| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-07-27 00:25:22 Od pewnego czasu miałem problemy z gazem - zapalała się lampka, spalał 15-18 litrów. Wymieniłem lambdę - pomogło nieznacznie (przypuszczam, że uszkodzenie starej lambdy było spowodowane nieprawidłową mieszanką)
Instalki nie dawało się wyregulować - kręcenie śruby przynosiło efekt, ale przegazowanie powodowało, że znowu parownik tracił nastawy. Postanowiłem pójść na całość i wywaliłem zwężkę z dolotu. Zrobiłem coś koło 300 km na benzynie i uwiercie mi - rewelacja!! Auto chodzi świetnie, żwawo reaguje na pedał gazu, tak jakby buda stała się o 300 kg lżejsza. Niestety przy dystrybutorze nie było tak różowo. Kolejna decyzja - a co tam - zaryzykowałem i kupiłem na allegro coś takiego Przedtem naczytałem się sporo na tym forum do zestawu musiałem kupić elektrozawór z filtrem oraz węże gazowe i parę pierdół, m.in. gwintownik M5 Zabrałem się za montaż, zajęło mi to 2 dni po kilka godzin. Miałem kłopoty z umiejscowieniem parownika, ale dałem radę. Najwięcej obaw budziła we mnie konieczność nawiercenia kolektora dolotowego w celu wkręcenia weń dysz gazu. Tu odwaliłem fuszerkę - zdemontowałem przepustnicę, listwę wtryskową, wtryskiwacze i zamiast odkręcić kolektor wywierciłem w nim dziury "na pacjencie". Na bank do kolektora dostało się multum opiłków, ale zaryzykowałem - stwierdziłem, że odkręcenie kolektora to zbyt karkołomna operacja. W celu zmniejszenia liczby opiłków wiertło miałem uwalone w towocie - opiłki wbijały się w smar i mniej ich wpadło do środka. Trochę zabawy było z umieszczeniem sterownika gazu i poupychaniem kabli, a jest ich całkiem sporo. Ponadto podciśnienie kolektora wziąłem z przewodu egr - jak się okazało w przewodzie tym nie było podciśnienia - tak jakby ten przewód w ogóle nie miał połączenia z kolektorem... Po montażu następuje kolejny budzący obawy etap - kalibracja instalacji. Trzeba dobrać ciśnienia gazu oraz średnicę dysz gazowych. Dysze w zestawie mają 1,5mm średnicy, do regulacji potrzebne są wiertła o średnicy co 0,1 mm, a takich nie mam
Na szczęście okazało się, że średnica 1,5mm daje radę, musiałem tylko podnieść ciśnienie gazu i mapy benzyny i gazu udało się idealnie zgrać. Pełen sukces! Instalacja chodzi rewelacyjnie, nie jestem w stanie stwierdzić czy jadę na gazie czy benzynie, sam moment przełączania jest całkowicie niezauważalny (jak to w dobrze wyregulowanej sekwencji). Liczę na spalanie niższe niż 15 litrów które miałem o tej pory. Ogólnie jestem bardzo zadowolony
|
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-07-27 00:49:30 Jaki Zwyrol
Gratki Jak legalność ? Tak jak moje zenony ? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-07-27 01:03:02 legalność 100%
mam przecież wbitą instalację lpg do dowodu, nikt nie ma prawa się przyczepić, no bo jeden samodzielnie wymienia filtr, ktoś inny reduktor, rurkę, a ja po prostu wymieniłem naraz wszystko oprócz butli i miedzi |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-07-27 01:05:58 Niby tak, ale czy na 100 %
Pełen szacun, jak się sprawdzi, to wpadam na montaż |
rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2007-07-27 07:21:03 Napisz ile to pali. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-07-27 08:36:07
jeszcze nie wiem, ale przypuszczam, że dzięki utrzymywaniu przez instalację mieszanki stechiometrycznej spalanie będzie wynosiło benzyna + jakieś 20-30% |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2007-07-27 23:45:35 Dodam tylko tyle, że Stag300 to naprawdę świetna instalka. Śmigam na niej bezproblemowo od roku i w ogóle "nie wiem" że mam LPG w samochodzie |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-07-28 00:08:39 Jestem z instalacji bardzo zadowolony. Oszczędność paliwa na pewno będzie (dotychczas palił mi 15 w trasie i do 18 w mieście) ale przede wszystkim liczę na spokój tak jak pisali qbaj i Dicer |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-07-28 15:10:29 Hmm - ja mam drugą generacje BRC Just i sprawuje sie tez wypas...Spalanie 12 miasto 7,5-8 trasa - pale z dotyku tylko na gazie i koncze tez na gazie - musze tylko pomyslec o rozlaczaniu pompy paliwa bo szkoda mi jej wyjącej na resztkach oparów w baku... |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2007-07-28 15:44:44 Tak się składa, że w esperaku też miałem BRC Just (2 gen.)
