Dywagacje fiat 500 SWAP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zastanawiam się, czy ktoś kiedyś przymierzał się do swapa w fiacie 500 albo ewentualnie w fiacie 600. Jak myślicie, da się to zrobic? Ciekawe czy jakis większy silniczek wejdzie...
 
 
Raczej nikt tego nie robił ze względu ze 500 to deficytowe auto aczkolwiek fajne potwory jeżdżą we Włoszech chociażby silniki od motocykli
  
 
nie tak źle, da się to autko jeszcze znaleźć w dobrych pieniądzach
 
 
fajnym i ciekawym projektem byłaby 500z silnikiem od motocykla , napewno robiła by szał i napewno byliby chetni żeby takie autko zasponsorowac ponieważ byłoby bardzo charakterystyczne , zajebista sprawa wogóle to samo posiadanie 500 ja choruje na to autko odkad zacząłem się interesowac fiatami
  
 
sam od dawien dawna marzę o 500tce..
jakbym dorwał ją to bis poszedłby w niepamięć a i przełożyłoby się z niego graty żeby swapa zrobić choć krucho widzę silnik 1,2 w 500tce... raczej właśnie silnik motocyklowy..
  
 
wlasnie sie rozgladalem za fiacikiem i wyglada na to ze w Dojczu taniej mozna kupic niz u nas. Silnik lepiej motocyklowy, dorwac z jakiegos rozbitka, to autko to lekkie maleństwo więc 1,2 to do niego kolos, no chyba ze centralnie. Wedlug mnie najciekawszym rozwiazaniem byloby zestawienie silnik z motocykla umieszczony z tylu. jakas mocna 500 albo 650 ccm ze ścigacza. Pozostaje chyba tylko jeden problem, jak to połączyć z kołami...
 
 
Marek 500cc to o dupe rozbić momentu w ogóle brak jak już robić to minimum 900cc łączy się to za pomocą łańcucha tylna oś sztywna bez różnicowego tylko jak w karcie i powstanie tzw "la bestia". tylko pytanie czy nie szkoda tak żadkiego i kultowego już w tej chwili samochodu... aha no i pomyśl 2 razy zanim się zdecydujesz bo koszta cię zabiją.
  
 
silnik motoguzzi w fiaciku za tylnia osią
  
 
Cytat:
2007-06-16 17:16:14, kaza pisze:
... minimum 900cc łączy się to za pomocą łańcucha tylna oś sztywna bez różnicowego...



niekoniecznie bez mechanizmu roznicowego.
Najprostszy kit Quaife (rysunek) umozliwia montaz silnika motocyklowego w samochodzie i posiada mechanizm roznicowy o ograniczonym tarciu.

Dla bardziej majetnych jest tez kit ze wstecznym.

Jest tez prostsza droga - widzialem zwykly mechanizm roznicowy z Corsy (glowy nie dam), ktory zostal uszczelniony i przystosowany do pracy z lancuchem motocyklowym.

Wsteczny w autach z silnikiem motocyklowym bardzo czesto oparty na... zwyklym rozruszniku polaczonym z ukladem napedowym. Tak wiec dla chcacego nic trudnego.

Pewnie czesc z was zna juz te strone ale mozna tu potpatrzec jak to sie robi: z-cars
Polecam dzial clips

Polecam tez przejrzec ten topic.

Jesli macie jakies inne ciekawe pomysly jak przeniesc naped z silnika motocyklowego na kola f126/500 to chetnie poslucham

[ wiadomość edytowana przez: MaLi dnia 2007-06-16 19:38:55 ]
  
 
mali ale co to za przyjemność w takim przyrządzie mieć różnicowy jak już się bawić to na całego trzeba iść do przodu robic to czego nikt nie ma wieć wizja 1.3 z hajabusy + turbo kit without różnicowy laminaty te sprawy efekt prawdziwa la bestia ok 450ps pewnie przy 13ooo obr/min ale to już szczegół 450kg masy własnej no i tosunek mocy do masy jest odpowiedni abrak różnicowego pozwala w jakiś sposób przekazać moc na asfalt
  
 
Cytat:
2007-06-16 19:45:10, kaza pisze:
mali ale co to za przyjemność w takim przyrządzie mieć różnicowy jak już się bawić to na całego trzeba iść do przodu robic to czego nikt nie ma wieć wizja 1.3 z hajabusy + turbo kit without różnicowy laminaty te sprawy efekt prawdziwa la bestia ok 450ps pewnie przy 13ooo obr/min ale to już szczegół 450kg masy własnej no i tosunek mocy do masy jest odpowiedni abrak różnicowego pozwala w jakiś sposób przekazać moc na asfalt



szkoda ze ta wizja pozostanie dla mnie zawsze marzeniem, ale troche pomarzyc zawsze mozna
a wiec zamiast 1.3 turbo wolalbym 2.8 v8 N/A z dwoch silnikow Hayabusa klik

[ wiadomość edytowana przez: MaLi dnia 2007-06-16 19:54:48 ]
  
 
fiat 500 do remontu 1000 euro
silnik z motocykla sportowego jakied 500 euro
robota plus części 2000? euro
razem 3500 euro czyli jakies 15000 zlotych, to taniej niz maluch kazy a robi wiecej animuszu i zwraca wiecej uwagi. Jak wyjade na rok do roboty gdzies na zachód to teoretycznie mnie bedzie stac
 
 
wracając do przeniesienia napędu to nie da się czasem zrobić układu skrzynia(z czego?) flansza sprzęgło zamach? nie wiem, ciężko mi taki motocyklowy silniczek sobie wyobrazic. Jest to realne? bez łańcucha...


[ wiadomość edytowana przez: markus-orange dnia 2007-06-16 20:02:14 ]
 
 
Cytat:
2007-06-16 20:00:12, markus-orange pisze:
robota plus części 2000?


  
 
Cytat:
2007-06-16 21:41:47, jaqo pisze:


EURO
 
 
Zawsze można kupić gotowe, jeśli już z zagranicy ciągnąć...

KLIK

-----------------
--=RACE TECH=--
  
 
Cytat:
2007-06-16 21:46:31, markus-orange pisze:
EURO


widze. i tak sie smieje:] zejdz na ziemie.
  
 
Cytat:
2007-06-16 22:20:10, jaqo pisze:
widze. i tak sie smieje:] zejdz na ziemie.


E tam dobrze że są optymiści na forum pomnóż to razy 2 i będzie (może )
  
 
przymiarzalem do 500tki rozne silniki po kolei od 900 z fiata 850sport do 1.6 , jak chcesz napisz na gg to wysle ci fotki i powiem co i jak , mam tez dokladne fotki 500tki z silnikiem z motoru jak byla budowana od podstaw
Pozdro
  
 
przymiarzalem do 500tki rozne silniki po kolei od 900 z fiata 850sport do 1.6 , jak chcesz napisz na gg to wysle ci fotki i powiem co i jak , mam tez dokladne fotki 500tki z silnikiem z motoru jak byla budowana od podstaw
Pozdro