Sirocco-duze spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatam
Chcialbym sie dowiedziec ktory parametr regulacji sirocco ma wplyw na zuzycie gazu. Pytam dlatego ze jedni fachowcy po wyregulowaniu
instalacji spalanie wynosi jazda mieszana ok 15l po regulacji w innym warsztacie 18l. W obu tych przypadkach w pewnym przyblizeniu przebyta droga jest podobna. Dzieki za odpowiedz.
Pozdrawiam
kuna9
  
 
Twoja instalacja to sekwencja.
Poprawnie wyregulowana "gazownia" spala ok. 20% więcej gazu niż benzyny.

Wszystko wskazuje na to, że Twoja instalacja jest źle wyregulowana, tzn. mapy czasu wtrysku benzyny na benzynie oraz czasu wtrysku benzyny na gazie nie pokrywają się ze sobą.

Jakie w ogóle masz auto i ile paliło benzyny przed założeniem gazu?
  
 
Cytat:
2007-07-09 17:24:01, piter34 pisze:
Twoja instalacja to sekwencja. Poprawnie wyregulowana "gazownia" spala ok. 20% więcej gazu niż benzyny. Wszystko wskazuje na to, że Twoja instalacja jest źle wyregulowana, tzn. mapy czasu wtrysku benzyny na benzynie oraz czasu wtrysku benzyny na gazie nie pokrywają się ze sobą. Jakie w ogóle masz auto i ile paliło benzyny przed założeniem gazu?



To akurat podejrzewam, ale obie regulacje byly przeprowadzane w renomowanych zakładach i obie mialy byc super. Auto to Volvo 2,5l pali benzyny przy moich przebiegach od 10 do 12 l.
  
 
Cytat:
2007-07-10 10:20:31, kuna9 pisze:
To akurat podejrzewam, ale obie regulacje byly przeprowadzane w renomowanych zakładach i obie mialy byc super. Auto to Volvo 2,5l pali benzyny przy moich przebiegach od 10 do 12 l.


Na Twoim miejscu pobrałbym sobie soft do instalacji, załatwił kabelek i zobaczył na własne oczy jak mapy wyglądają.
  
 
spalanie w KME to składowa wielu czynników
- jakość paliwa LPG
- właściwy dobór dysz
- poprawna regulacja.
- dobra kondycja silnika - kompresja itp.

Dla porównania na gazie ze stacji shell moje auto połyka 13 lpg po mieście, po zatankowaniu na innej stacji spalanie dochodzi do 18 litrów lpg !!!!
Oczywiście szybko wróciłem do shell-a.

Aby wynik był miarodajny musisz zatankować gaz na renomowanej stacji najlepiej shell.

nasuwa się pytanie czy zapala ci sie błąd silnika ???
  
 
Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi sugerujace rozne przyczyny zwiekszonego spalania po roznych regulacjach, ale wybaczcie ja pytalem jaki parametr moze odpowiadac za ustawienie ktore skutkuje zwiekszonym zuzyciem gazu /zbyt bogata mieszanka/
pozdrawiam
  
 
Przecież Ci Piter napisał, źle ustawione mapy wtrysku gazu
  
 
Cytat:
2007-07-12 20:43:56, Danek pisze:
Przecież Ci Piter napisał, źle ustawione mapy wtrysku gazu



obie regulacje przeprowadzone byly w dobrych warsztatach wiec kazdy z nich twierdzi ze prace wykonal dobrze i takie rozbieznosci
  
 
Czy w obu warsztatach mają hamownie podwoziowe? Czy w obu robili również regulację reduktora? Czy wymieniali filtry gazowe i powietrza? Pytasz skąd rozbieżności. Zapytaj tych co regulowali, skąd mamy wiedzieć co zrobili inaczej niż ten drugi. Pytałeś o parametr mający wpływ na spalanie i otrzymałeś odpowiedź. Dodam jeszcze, że może być tak, że sonda jest na wykończeniu i fałszuje pomiar, może być tak, że ECU nałapało jakichś błędów i pracuje w trybie awaryjnym, może być też tak, że przed pierwszą regulacją ECU już miał zmodyfikowaną z jakiegoś powodu mapę benzynową i mapa gazu została ustawiona pod tą zmodyfikowaną mapę, a ponieważ dalej było nie tak to ECU znowu zmienił swoją mapę. Druga regulacja znowu pod złą mapę i jest coraz gorzej. Jak widzisz trzeba być niezłą wróżką, żeby zgadnąć co może być przyczyną tych różnic.
  
 
Odpowiedź: w zakładce kalibracja, parametr nachylenie.

