Jaka instalacja i czy warto sekwencyjny?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
W zwiazku z podjeciem nowej pracy, bede robic ~6000 km w miesiacu, sama instalacja jest oczywista, pytanie jaka. Moje autko to Hyundai accent II z 2000 roku, silnik 1.3 z mitsubishi colta, oznaczenie silnika w nomenklaturze mitsu to 4g13 (chyba). Teraz przejde do sedna, auto musi dobrze na tym jezdzic, zeby nie jaral za duzo tego gazu, bo musi zarobic na mnie i na siebie.
Czy prawda jest, ze dobrze wyregulowany gaz sekwencyjny, nie odbiera mocy a nawet moze ja podniesc - wiem ze gaz ma duzo wieksza liczbe oktanowa niz wacha, wiec brzmi to logicznie.
Jak ktos sie zna to prosze o jakies skladne informacje, najlepiej nazwy konkretnych producentow i modeli, ewentualnie jakis godny polecenia warsztat w warszawie.
Z gory dzieki za pomoc

  
 
Powiem tak, perfekcyjnie zamontowana i zestrojona instalacja 4 generacji nie zmniejszy mocy.

Na 4 generacji przyrost zużycia gazu względem zuż. benzyny jest mniejszy - ok 10%. Za to zużycie benzyny w zimowych porach jest większe.

Tak czy inaczej do wielopunktowego elektronicznego wtrysku - tylko 4 generacja....
  
 
Cytat:
2007-07-12 22:00:09, Gustaw6666 pisze:
Tak czy inaczej do wielopunktowego elektronicznego wtrysku - tylko 4 generacja....



Wydaje mi sie, ze mam mono wtrysk, ale pewny nie jestem, ten silnik w colcie byl montowany dawno, a poprzednia wersja byla jeszcze z gaznikiem, wiec watpie w mpi Dodam, ze o gazie nie mam bladego pojecia i na dodatek zawsze mowilem ze lpg to jest do zapalniczek, ale jest jak jest i musze przeprosic sie z lpg


[ wiadomość edytowana przez: kws dnia 2007-07-12 22:11:53 ]
  
 
Nie masz żadnego mono wtrysku masz wielowtrysk. Mono wtrysk to takie coś że jest jeden wtryskiwacz na 4 cylindry przed przepustnica.

Też mam accenta. Ty masz drugą generacje masz kolektor plastikowy nie ma co montować czegoś innego jak 4 generacja(sekwencyjny wtrysk gazu) bo przy strzale ci kolektor rozwali.

Zresztą jak masz hyunadia pisz na forum naszym =) Lepsza pomoc bedzie.

Powiem tak nieważne co wybierzesz za instalke ale ważny jest montaż i to on decyduje czy bedzie fajnie czy nie.

Accenty dobrze znoszą gaz. Ale muisz uważać na przepływke jeżeli masz. Aha przy sekwencji też zdarzają sie strzały wiec nie ma co cudować ze nie ma ich. Zresztą na benzynie nawet są.

Silniczek masz fajny jak kazdy accent ale pamietaj ze gaz i ten silnik (zresztą jak i przebieg) powoduje ze bedzie ci wicej spalał oleju ale to norma każdy accent pali olej. Zreszta nawet audi TDI w instrukcji pisze ze moze zjadać 1l na 1000 KM wiec to norma. O taki silnik.
  
 
To wszystko to ja wiem, jestem mechanikiem , moje pytanie dotyczy innej kwestii, mianowicie jaki konkretnie model instalacji, bo rozumiem, ze w gre wchodzi tylko sekwencyjny (jak rozumiem 4 gen. ?), bo wiem ze to moze byc decydujace, auto jest mlode-7 lat ale jezdzi 6, ma 90 000, jezdze nim od poczatku roku, mial wtedy 69 000, naprawde lubimy sie z hultajem i niechce go zagazowac doslownie
  
 
[quote]
2007-07-12 22:10:23, kws pisze:
Wydaje mi sie, ze mam mono wtrysk, ale pewny nie jestem, ten silnik w colcie byl montowany dawno, a poprzednia wersja byla jeszcze z gaznikiem, wiec watpie w mpi Dodam, ze o gazie nie mam bladego pojecia i na dodatek zawsze mowilem ze lpg to jest do zapalniczek, ale jest jak jest i musze przeprosic sie z lpg [ wiadomość edytowana przez: kws dnia 2007-07-12 22:11:53 ]
Coś się tu nie zgadza.Jesteś mechanikiem i nie wiesz jaki masz wtrysk w tym aucie?
  
 
Jak spala ci mało np 6-7 to bym go nie gazował =)
A nóż podnosią cene LPG i wyjdzie na to samo.

A co do jakiej konkretnej marki to powiem tak:

- cokolwiek zamontowane i dobrze wyregulowane bedzie jeździło poodbnie.

Ja mialem reduktor po 6 latach (nieczyszczony, nie wymieniane membrany -pozostalosc poprz. wlasciciel ) i chodzi tak samo jak zaraz po wymianie na nowy.

Druga sprawa gaz jest kiepskiej jakości i wszystko sie szybciej brudzi koncówki wtrysku od gazu też jak i reduktor.

Sugeruje raz na rok, dwa wymieniać reduktora na nowego (Zabawa z membranami sie nie oplaca) Najważniejsze jest aby ktoś kto sie podłącza znał się na tym i niezaleznie jaką wybierzesz bedzie chodziło ok - co prawda czasem trzeba ten reduktor wymieniać i wtryski.

Mogłbyś napisać jeszcze o tym luzie na poscie w sprzęgle? I dlaczego tak sie zużyło, i jak sprawdzić że to nie synchronizator 1szego bigu poszedł.
  
 
Cytat:
2007-07-13 06:28:15, autogaziarz pisze:
Coś się tu nie zgadza.Jesteś mechanikiem i nie wiesz jaki masz wtrysk w tym aucie?


Hmm mechanika to dosyc rozlegla dziedzina, a moja specjalizacja jest daleka od motoryzacji i jakichkolwiek urzadzen spalinowych, chciales blysnac "trolu" z onetu?