| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
netpro Nubira 1,6 SX (sedan) Jelenia Góra | 2007-06-23 19:19:55 dzisiaj wymienilem rozrzad i pompe wody, myslalem ze stukot ustanie, jednak nie. Nie mam pomyslu co to stuka.
OPisze co zaobserwowalem. Stukot wielu ludzi definiowalo jako panewki, inni jako wczesny zaplon. Zaplon gosc ustawial na lampie na 10st. Po opoznieniu faktycznie stukot maleje, a nawet znika ale wtedy auto muli. Stukot jest bardziej gluchy niz metaliczny i raczej gdzies z okolic glowicy dochodzi (tak mi sie wydaj. Na benzynie jest mniej slyszalny, a na LPG bardzo. Wczoraj wymieniony parownik i regulacja, dalej stuka. jak auto pracuje na wolnych i przygazuje to normalnie, w przedziale 2-3 tys po przygazowaniu wlasnie go slychac, powyzej juz silnik glosno chodzi i nie slychac stukania. W czasie jazdy jest glosniejszy, a ze mam wywalona poduche dolna to az czuc na podlodze bicie w rytm stukania. Co do zakresu obrotow to podobnie jak na luzie, z niskich depniecie na maxa i nie ma stukania, ale w przedziale 2-3,5 po odpuszczeniu gazu i utrzymywaniu obrotow slychac i czuc jak cholera). Na wysokich obrotach, rzedu 5-7 juz silnik zaglusza) Dodam ze jest to silnik od Lega, po zalozeniu (juz sporo czasu temu) nie bylo tego. Czy to moze byc pompa wspomagania, bo jak robilismy dzisiaj rozrzad to krecac reka cicha ona nie byla. |
netpro Nubira 1,6 SX (sedan) Jelenia Góra | 2007-06-23 19:38:02 to bylby najgorszy scenariusz. Nie wiem jak jezdzil Lego i jaki ma faktycznie przebieg ten silnik, ale pewni ktos z forumowiczow wie |
adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2007-06-24 15:37:16
"nowego" - z tym nowym to bym tak nie przesadzał - skąd wiesz w jakim stanie silnik kupisz. A jak stuka i w miarę wzrostu obrotów obrotów stukanie się nasila - to obsłuchaj czy to czasem z głowicy nie dociera. Ja bym u ciebie bardziej stawiał na hydrauliczne kasowniki luzów zaworowych. Drewniany kołek w rękę przykładasz do silnika z drugiej strony przykładasz ucho i obsłuchujesz. |
netpro Nubira 1,6 SX (sedan) Jelenia Góra | 2007-06-24 21:33:31 poczytalem troche w sieci i mam nowego newsa
Odlaczajac po koleji cylindry stukanie znika na ostatnim (pierwszym od aparatu zaplonowego), z tego co czytalem to nie panewka a ni glowica, bo stukalo by nonstop,czytalem ze to sworzen tloka. jak to wg Was jest? |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2007-06-24 23:36:32 u mnie cos klepie/stuka tylko na jalowych... pewnie to zawory ale maja juz 267tys km wiec moja powoli prawo, kompresja chyba ok bo 170km/h epserak poleci czyli prawie katalogowo. |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-06-25 01:31:25 katalogowo to mój leci na gazie 170
Co do klepania na wolnych obrotach zapewno masz takie cykanie jak bym to określił.... a to nie zawory tylko wtryskiwacze juz tak pracują...jak zalozylem gaz to nastala błoga cisza....póki alternator nie zaczął chodzic jak odkurzacz ![]() [ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2007-06-25 01:33:29 ] |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2007-06-25 01:37:07 rafalko, moj leci 170km/h wlasnie na LPG a to klepanie to zawory, niezawsze klepia ale czasami |
Wolf_Gliwice Photo Story Master Espero 1,8 CD LPG Gliwice | 2007-06-25 09:23:03 Kilka dni temu u siebie stwierdziłem głuchy stukot, pojawiający się nieregularnie na wolnych obrotach. Diagnoza była dla mnie powalająca z nóg. Od czwartku esperak stoi u mechanika z powodu uszczelki pod głowicą. |
netpro Nubira 1,6 SX (sedan) Jelenia Góra | 2007-06-25 20:39:42 ja juz mam powoli dosyc, kazdy kto poslucha mowi co innego jedno jest pewne, cos stuka na 4 cylindrze. |
mifinka (S) Klubowy Weteran Ford Probe 2,5V, BMW ... Warszawa - Wola | 2007-06-25 21:33:39 Dla pewności radzimy zdjąć miskę olejową, upewnisz się czy to panewki.
U nas wywaliło panewkę na 2 cylindrze, bo zatkany był ssak olejowy, silikonem którym za poprzedniego właściciela uszczelnił jakiś mechanik "intelygant" miskę olejową. Ściągnięcie miski napewno będzie mniej kosztowne niz wymiana wału. |
netpro Nubira 1,6 SX (sedan) Jelenia Góra | 2007-06-28 21:32:39 ostatnia diagnoza postawiona przez guru od tej marki jest chyba najbardziej trafna i dla mnie najwygodniejsza
Stwierdzil, ze to przedmuch miedzy dwoma cylindrami na uszczelce pod glowica, w sobote pomiar cisnienia na cylindrach, a wtedy bedzie wiadomo. |
Janow signum1.9/corsa1.4Si Kraków | 2007-06-28 22:14:28
U mnie tak sietłukło łożysko alternatora. Po wymianie ucichło na około 10 tys km. Dzisiaj się nagle zatarło znowu |
netpro Nubira 1,6 SX (sedan) Jelenia Góra | 2007-06-30 11:54:36 wyglada ze to nie uszczelka pod glowica
cienienie: 1 - 9,5 2 - 11 3 - 11 4 - 10 |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-07-02 02:01:41 Ja na zmęczonym silniku.
170 tysięcy Przegrzane pierścienie. Miałem 10.9 11.8 10.2 11.9 |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2007-07-02 19:33:22
A Ty co masz 2.0?? a i pytanko jakie powinno byc cisnienie [ wiadomość edytowana przez: Kula69 dnia 2007-07-02 19:35:23 ] |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-07-02 22:33:49 Tak
Nie wiem |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-07-04 23:13:35 Z tego co ja sie orientuje to od 11 atm w góre jest ok, z odchyłkami rzędu coś ok. 5%. Ja ostatnio mialem po 11.5 na trzech garach i nieco wiecej na czwartym... |