Też się sprawowała "wypas", palił mi jakieś 16-17 po mieście (ale ja z reguły zmieniam biegi przy 5000-6000, tak mam )
Ale uwierz mi, że Stag300 a BRC Just to jak dzień do nocy |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-07-28 17:31:19 jak dla mnie wtrysk to same zalety:
1. przewidywalne spalanie 2. niemożliwe do zauważenia przełączanie benzyna-gaz, gaz-benzyna 3. automatyczne przełączanie na benzynę w przypadku braku gazu 4. całkowity brak jakiegokolwiek falowania obrotów, niezauważalne włączenie klimy 5. brak przygasania na ostrym zakręcie w prawo 6. last but not least - BRAK ZWĘŻKI W DOLOCIE = większa moc, lepsze zbieranie się auta i ogólnie wyższa kultura pracy silnika Jak napisał Dicer - nie ma co porównywać II i IV generacji |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-07-29 01:04:21 no dobra - zgadzam sie z tym ze zwęzka to lipa ale za 800 zł kosztu calej instalacji jestem naprawde zadowolony
co do reszty
Robert - jak ustawiales ta instalke - tez przez zwykly układ interfejsu na MAX 232 ??? Bo ja do Justa podlaczam sie na "pająka" ![]() |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-07-29 11:44:37
poszedłem na łatwiznę i kupiłem na allegro interfejs. mógłbym zrobić go sam na max232, ale: 1. jak znam swoje zdolności to byłby 'pająk' czyli awaryjna prowizorka 2. nie mam w laptopie com, więc kupiłem od razu wersję usb |
rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2007-07-29 16:08:08
A kto pisał że ma palić mniej niż beny (Ty jakk kobieta czytasz między wierszami to czego nie ma )
Co do świętego spokoju to może będzie miał pod warunkiem że wszystko jest cacy Za taką kasę nie opłacało się.Taki sam efekt osiąga się za 300 złociszy
rafalko tylko że Ty masz 1.5 a Robert ma 1.8
|
rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2007-07-29 16:11:24
Oby ale wg mnie to masz cosik skopane bo na starej instalce powinien był Ci palić ok 10 trasa i do 15 miasto |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-07-29 18:11:27 To mój na trasie Wawa - Gdańsk z przelotem ze średnią w granicach 90 km/h pali 10.5
A w mieście, mieszanym obwodnicą - Prędkości 160... Pali do 12. |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2007-07-29 19:52:47 E tam
Powrót z nad morza autem zapakowanym jak prezent na gwiazdke i jazda z pałowaniem na maksa non stop i klimą - 11,61 LPG |
rudi Espero Wloclawek | 2007-07-29 23:22:57
też taką mam i potwierdzam przeciętne spalanie LPG miedzy 8 a 12 l w zależności od trasy, obciążenia auta i warunków zew. oraz wagi nogi
I nie warto odłączać pompy lepiej dokupić paliwa za 50 zł i po sprawie na 2-3 mies.
[ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2007-07-29 23:24:40 ] [ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2007-07-29 23:25:24 ] |