Jakiego escorta kupić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
planuję w najbliższych tygodniach a może i dniach kupić escorta tylko nie wiem na jaką wersję się zdecydować. nigdy nie miałem forda stąd moja prośba o pomoc.
a mianowicie:
1. mam do wydania ok 5-6 tys.
2. w opcję wchodzi tylko kombi
3. nie wiem na jaki silnik się decydować (jazda na pewno nie sportowa, raczej miejska)
4. silnik ZETEC czy niekoniecznie?
5. diesel czy benzyna? nie upieram się na LPG. no i jaka pojemność silnika jest najkorzystniejsza pod kątem bezawaryjności i osiągów.
6. poczekać, dołożyć i kupić nowszy?
7. na co zwracać uwagę przy kupnie?

z góry dzięki za odpowiedzi i ew. oferty
  
 
Polecam 1.8 td 90konny albo 1.6
inne miejskie nie wchodzą w rachubę.
  
 
Ja rowniez wszedlbym w 1.8td .. Jak nie pili cie z samochodem poczekaj, odloz troche jeszcze i poszukaj combiaczka MkVII
  
 
dokładnie 1,8TD lub 1,8 w benzynie. Choć na pewno w td jest bardziej ekonomiczny.
  
 
Cytat:
2007-07-05 08:00:42, arti31 pisze:
dokładnie 1,8TD lub 1,8 w benzynie. Choć na pewno w td jest bardziej ekonomiczny.



1.8 16V będzie idealne

Co do oszczędności, czasem bywają oszczędne


  
 
A moim zdaniem tylko Diesel, ew. Turbo Diesel. Jeżeli jeździsz dużo w mieście, to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie. Osiągami nie zaskakuje, ale jeżeli to ma być kombi to chyba nie one są na pierwszym planie. Ekonomia górą...
  
 
a moim zdaniem nie kupuj forda a jesli juz to polecam benzyne 1.8 16v w kombi bedzie fajnie jechal.
  
 
Skoro nie miałeś nigdy Forda to pamiętaj żeby przypadkiem nie skusić się na silnik 1.4 - mizerne osiągi i nieproporcjonalnie duże spalanie... Nie wiem czy były 1.3 w kombi, ale jeśli były to również byłoby to nieporozumienie.
  
 
Kuzyn ma 1,8 16v z elpidżi w kombi i jeździ to to bardzo ładnie, w porównaniu z moim 1,4.

Jak to ktoś powiedział wcześniej 1,4 i 2,0 swoje wypić musi
  
 
W Twoim przypadku 1,8 TD ewentualnie bez turbiny...
Sam kupiłem ostatnio kupiłem 1,8D... niestety tylko 60KM ale wyścigówka mi niepotrzebna...
Sam blok silnika za bardzo się nie zmienił - ten sam praktycznie silnik stosowany jest obecnie nawet przy Focusach II, rzecz jasna z wielkimi przeróbkami, elektronika... itedes...

Spalanie czy przy TD, czy tez przy zwykłym waha się coś w okolicach 6 litrów/100km.

Jak sie postarasz to kupisz takiego za 5-6tys. (mój mnie kosztował 5800).
Zwróć uwagę przy kupnie na to czy startuje bez problemu na zimnym silniku. Jeśli tak - to ok. Oczywiście sprawdź wycieki itedes..
Nie wierz za bardzo ofertom - bezwypadkowy. Prawie każdy był bity, ważne tylko jak go zrobiono...

Jak masz jakieś pytanka - wal śmiało...
  
 
Cytat:
1.8 16V będzie idealne

Co do oszczędności, czasem bywają oszczędne



Chyba jak jest w garażu
  
 
Cytat:
2007-07-05 11:37:37, Cetek71 pisze:
Chyba jak jest w garażu


10litrow to duzo? przy przyciskaniu do 11?
w trasie 8,5...
lanos mojego taty pali tyle samo a 1,5 8 v
  
 
Ja Ci moge opylić swojego za 4 kółka...1993 rok, kombi 1.6 EFI, zdjęcie w avatarze Pare rzeczy jest do zrobienia ale autko cud, miód malina+orzeszki
  
 
Cytat:
2007-07-05 11:37:37, Cetek71 pisze:
Chyba jak jest w garażu


Czasem takie 1.8 może być bardziej ekonomiczne od 1.6.Większ silnik=większa moc.Czyli nie trzeba go piłować.W mniejszych silnikach trzeba więcej piłować zeby jakoś szło.W escorcie nie kupiłbym nic poniżej 1.6
  
 
Co tu dużo mówić ......najlepsze było by 150 koników w budzie RS2000 ale ciężko takiego znaleźć więc najlepiej 1.6 16 V bądź 1.8......1.3 i 1.4 są słabsze a paliwa nie wiele mniej ciągną a nawet więcej (1,4)......
Może być też 1.8 TD ale tu trzeba dobrze trafić aby turbina jeszcze dychała no i zimą trzeba dbać o silnik a poza tym to do TD nie za bardzo LPG włożysz.....
  
 
i oczywiście obejrzyj go od spodu ! ! ! progi , podłużnice ,szczególnie tylna część auta. Niestety w escortach blacha nie najlepsza . Mam 1.8 16v kombi i spalanie po mieście 9-10 litrów , przyśpieszenie wystarczające , moc wystarczająca nawet przy pełnym bagażniku i 5ciu osobach..
  
 
W tych pieniadzach to tylko bym benzyny szukal i co najmniej 1.6, bo reszta to pomylka. Bo kupic ponad 10 letniego diesla to trzeba sie przyszykowac ze bedzie mial ponad 200 tys km a z reguly sa to przebiegi duzo wyzsze, i jeszcze w kombi. Mysle ze za ta sume to ciezko ci bedzie zadbanego escorta w ostatniej budzie kupic, czyli bedzie mial ponad 12 lat.
  
 
Cytat:
2007-07-05 19:13:49, Michal_Zabrze pisze:
moc wystarczająca nawet przy pełnym bagażniku i 5ciu osobach..


z tym to nie przesadzaj
  
 
namierzyłem escorta 95', diesel, polskie blachy. cena podejrzanie atrakcyjna bo 3900. lakier ideał zero rdzy, jednak po pobieżnych oględzinach tak na oko tylne drzwi nie były w linii. bity? dzwonić wogóle ?
  
 
a co ci szkodzi zadzwonić?? dowiesz sie wszystkiego podzielisz przez 2 i sie zdecydujesz, zresztą pewnie i tak wszystko na miejscu przy oględzinach wyjdzie