Silnik scoupe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, to znów ja marudzę :]

Mam do Was pytanie, wymianę pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych da rade zrobić bez wyciągania silnika ? Czy będzie bardzo niewygodny dostęp do czegokolwiek ? Szczerze mówiąc nie widzi mi się wyciąganie silnika i rozpinanie całej elektryki itp. Druga sprawa - zawory, są one ustawiane zdaje się ręcznie ? Jeśli tak to dobrze. Mam jednak wątpliwości czy nie ustawia ich ciśnienie oleju. No i pytanie jeszcze jedno, macie może jakieś rysunki zaworów, jak rozpinać itp ? Mam rysunek do rozrządu, ale z zaworami nie bardzo się orientuję

Z góry dziękuję za pomoc :]
  
 
Remony silnik bez wyciągania jest możliwy ale to czysta głupota o nie dasz radygo dobrze umyć. A elektronikę musisz rozpiąć żeby zdjąć głowice. Teoretycznie pierścienie można wymienić bez ściągania głowicy ale to też wyrzucenie pieniędzy w błoto. Zawory reguluje się ręcznie. A jeśli nie wiesz jak się do nich dobrać to raczej nie bierz się za remont silnika.
  
 
Uszczelniacze mogą ci zrobić bez ściągania głowicy nawet, jakaś metoda podciśnieniową. Blok da sie zdjąć ale i tak go nie założysz bez wyjęcia silnika. Spasujesz 4 tłoki z pierścieniami na cylindry z takim dostępem? Ponoć jednak autko sprzedajesz
  
 
No miałem plan sprzedać i kupić GT bo upatrzyłem, ale byłem dzisiaj oglądać, nadkola zjedzone na wylot, silnik cieknie jak sito, kopci z wydechu, wydech dziurawy w okolicach katalizatora, maska źle spasowana i latający przedni kierunek, co świadczyć może o tym że samochód jest po dzwonie.... Wolę naprawić swojego, wyjdę na tym lepiej i przynajmniej wiem co w nim jest i co go boli :]
  
 
Podoba mi się ten pomysł z wymianą pierścieni bez zdejmowania głowicy. To wyższy stopień wtajemniczenia niż ginekologia bo chyba by było trzeba zrobić przez otwór na świece.

PS. Wymiana uszczelniaczy mnie kosztowała 88 uszczelniacze i 150 robocizna.

Za pierścienie chyba się biore w najbliższym czasie.

Pozdrowionka.
  
 
Mnie uszczelniacze będą kosztować po 4zł za sztuke z Elringa, pierścienie ok 40zł za komplet na tłok. Po wypłacie kupuję części i biorę się za skupe :] Mam nadzieję że mu to pomoże bo co do tego samochodu to plany są, tylko ciężko z realizacją
  
 
Kolego daj namiary na takie tanie pierścionki. Bo u mnie zawołali 330 zł co niezbyt mi się uśmiecha.
  
 
Cytat:
2007-07-19 20:00:34, zbrojek pisze:
Kolego daj namiary na takie tanie pierścionki. Bo u mnie zawołali 330 zł co niezbyt mi się uśmiecha.



Ja to u siebie w pracy kupuję, pierścienie są firmy Goetze :]
  
 
Cytat:
Podoba mi się ten pomysł z wymianą pierścieni bez zdejmowania głowicy. To wyższy stopień wtajemniczenia niż ginekologia bo chyba by było trzeba zrobić przez otwór na świece.



Pisałem o uszczelniaczach zaworowych, nie pierścieniach!, i nikt nie mowi, że nie trzeba niczego ściągać, przede wszystkim pokrywe od klawiatury....Ale wymiana pierścieni przez otwór na świecie to nie ginekologia ale magia koperfilda.
  
 
Cytat:
2007-07-19 19:48:23, zbrojek pisze:
Podoba mi się ten pomysł z wymianą pierścieni bez zdejmowania głowicy. To wyższy stopień wtajemniczenia niż ginekologia bo chyba by było trzeba zrobić przez otwór na świece.


A na przykład poprzez zdjęcie miski olejowej, i wyjęcie wału korbowego razem z tłokami? O tym nie pomyślałeś?

