Odma czy nie odma??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!! W Nivce z lewej strony silnika tam gdzie bagnet do sprawdzania poziomu oleju również idzie wąż do filtra powietrza! Czy to jest odma i czy w środku powinien być jakiś filtr??? Rozebrałem to i przemyłem ale odniosłem wrażenie że czegoś tam brakuje Jak z tym jest
  
 
tak to jest odma
a u mnie był tylko taki koszyczek z blachy ... i nic więcej....
  
 
Czyli jest wszystko ok U mnie jest to samo
  
 
Tak, to jest odma, a filtr powinien być w króćcu na który zakładasz odmę przy filtrze powietrza. Filtr wygląda jak spirala z cienkiej siatki i powinien się dać wyciągnąć z lekkimi oporami.
Pozdro.
  
 
Zdaje się, że kiedyś już pojawiła się dyskusja na temat odmy,
chyba na AutoLadzie.
Wiem, że puszczenie jej luzem, to ryzyko utraty dowodu
przy spotkaniu z wnikliwymi niebieskimi.
Wydaje mi się, że mam pomysł, może nawet dwa,
jak w miarę niepostrzeżenie poprowadzić odmę,
tak aby nie syfiła do filtra powietrza.

Mam tylko prośbę o przypomnienie
jakich pozytywnych i negatywnych skutów mogę się spodziewać
po zastosowaniu układu, który zapobiegłby dostarczaniu syfu
z komory korbowodowej do obudowy filtra powietrza.
  
 
O jej -> zaraz sam dostanę odmy płuc -> a ... nooo... jak w aucie nie ma w ogóle takiej ... tej... odmy to coooo (ja sobie nie przypominam, aby cos tam od filtra w Łaciatej szło w dół... i do tego gumowego...)? Może Łaciata nie ma odmy... A może jednak... słabo się przyglądałem .
W łykend poszukam tej odmy.
  
 
Ja już dwa lata jeżdzę z rurą puszczoną luzem. Fakt, żaden niebieski jeszcze nie zaglądał mi pod maske ale dwa przeglady przeszła (normalne, nie załatwiane) i jeszcze nikt się nie przyczepił. Tak że myślę że ryzyko nie jest duże, zwłaszcza że możesz w każdej chwili założyć ją prawidłowo i zgrywać Greka że niby dopiero co spadła. W momencie gdy na miejscu usuniesz "awarię" to policja nie ma prawa zabrać Ci dowodu
  
 
No tak - to teraz już wiem mniej więcej dlaczego nie było niebieskiego dymu, o którym pisałem w Twoim poście )))
ALe może nie jest tak źle z Twoim silniczkiem
Paweł
 
 
masz rację , ale sprawa wygląda gorzej jeśli trafisz na patrol wyposażony w analizator spalin(W Kraku jest taki Polonez truck)i po założeniu odmy policja dobeirze się do kontroli spalin. Wtedy niestety dowodzik mozna stracić((Ale z tego co widze , zwykle kontroluja cięzarowe diesle i stare żuki . Prywatne auta osobowe rzadko sa przez nich zatrzymywane- na szczescie))
 
 
Przeszedłem przegląd z puszczoną bokiem odmą i analizator spalin pokazał b. prawidłowy rezultat. Na mój rozum nie ma to żadnego wpływu na skład spalin kędy odma dmie
  
 
Co robi odma, co ona dmie?
  
 
Odma służy do odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika. Tłoki pracując robiom ciśnienie i podciśnienie. Odma to wszystko wyrównuje.
  
 
Cytat:
2003-05-27 17:35:20, Mariusznia pisze:
Co robi odma, co ona dmie?



Poza tym obecne w skrzyni korbowej produkty gazowe powstające na skutek degradacji oleju czy z racji przedmuchów przez nieszczelne pierścienie na tłokach są za pomoca odmy ponownie podawane poprzez filtr powietrza do gaźnika i dalej, wiadomo.... To ponoć jest działanie na rzecz ekologii.
Odma bywa nazywana "płucami silnika".

[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2003-05-28 08:28:13 ]
  
 
A fuj... To ta odma mi brudzi filtr powietrza, świnia jedna
  
 
I to jest włąśnie problem i to wielki
  
 
ja tam dawno to wyrzucilem. zadnej rurki nie mam, zaraz przy tym kapslu n ajego kroccu zalozylem takie ladne sitko, denko z dziurkami, ze nawet nie widac ze cos tam mialo byc. Z obudowy filtra niedawn o obciale, a potem wszystko obcialem fltr na wierzchu, faktycznie przy ok 3000 rpm daje fajny dzwiek
  
 
Mam pytanko - czy szkodziło by silnikowi jeśli gazy z odmy by były wysysasne z dużo większa silą? Pytam bo już dość mam gryzącego dymu w kabinie i zamierzam dać wąż do odmy przed turbine.
  
 
Wydaje mi się że to nie najlepszy pomysł. Owszem, smierdzieć ci w aucie nie będzie ale nie o to chodzi w odmie. Odma ma wyrównac cisnienie w skrzyni korbowej. A jak wywołasz stałe podciśnienie to równiez nie będzie to korzystne dla pracy silnika. Chociaż odma jest oryginalnie też podłaczona do filtra gdzie równiez ponauje podciśnienie. No ale podciśnienie silnika wolnossącego to nie to samo co turbo.
A co do smrodu spalin, to może wartałoby pomysleć o szlifie ew. o wymianie pierścieni.
  
 
Zaczyna mi dymić z niej jak się silnik rozgrzeje. Nie wiem przez co to.
  
 
Witam
Janisz, pierścienie!. ciśnienie z komory spalania dostaje się poprzez pierścienie pod tłoki, do karteru i michy olejowej, tam jest syfon co zostawia olej a gazy wracają do kolektora ssącego