Na mapy nie patrz bo pewnie nikomu sie nie chciało ich ściągać i uruchomili Ci auto tylko poprzez autokalibrację. Sonda instalacji gazowej nie jest potrzebna do szczęścia. Ma być sprawna ze względu na sterowanie benzyną (czyli pośrednio wtryskiwaczami gazowymi również).
Zlitrażuj auto na jak najdłuższym dystansie. Nie rób tego błędu i nie podnoś larum metodą: wlałem za 20 i przejechałem ileśtam. To za krótki dystans do oceny spalania.
  
 
Rany! A już myślałem, że będzie spokój.
Cytat:
Sonda instalacji gazowej nie jest potrzebna do szczęścia. Ma być sprawna ze względu na sterowanie benzyną (czyli pośrednio wtryskiwaczami gazowymi również).


Przeczysz sam sobie. Sonda jest tak samo potrzebna na gazie jak i benie, to na podstawie m.in. sygnału sondy ECU ustala czasy wtrysku benzyny. Natomiast komputer gazowy na podstawie czasu wtrysku benzyny ustala czasy wtrysku gazu. Koniec, kropka.
  
 
Cytat:
2007-07-12 23:52:54, lpglpg pisze:
Odpowiedź: w zakładce kalibracja, parametr nachylenie. Na mapy nie patrz bo pewnie nikomu sie nie chciało ich ściągać i uruchomili Ci auto tylko poprzez autokalibrację. Sonda instalacji gazowej nie jest potrzebna do szczęścia. Ma być sprawna ze względu na sterowanie benzyną (czyli pośrednio wtryskiwaczami gazowymi również). Zlitrażuj auto na jak najdłuższym dystansie. Nie rób tego błędu i nie podnoś larum metodą: wlałem za 20 i przejechałem ileśtam. To za krótki dystans do oceny spalania.



Dzieki za konkretna odpowiedz
Regulacje o ktorych pisalem byly wykonane na drodze trwaly po ok 45 min. Spalanie bylo sprawdzane w obu przypadkach na przebiegu ponad 1000km Ja na codzien jezdze prawie na tych samych dystansach, drogach. Nie pisalem o tym bo uwazam to za elementarz tak jak swiece filtry i wszystkie dodatki. Zamierzam sam sprobowac regulacji lacznie z podpieciem wskaznika sondy i dlatego zadalem to pytanie
pozdrawiam
  
 
Spróbuj i daj znać. Jeśliby okazało się, że nachylenie już masz na skraju zakresu to oznacza, że są źle dysze dobrane. I tak jeśli nachylenie dąży do +40% to za małe. Rozwiercić. Jeśli... i na odwrót.
pamiętaj, o sprawdzeniu odczytu ciśnienia na listwie wtryskowej. Ma być w okolicach od 1,1 do 1,3 bara. To ważne a często zapominane. Parametry reduktora zmieniają się w czasie, a zwłaszcza w pierwszym okresie po montażu. Gumki, sprężynki "siadają, nadciągają się, ugniatają się" i dlatego po jakimś czasie konieczna jest korekta ciśnienia.

Do drugiego kolegi: Sonda instalacji gazowej NIE JEST POTRZEBNA do szczęścia. Do tego stopnia, że można jej w ogóle nie podłączać. Komp gazowy grzecznie się pyta, czy panu gaziarzowi chciało się kłopotać z lambdą. Po to jest stosowny ptaszek czy podłączona sonda.
cytat: Ma być sprawna ze względu na sterowanie benzyną (czyli pośrednio wtryskiwaczami gazowymi również).

Nie odrzucam Kolego ważnej do spełnienia roli sondy ale ...

Jak to napisałeś: "na gazie i na benie" rzecz oczywista. Masz rację, ale
Ja napisałem: "instalacji gazowej nie jest potrzebna" I nikt mi nie zaprzeczy.

1 do 0 dla mnie, bo to Ty się czepnąłeś mnie za coś, za co nie było potrzeby się czepiać.

Czytaj dokładnie a nie patrz tylko na autora.
  
 
Idź do swojego garażu innym kity wciskać. jak nie rozumiesz prostej zależności prawidłowego sterowania mieszanką gazowo-powietrzną od sprawnej sondy lambda, która steruje wtryskiem benzyny. Nigdzie nie napisałem, że sonda ma być podłączona pod kompa LPG, tylko, że ma być sprawna i ma wpływ na działanie instalacji LPG.
  
 
Cytat:
2007-07-14 22:58:44, Danek pisze:
Idź do swojego garażu innym kity wciskać. jak nie rozumiesz prostej zależności prawidłowego sterowania mieszanką gazowo-powietrzną od sprawnej sondy lambda, która steruje wtryskiem benzyny. Nigdzie nie napisałem, że sonda ma być podłączona pod kompa LPG, tylko, że ma być sprawna i ma wpływ na działanie instalacji LPG.



