| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-19 21:11:56 Panowie z 1.8 +klima!-ile macie wentylatorów chłodnicy????
...ja 1 szt. Nie chciałem new wątka ale była cisza jak się "dołożyłem" do tematu "klimatronica"z pytaniem : ...."Wspomóżcie mnie wiedzą koledzy z 1.8 zaklimatyzyzownych PROSZĘĘĘĘ!! /w przyszłym tygodniu kulam się serwisować "położoną"klimę do Krakowa bo tam mi ją montowali (dla kolegów z K-wa: ul.Światowida 24) i nie wiem czy ich opierd....ć, ze od początku żle coś zrobili czy też podejść do sprawy normalnie ?? |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-06-19 22:23:39 Jeden jest na chłodnicy płynu chłodzącego silnik.
A na skraplaczu ("chłodnicy") klimy jest drugi, który się ZAWSZE załącza na wolne obroty po każdorazowym załączeniu klimy i ew. przełącza się na wyższe w miarę potrzeby. Pozdrawiam, Grisza |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-19 22:32:00 Ooooo!! |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2003-06-19 22:38:56 Spokojnie.. jeżeli masz nieorginalną tak jak ja to masz jeden wentylator. Jeżeli orginał to powinny być dwa choć i to można obejśc odpowiednim podłaczeniem głownego wentylatora.
U mnie jak właczam klimę to wentylator zasuwa prawie non-stop.. i chwalę to sobie bo silnik w korkach wogóle nie przegrzewa się!!. BO z tymi nieorginalnymi to jest taki prpblem że nie mają podłaczenia do naszego kompa a więc sterowanie wentylatorem odbywa się zewnętrznie... |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-06-19 22:45:59 do Maćka GT:
mam oryginalną i wentylator jest na 100% jeden. drugi, jak wspomniałem jest na chłodnicy płynu. możliwe, że komp, sterując klima "korzysta" i z tego wentylatora chłodnicy |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-19 22:49:05 Nio taaak! coraz bardziej mię się "zacieśnia wątek"!!...Niby klima miała być full oryginał ale tak jak z wydajnością..jest tylko ze 60% oryginału...więc jest 1 wentylator ale w przeciwieństwie do Twojego, Maćku ten zachowuje się jak w autach bez klimy czyli napieprza tylko po długim staniu w korku lub tp. sytuacyjach. Na pewno niska wydajność to nie tylko ta przyczyna ale trochę nimi w warsztacie potrzepię bo wygląda,że popełnili przy montażu istotne błędy!!..Jaka SZKODA, że nie było /??/ FORUM ESPERO w roku 2000 / a przynajmniej ja nie miałem dostępu do neta!/...mógłbym robić rewolucję w ramach gwarancji!...teraz pozostaje tylko wytknąć im podstawowe błędy i liczyć,że zachowają się jak poważna Firma, która chce wyjść z twarzą z opresji
[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2003-06-19 22:49:52 ] [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2003-06-19 22:52:08 ] |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-06-19 23:00:59 z racjo wysokiego cisnienia w skraplaczu ("chłodnicy" klimy) nikt rozsądny i odpowiedzialny nie zgodzi sie na taką robótkę. ogólnie jest to niecelowe, a zważywszy na fakt, iż stale bedzie CI ubywac czynnika kosztowniejsze niż wymiana i spokój na kilka latek |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-21 10:06:18
|
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-21 10:07:26 Ooooo! Znowu się zdziwiłem!!...To już nie wiem o co chodzi???...przecież Espero to nie Oltcit, który schodził z taśmy w "wersji" zależnej od tego czy przyjechał pod fabrykę pociąg z częściami Dacii, Citroena czy akurat z jakimiś przypadkami rumuńskiego rękodzieła No więc jak jest naprawdę ??!! |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-06-21 12:29:47 Z 2-litrowcami kłocić się nie zamierzam ,ale...zważywszy na fakt, iż skraplacz jest taki sam (tak jest. wg.katalogu) dla wszystkich wersji Espero i ma on przygotowane tylko jedno miejsce na montaż jednego wentylatora....chyba, że jak wspomnaiłęm, jako drugi traktować ten umieszczony na chłodnicy płynu.Wtedy owszem są dwa. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-21 16:01:46 No właśnie!-biorę pod uwagę WSZYSTKIE wentylatory na chłodnicach czyli jeśli jest osobno na "chłodnicy" /skraplaczu/ klimy + ten oryginał na chłodnicy właściwej to są dwa!-a w miom autku na 100% jest tylko jeden-ten fabryczny na fabrycznej chłodnicy układu chłodzenia silnika....czyli jest Be ?! |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2003-06-21 16:21:44 Z tego co pamietam to wg katalogu i ksiazki obslugi orginalna klima moze miec jeden wentylator do chlodnicy i skraplacza, przy czym kiedy zalaczysz klime to wentylator sie uruchamia niezaleznie od temp. silnika na wolne obroty. Kiedy silnik przekroczy bodajże 102 stopnie C zalaczaja sie szybkie obroty.
