Następny problem - ABS

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Od pewnego czasu, chociaż zdałem sobie do końca z tego sprawę dopiero dziś, czasami przy powolnej jeździe i delikatnym hamowaniu, np. dojeżdżając do świateł, czuję jak mi "mruczy" ABS, chociaż nawierzchnia jest idealna... Co to jest - jakiś czujnik, kabelki - i jak wygląda komplet czujnika, co by go sprawdzić ?

Pzdr

Możliew że masz zapowietrzony układ.

Nie wydaje mi się, by było to zapowietrzenie, bo hamuje zazwyczaj ładnie - pedał nie spada, łapie za pierwszym razem (z nerw wypróbowałem ostre, nagłe hamowanko i gdyby nie pasy, to moje zęby zapoznałyby się z obiciem kierownicy ). A bajerek ABS-u zdarza się tylko czasem, zawsze podczas wolniutkiej jazdy. Dziś jeszcze obsłuchałem, że również czasem coś mi podobnie mruczy, jeśli powoli cofam (koła prosto, to chyba nie pompa wspomagania) nawet BEZ naciskania hamulca !
Pogrzebałbym się chętnie w przewodach elektrycznych, tylko jestem zielony z tematu ABS-u. Brakuje mi przede wszystkim podstawowych wiadomości, np. na jakiej zasadzie kontroler stwierdza zacięcie-zatrzymanie koła ? Jakiego typu to są czujniki i ile ich jest na kole ? A skąd np. ABS wie, że samochód akurat jedzie (jakiś dodatkowy czujnik na wale ???) Gdyby tak ktoś mądry w tym temacie chciałby mi to wytłumaczyć, byłbym zobowiązany. Resztę myślę, że sobie dośpiewam i rozwiążę już problem.
Aha, jeszcze jedno - coś mi się obiło o uszy o generacjach ABS-u. Więc - jak jest w naszych Omciach A z okolic 93 roku - zadziałanie ABS-u objawia się na całym układzie, czy na jednej osi - bo nie sądzę , że już na pojedynczym kole ? Ta informacja szczególnie pomogłaby mi zawężeniu "węszenia", bo mam juz pewne podejrzenia...

Pzdr