Oczywiście to jest czysto teoretycznie bo tak jak pisałem to byłoby głupotą

[ wiadomość edytowana przez: BartBartez dnia 2007-07-20 11:15:15 ]
  
 
Cytat:
2007-07-19 16:33:39, accent1 pisze:
Blok da sie zdjąć ale i tak go nie założysz bez wyjęcia silnika.





To jak już wyciągnie blok to co z silnika zostanie do wyjęcia?
  
 
Miska olejowa i półosie

Miało być jak się wyciągnie cylindry
  
 
pierscienie kupilem za 180 pln. Zeliwne z Żor, ale nie wiem z dokładnie jakiego sklepu. Chyba są polskiej. Podobno żeliwne lepsze są do silników uzywanych. Poprzednie miałem jakieś z JC chyba i padły po 5 tysiącaach, alebo mnie wybujal mechanik i załozył uzywane.


W poprzednim scoupe miałem własnie taki zestaw i auto sprawowało sie rewelacyjnie.

W drugim ma je dopiero od tyg i niewiele pojeździłem, ale mysle ze sie sprawdzą. Oryginalne gumki na uszczelniacze kosztowały w serwisie hyundaia chyba 3 pln za sztukę. Nie warto więc kombinować.

  
 
Cytat:
2007-07-20 11:05:06, BartBartez pisze:
A na przykład poprzez zdjęcie miski olejowej, i wyjęcie wału korbowego razem z tłokami? O tym nie pomyślałeś?



Ciekawe jak byś to zrobił?? Chyba Cię fantazja poniosła
  
 
szkoda zachodu najlepiej silnik wyrzucic z budy i krecic w 3D bo jak wyjac wal nie wyjmujac skrzyni biegow. A po jakiego ch.. zostawiac sam blok w budzie jak i tak elektryke cala odpina sie.
  
 
Cytat:
2007-07-19 15:36:07, nonam pisze:
Witam, to znów ja marudzę :] Mam do Was pytanie, wymianę pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych da rade zrobić bez wyciągania silnika ? Czy będzie bardzo niewygodny dostęp do czegokolwiek ? Szczerze mówiąc nie widzi mi się wyciąganie silnika i rozpinanie całej elektryki itp. Druga sprawa - zawory, są one ustawiane zdaje się ręcznie ? Jeśli tak to dobrze. Mam jednak wątpliwości czy nie ustawia ich ciśnienie oleju. No i pytanie jeszcze jedno, macie może jakieś rysunki zaworów, jak rozpinać itp ? Mam rysunek do rozrządu, ale z zaworami nie bardzo się orientuję Z góry dziękuję za pomoc :]


Szanowny Kolego
wiele Twoich wątpliwości rozwieje lektura stronki "webtech", masz tam wszystko "łopatologicznie" albo jak kto woli "jak chłop krowie na miedzy" wyjaśnione
to bardzo dobra lektura o Hyundai'ach, przynajmniej na początek

adres masz tu:

http://www.hmaservice.com/authenticator/login?returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.hmaservice.com%3A80%2Findex.jsp





[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2007-07-21 23:07:32 ]
  
 
Cytat:
2007-07-21 19:09:27, doman1001 pisze:
Ciekawe jak byś to zrobił?? Chyba Cię fantazja poniosła


Zaznaczałem, że jest to czysto teoretycznie i że nie ma to sensu. Choć wg mnie możliwe do zrobienia. Ale na pewno więcej pier....... niż z wyjęciem silnika
  
 
Cytat:
2007-07-23 09:32:36, BartBartez pisze:
Zaznaczałem, że jest to czysto teoretycznie i że nie ma to sensu. Choć wg mnie możliwe do zrobienia. Ale na pewno więcej pier....... niż z wyjęciem silnika



Sprawdziłem to dokładnie i rzeczywiście nie da się tego zrobić bo cylinder nie jest do końca "obrobiony". Przepraszam mój błąd. Nie byłem tego pewiem bo nigdy nie zabierałem się do rozbierania silnika od dupy strony. Ale teraz już wiadomo, że nie da się tego zrobić.
Pozdro dla wszystkich