MotoNews.pl
  

Ma ktoś z was może cinqecento? problem z dmuchawą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem z dmuchawą
działa tylko na 3 biegu!!!!!!!
prosze o jakiekolwiek info na ten temat
cienki to bryka żony ale czasem nim jeżdże i wnerwia mnie ta dmuchawa.
kupiłem nawet nową kostke od regulacji i jest to samo
czy tam są jakieś bezpieczniki dodatkowe czy jak?
pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: marimar dnia 2008-01-29 17:13:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: marimar dnia 2008-01-29 17:17:43 ]
  
 
Przegladarka ->Wyszukiwarka->wg słów kluczowych ...-> TU WPISUJEMY MAGICZNE SŁOWO "DMUCHAWA"

Efekt :

>>> 1 <<<

i duuużo podobnych , tylko czytać i naprawiać.

Pozdr
  
 
Cytat:
2008-01-29 15:34:57, Deny pisze:
Przegladarka ->Wyszukiwarka->wg słów kluczowych ...-> TU WPISUJEMY MAGICZNE SŁOWO "DMUCHAWA" Efekt : >>> 1 <<< i duuużo podobnych , tylko czytać i naprawiać. Pozdr



spoko umiem korzystać z wyszukiwarki ale mi chodzi o dmuchawe w Cingecento a nie wiem czy fiat ma podobną dmuchawe co esi
pzdr
  
 
opornik dmuchawy występuje w fiatach, vw, oplach, fordach, hondach, peugeotach i co tam jeszcze ci sie przypomni... Łatwiej było by napisać, w których modelach nie występuje. Tak więc problem jest pokrewny.
Najczęściej padają rezystory lub zabezpieczenie termiczne.
  
 
Cytat:
2008-01-29 19:32:05, Blazey pisze:
opornik dmuchawy występuje w fiatach, vw, oplach, fordach, hondach, peugeotach i co tam jeszcze ci sie przypomni... Łatwiej było by napisać, w których modelach nie występuje. Tak więc problem jest pokrewny. Najczęściej padają rezystory lub zabezpieczenie termiczne.



no to teraz wiem czego szukać,Blazey troche mi pomogłeś,nie wiedziałem że w cienkim może być jakiś opornik
  
 
Jak dla mnie to opornik jak miałem cc 900 to miałem taki problem. Problem jest raczej z kosztami bo albo poszukasz samego opornika ja go nie znalazłem podobno kosztuje grosze, albo kupisz cała tą kość a z tego co mnie pamięć nie myli kosztowała 120 zł. Ja kupiłem używaną z rozbitego za15 zł d. A co do wymiany to zajmuje dużo czasu trzeba rozkręcić cała dmuchawę i uważać na nagrzewnice.
  
 
Ja często reanimuję takie opornice za pomocą części z innych opornic. Od czasu do czasu wybieram sie na szrotowisko, tam pędzluje trochę różnych opornic bez patrzenia z czego. I potem ma z czego dobierać...
Jednak na początek trzeba sprawdzić zabezpieczenie termiczne. Mały element w metalowej obudowie. Kosztuje około 3 zł. To też częsta usterka w opornicach wszelkiego typu.
Pozostaje jeszcze rozwiązanie najbardziej ambitne, czyli dorobienie elektronicznego sterowania nagrzewnicą. Najprościej będzie to zrobić na układzie PWM.
Nie wiem, jakiej mocy jest silnik w cc ale w nowszych polonezach były stosowane elektroniczne regulatory wentylatora (podświetlane klawisze, czterostopniowa regulacja). Może to dało by się zaadoptować?
Jak będziesz miał straszne problemy z tym, to daj znać. Miałem książkę do cc, to rzucę okiem na schematy.

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2008-01-31 00:59:30 ]