Jak w czesniej pisalem regulacje mojej instalacji byly przeprowadzane w dobrych zakladach przy ostatniej regulacji pan stwiedzil ze sonda nie jest podpieta do sterownika gazowego i natychmiast wykonal to podlaczenie wiec mysle ze jednak ma to znaczenie. Cisnienie na reduktorze bylo ok.1,5 i zostalo zmniejszone samochod jezdzi tylko ten znaczny wzrost zuzycia gazu.
  
 
Kuna, z tą sondą to nie do końca jest tak jak twierdzi ten gazownik. Jej podłączenie do kompa LPG spełnia tylko rolę informacyjną. Wszystkie informacje niezbędne do sterowania mieszanką gazowo-powietrzną komp LPG otrzymuje z ECU benzynowego. Jednakże ECU, jak wspomniałem, swoje obliczenia przeprowadza również na podstawie wskazań sondy lambda, która bezwzględnie musi być 100% sprawna. W przeciwnym razie ECU błędnie obliczy mieszankę benzyny i tym samym komp LPG źle obliczy mieszankę gazową, która będzie obarczona tym samym błędem.
Pisałeś, że zakłady są renomowane. Być może, ale to nie determinuje fachowości tych regulacji. Ja kiedyś też pojechałem do renomowanego zakładu żeby sprawdzić i ewentualnie podregulować swoją instalację LPG (nie miałem wtedy jeszcze swojego lapka i interfejsu). Niestety, jak tylko zobaczyłem, że pan Zenek-Bębenek bez podpięcia czegokolwiek do kompa LPG ani analizatora w wydech zaczął kręcić parownikiem i zaraz potem stwierdził, że parownik do wymiany, bo nie reaguje na regulację, grzecznie podziękowałem i więcej już się tam nie pojawiłem. Sam widzisz, że nie zawsze renoma idzie w parze z fachowością. Co do tych regulacji u Ciebie. To czy rzeczywiście panowie podpinali MAP-sensor i "zbierali" mapy wtrysku, czy regulacja polegała tylko na korekcie ustawień offsetu i innych parametrów LPG? Jeśli nie zbierali mapy to taka regulacja może nie przynieść pozytywnych rezultatów i skutkować jeszcze gorszą pracą instalacji.
  
 
Do Danek
Ja nie jezdzilem z nimi w pierwszym warsztacie podpieli wskaznik do sondy laptop i w droge w drugim przed jazda upodpial sonde do ecu gazowego, map sensor nie byl podpiety jak mowili bo to automat. Zamierzam sam sie do tego wziasc mam map sensor wskaznik sondy ale nie mam zadnego doswiadczenia.
pozdrawiam
  
 
W tej instalacji, żeby zdjąć mapy wtrysku potrzebne jest podpięcie Map-sensora i dosyć długi odcinek prostej, równej trasy, żeby warunki w czasie zbierania mapy się nie zmieniały. A bez porządnie zrobionej mapy benzyny reszta regulacji to loteria (albo się trafi albo nie). Poza tym zanim zaczniesz zbierać mapę zrób najpierw reset ECU i adaptację na benie, żeby sobie mapę benzynową od nowa ustawił. Dopiero wtedy, jeśli wszystko jest ok. można przystąpić do zbierania mapy i dalszych regulacji. Na stronie producenta www.kme.com.pl jest opis tego sterownika i jego ustawień oraz soft.
Niestety jeśli chodzi o szczegóły to Ci nie pomogę, bo po prostu za mało wiem, żeby coś doradzać.
  
 
Dzieki wszystkim za porady, trzeba bedzie sie zmierzyc z regulacja
pozdrawiam
kuna9
  
 
Ależ jak najbardziej warunki na trasie podczas zbierania mapy za pomocą dodatkowego czujnika ciśnienia powinny sie zmieniać. Inaczej komp gazowy zbierze bardzo mało punktów mapy. Tylko obroty powinny się zawierać w okolicy 2500 +/- 300 obr. Daj mu czadu na jedynce 2600 do 2800 obr. jak również przegoń go na piątce. Jedź jak najbardziej "szeroko" w pełnym zakresie podciśnień o obrotów. Lej na to jak okresowo przekroczysz tak z dołu jak i z góry podany zakres obrotów. Im więcej punkcików nazbierasz tym lepiej.
daj znać.
AAAA i jeszcze skąd masz dodatkowy czujnik kalibracyjny? Ile kosztował?