Wydaje mi sie, ze wolne i szybkie obroty wentylatora maja osobne przekazniki, moze w jednym z nich tkwi problem? Robert |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-21 18:03:29 Qrde! no właśnie!...katalog i instrukcja serwisowa!!...lecę grzebać na CD!!...ciekawe czy coś znajdę |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-06-21 19:30:10 A właśnie, właśnie. Adamie vel Adminku, gdzie nasze, obiecane upgrade`y? Też jesteś posiadaczem Twego dzieła, ale m.in. brakuje wielu stron nt. klimy Pozdrówka ze śledzikowa |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-21 20:09:44 Ze serwisówki se wydrukowałem Działa p.t.Ogrzewanie i Klimatyzacja i zara bede czytał.... to znaczy to co było na CD czyli tylko do strony 48...bo kolejne czyli 49 na płytce to w "naturze" strona 83!! czyli faktićna brak kawała ksionżki! |
Grzegorz TOYOTA Corolla E16 Katowice | 2003-06-22 00:03:34 Ja drugiego nie mam (na 99,99% "ale mogę się mylić") sprawdzę jeszcze Chociaż w zasadzie po co mi wiedzieć jak i tak klima nie działa
|
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-06-22 00:32:39 No Panowie!!Jak się okazuje po studium technicznej dokumentacji klima w Espero wcale nie musi być taka prymitywna!! Niestety to loteria w całym tego słowa znaczeniu!
Każdy z Nas może mieć ...lub nie mieć paru rozwiązań gdyż jak traktuje „serwisówka”: ...”W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH.....stosuje się WOT czyli wyłącznik sprężarki przy pełnym otwarciu przepustnicy.../pisał o tym kiedyś kolega z Toyoty/, ” ...”W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH....stosuje się ZWŁOCZNY WYŁĄCZNIK CZASOWY...opóźniający włączenie klimy podczas rozruchu, niestety tylko W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH stosuje się WYŁĄCZNIK NISKOCIŚNIENIOWY zabezpieczający /odłączający/ sprężarkę przy „stanie niskiego naładowania”... .....dobrze, że chociaż WYŁĄCZNIK WYSOKOCIŚNIENIOWY jest stosowany chyba w każdym Espero /tu brak adnotacji ...”W niektórych...” |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2003-06-22 12:28:02 -JACO- Gdy u mnie wyparował R134a to sprężarka się nie załączała
bogdan1 Przeglądałem katalog części zamiennych Espero (str. 221) i okazuje się, że wszystkie modele Espero posiadają dwa wentylatory jako opcję. Należy przypuszczać, że ta opcja jest dodawana do klimatyzacji. Jeden umieszczony jest na chłodnicy i po podniesieniu maski łatwo go dostrzec, drugi natomiast jest na skraplaczu i żeby go zauważyć trzeba by się położyć pod przednim zderzakiem |