Dwa bledy do odczytu...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam..mam od kilku dni problem z chwilowym zapalaniem sie bledu na desce..dzisiaj udalo mi sie podpiac pod kompa (niestety podstawowa opcja programu) i wyskoczyly mi 2 bledy...knock sensor i rpm/tdc signal...od razu mowie ze nie znalazlem nic na ten temat stad moja prosba o pomoc w odczytaniu(silnik mv6)ogolnie objawy podczas zapalenia sie bledu to lekkie przerywanie w przyspieszeniu,zmulenie...kazdy pomysl sie przyda ze wzgledu na to ze wyjezdzam nie dlugo i chcialbym miec sprawne w 100% autko...
pozdrawiam i dziekuje z odpowiedz
  
 
Cytat:
2007-07-25 01:20:31, piontol pisze:
witam..mam od kilku dni problem z chwilowym zapalaniem sie bledu na desce..dzisiaj udalo mi sie podpiac pod kompa (niestety podstawowa opcja programu) i wyskoczyly mi 2 bledy...knock sensor i rpm/tdc signal...od razu mowie ze nie znalazlem nic na ten temat stad moja prosba o pomoc w odczytaniu(silnik mv6)ogolnie objawy podczas zapalenia sie bledu to lekkie przerywanie w przyspieszeniu,zmulenie...kazdy pomysl sie przyda ze wzgledu na to ze wyjezdzam nie dlugo i chcialbym miec sprawne w 100% autko... pozdrawiam i dziekuje z odpowiedz



knock sensor - czujnik spalania stukowego. w v6 są dwa takie czujniki

rpm/tdc signal - normalka na wyłączonym silniku, sprawdź na włączonym - pewnie nie będzie się palić.

Na chłopski rozum, tak to rozumiem.

Czujnik spalania stukowego - wpływa bardzo istotnie na kąt wyprzedzenia zapłonu bo jeśli słyszy "stuki" czyli klekotanie spowodowane dużym obciążeniem silnika przy jednocześnie niskiej liczbie oktanowej to będzie opóźniał zapłon. Efekt może być taki, ze auto będzie bardziej mułowate.

[ wiadomość edytowana przez: Falcoo dnia 2007-07-25 03:07:23 ]
  
 
dzieki wielkie....jeszcze jedna rzecz..gdzie sa te czujniki??czy fakt mlowatosci z samego startu od zera moze byc tym spowodowany??pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-07-25 02:54:48, Falcoo pisze:
knock sensor - czujnik spalania stukowego. w v6 są dwa takie czujniki rpm/tdc signal - normalka na wyłączonym silniku, sprawdź na włączonym - pewnie nie będzie się palić. Na chłopski rozum, tak to rozumiem. Czujnik spalania stukowego - wpływa bardzo istotnie na kąt wyprzedzenia zapłonu bo jeśli słyszy "stuki" czyli klekotanie spowodowane dużym obciążeniem silnika przy jednocześnie niskiej liczbie oktanowej to będzie opóźniał zapłon. Efekt może być taki, ze auto będzie bardziej mułowate. [ wiadomość edytowana przez: Falcoo dnia 2007-07-25 03:07:23 ]




od siebie dopisze tylko tyle ze jesli masz wywalone poduszki pod silnikiem to knock sensor tez moze glupiec