Co to jest... dziwne ograniczenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.. Mam pytanie.. Co moze byc powodem tego ze nie moge swojego eskorcika rozpedzic na piatym biegu. Np na 4 biegu osiagam ok 5,5tys obrotow, wlaczam 5 bieg obroty spadaja do 4 tys i tak juz zostaja.. wiecej nie chce wycisnac.. (probowalem na A4)

Prosze o odpowiedz.
  
 
na PB? czy gazie?

[ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2007-07-24 12:45:00 ]
  
 
Napisz jeszcze jaki masz silnik.
Niektore Escorty osiągają maxymalną predkośc na 4 biegu (chyba 1.3 i jakis diesel, nie pamietam dokladnie).
  
 
MKVII 1.4 tez na 4 maksymalna moc/predkosc...

U mnie bylo podobnie z tym ze nie patrzylem na moc tylko predkosc - na trasie pń - wrocław dalem mu do 160, 5 bieg i noga w ziemi ale ani o 1km/h szybciej nie poszedl juz... Swoja droga nie probowalem jeszcze pobic tej zawrotnej predkosci W piatek bede mial okazje na A2
  
 
W wiekszosci skrzyn biegow skonstruowanych w latach 1970-95 V bieg pelni role tzw. nadbiegu- przelozenie ustawione jest tak ze auto nie posiada na nim maksymalnej mocy i opracowane jest tak by korzystac na trasach z sily rozpedu samochodu i zmniejszac zuzycie paliwa.


Moze dosc koslawo mi teoria wyszla ale mam nadzieje ze zrozumieli
  
 
Dzieki
Ja mam silnik 1.6 16V i co prawda moge przekroczyc 160km/h ale na 100% 180km/h nie wyciagne. Probowalem na A4 (wroclaw - kobierzyce)
Tzn jak dla mnie szybciej nie potrzebuje jechac.... i tak nie mam gdzie takich predkosci rozwijac, po prostu chcialem sie dowiedziec czy to nie jakas awaria, albo czy cos z silnikiem sie nie dzieje...

Kupilem swojego escorcika calkiem niedawno i jeszcze go nie znam i mam bardzo wiele pytan dotyczacych, co i jak powinno byc w tym aucie..

Jeszcze raz dzieki!

Pozdrawiam
  
 
A jak się zachowuje na innych biegach??też sie nie wkręca na obroty czy wszystko jest ok??
Bo jeśli nie może to być np przypchany katalizator lub jakiś tłumiczek.
Też to wpływa na osiągi, przyspieszeniee itd w aucie.

Kolego kroky to dziwny ten twój escorcik jest(był).
Posiadam tego samego i nie mam problemów z 5biegiem w postaci, że szybciej nie pojedzie czy nie ciągnie wogóle na nim
  
 
Wszystko działa pieknie i normalnie po prostu na 5 160 to jest jego max! Moge pedał w asfalt wryc i szybciej nie pojdzie - na odcinku okolo 2-3km nie podskoczyła predkosc w ogole a gaz do dechy byl

Mi to nie przeszkadza, chcialem wtedy tyko sprawdzic jak pojdzie szybko.
  
 
Silnik pracuje rowno, cicho, ma przejechane 130tys (kupilem go od ciotki to wiem ze nie jest jakis lewy czy cos...)

Na drugim i trzecim biegu odcina mu zaplon przy ok 6tys obrotow (dokladnie nie wiem czy 6 czy 6.5) rozpedza sie szybko, na czwartym biegu tez daje rade np jak jade 120 i chce wypzredzic to nie ma efektu zamulenia - zbiera sie normalnie.

Calkiem mozliwe ze kataklizator przypchany moze byc, tlumik tylny jest napewno do wymiany, bylem u mechanika i powiedzial mi ze jakies tam w srodku przegrody sie przepalily i cos tam.. Oprocz tego ma mala dziurke na laczeniu tlumikow [podobno nie byl wymieniany uklad wydechowy]

Nie wiedzialem ze to moze miec tak duzy wplyw na predkosc itp.

Jak przeczyscic katalizator? W ogole da sie cos z tym zrobic oprocz wymiany na nowy?

Prosze o odpowiedz..

CO JESZCZE WARTO SPRAWDZIC ?

Pozdrawiam