę powietrza zasysanego przez silnik stosuje się INTERCOOLER-y (by schłodzić powietrze, które w czasie sprężania przez TURBO sprężarkę nagrzewa się - i tym samym podnieść sprawność silnika - np. silnik bez intercooler-a osiąga średnio o 20 km mniejszą moc niż silnik z intercooler-em - mowa tu o TURBO DISEL-u)

A klima swoją drogą w upały zabiera więcej mocy z silnika - gdyż sprężarka montowana w esperakach jest sprężarką o zmiennym skoku tłoka w zależności od wydajności klimy jaka jest w danym momencie potrzebna.
  
 
a powiedz mi czy od filtra powietrza idzie Ci rura w kierunku błotnika, czy jakiś sprytny gazownik ją wywalił??

  
 
Cytat:
a powiedz mi czy od filtra powietrza idzie Ci rura w kierunku błotnika, czy jakiś sprytny gazownik ją wywalił??



To raczej nie ma az tak duzego znaczenia - sam ostatnio przygladalem sie sprawie i niestety ale w mieście kolektor dolotowy bedzie bardzo gorący obojętnie czy rura idzie w nadkole, gdzie ma gorące powietrze od nagrzanej blachy czy też rure ktos wywalił...Dopiero na trasie kolektor robi sie ciepły a nie gorący i wtedy różnica jest faktycznie odczuwalna
  
 
Witam po przerwie,


ale nie było mnie w domu . Dolot mam nieprzerobiony, nie pozwoliłem gazownikom nic w nim mieszać. Z tą klimą to faktycznie może być prawda, ponieważ wyczuwa się spadek mocy po jej włączeniu. Myślałem, że moc tej sprężarki jest znikoma w porówanniu do mocy silnika. Ma ktoś jakieś pomysły poza niewłączaniem klimy?
  
 
Cytat:
2007-07-01 16:44:06, RafalT pisze:
Myślałem, że moc tej sprężarki jest znikoma w porówanniu do mocy silnika. Ma ktoś jakieś pomysły poza niewłączaniem klimy?



Tak.
Zmiana auta na dużo mocniejsze. U mnie w Żabie włączenie klimy podczas fest upałów czuć, że silnik jest słabszy.