MotoNews.pl
  

Renault obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.mam instalacje gaza bingo s4 podczas jazdy na gazie gazownik mi cos ustawil ze gdy spadaja mi obroty po tym jak nagrzeje sie silnik wskazowka zatrzymuje mi sie na 1400obr na ok 7 sek.powiedzial mi ze zaloczy mi ta funkcje po to by rano po przejsciu na gaz i dojechaniu do swiatel auto mi nie gaslo- ale to nie zdaje rezultalu.mozecie mi powiedziec gdzie moge wylaczyc ta opcje???
  
 
Chyba coś mu się pomerdało, delikatnie mówiąc. Prawdopodobnie chodzi o funkcję cut-off. Odznacz "ptaszka" przy funkcji cut-off i po sprawie. A reszta do porządnej regulacji.
  
 
no wlasnie jest odznaczone
  
 
Coś ten Twój gazownik "kręci", skoro masz Cut-off wyłączone to niby jaką funkcję włączył. Jedź lepiej do innego gazownika niech to obluka i wyreguluje porządnie instalację. Poza cut-off'em w Bingo nie ma żadnej innej funkcji hamowania silnikiem mogącej spowodować takie zachowanie silnika na LPG. A na benzynie jak się zachowuje?
  
 
tez przycina na tym samym poziomie- a moze to przez lambde gdyz sie zacina i nie skacze jak powinna.
  
 
Na benzynie funkcja hamowania silnikiem jest zaimplementowana na stałe w ECU. Z tym, że zatrzymanie obrotów na poziomie 1400-1500 obrotów nie powinno trwać zbyt długo.
Może być to wina sondy. Ale jeśli sonda na jałowym biegu i na podwyższonych obrotach dobrze pracuje to znaczy, że jest ok.
Najpierw należałoby jednak porządnie wyregulować instalację.
  
 
Danek- może być także przyczyną takiego zachowania silnika wadliwie działajacy TPS. Stabilizator wolnych obrotów. Luźna lub zanieczyszczona przepustnica.
  
 
Cytat:
croma1
Wysłany: 2007-11-03 10:30:07

Danek- może być także przyczyną takiego zachowania silnika wadliwie działajacy TPS. Stabilizator wolnych obrotów. Luźna lub zanieczyszczona przepustnica.

Owszem, jak najbardziej. Tylko autor wątku nigdzie oczywiście nie napisał, że problem występuje również na benzynie, więc zakładam, że na benzynie jest ok. a w takim wypadku TPS, stabilizator i przepustnica odpadają.
Na marginesie to m.in. dlatego coraz rzadziej mi się chce pisać, bo ileż razy można przypominać o szczegółach, a nawet jak już się człowiek doprosi o szczegóły to trzeba ciągnąć za ozor przez pół wątku


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-11-03 12:00:53 ]
  
 
masz rację . mało kto powie ,ze na benzynie sa podobne objawy.
znam to z własnego doświadczenia z klientami. jedyną odpowiedzią jest ,że im nie zależy na benzynie więc moze silnik na niej źle pracować.
  
 
Cytat:
2007-11-02 14:16:52, Danek pisze:
Coś ten Twój gazownik "kręci", skoro masz Cut-off wyłączone to niby jaką funkcję włączył. Jedź lepiej do innego gazownika niech to obluka i wyreguluje porządnie instalację. Poza cut-off'em w Bingo nie ma żadnej innej funkcji hamowania silnikiem mogącej spowodować takie zachowanie silnika na LPG. A na benzynie jak się zachowuje?


Cytat:
2007-11-02 14:48:20, awf6 pisze:
tez przycina na tym samym poziomie- a moze to przez lambde gdyz sie zacina i nie skacze jak powinna.



nie che byc tym zlym bo mi nie pomozecie ale jabys przeczytal soojego posta i moja odpowiedz to nie musial bys pisac jakis bzdur ze bedziesz mnie ciagnac za jezyk.
sada wymnieniona ale obrotami coiagle problem.zatrzymuja sie na ok 7 sek na gazie i paliwie przeczyscilem silnik krokowy ale nic to nie dalo.
  
 
Cytat:
nie che byc tym zlym bo mi nie pomozecie ale jabys przeczytal soojego posta i moja odpowiedz to nie musial bys pisac jakis bzdur ze bedziesz mnie ciagnac za jezyk.

Wcale nie musisz być tym złym. Sory moje niedopatrzenie.
Cytat:
sada wymnieniona ale obrotami coiagle problem.zatrzymuja sie na ok 7 sek na gazie i paliwie przeczyscilem silnik krokowy ale nic to nie dalo.

W takim razie pozostaje TPS i przepustnica.
Nie wiem jak to jest w Renault, ale może reset ECU coś pomoże, może coś mu tam się poprzestawiało w tym elektronicznym "rozumku"?.
Niestety niektórych usterek nie da się jednoznacznie zdiagnozować na odległość, chyba, że przypadkiem ktoś miał identyczny myk i trafi w temat.

A co do ciągnięcia za język i rzekomych bzdur, to przejrzyj proszę archiwum, a na pewno się przekonasz, że w większości wątków zanim cokolwiek można wywnioskować to przez pół wątku się dopytujemy o to, o tamto, o szmamto, o szczegóły generalnie. Wiele razy pisałem, żeby pytający podawał jak najwięcej szczegółów, jak najwięcej danych, bo to ułatwia, a czasem po prostu umożliwia rozpoczęcie poszukiwań usterki. Natomiast jak czytam: "pomóżcie bo autko gaśnie na gazie, instalacja landi" i nic więcej. To ręce opadają i nic się już nie chce pisać.
  
 
tak jak pisze DANEK podawajcie wszystkie dane samochodu, objawy na gazie , oraz czy takie objawy sa także na benzynie chociażby w mniejszym stopniu. bo to może być problem samochodowy.
  
 
nie ma sprawy rozumiem was , przegladalem to forum troche i jest tak naciapciane to tu to tam to to to tamto zaden problem ale wracajac do temetu-
czy jak spisze sobie wszystkie dane a nastepnie zrobie przywroc ustawienia fabryczne czy nie rozwale czegos????i czy procz tych opcji w programie sa jeszcze jakies ukryte opcje do regulacji lub cos takiego???
odpielem kleme ale to nic nie pomoglo .
  
 
Wszystkie ustawienia obecne możesz sobie zapisać w pliku i w razie czego wczytać je ponownie.
Przywrócenie ustawień fabrycznych spowoduje, że soft powpisuje domyślne ustawienia softu i będziesz musiał wszystko ustawiać od nowa. Nie rób tego na pracującym silniku, bo możesz narozrabiać. Najpierw musisz powpisywać podstawowe parametry (jak np. ilość cewek, typ sondy, typ TPS-u itd. Nie sądzę jednak, by taki zabieg coś zmienił.