MotoNews.pl
7 Zawory POMOCY (37756/12) - NT
  

Zawory POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam do was pytanie czy ktoś może mi wytłumaczyć w jaki sposób można ustawić zawory w moje ładzie.Nie mam zielonego pojęcia na temat zaworów ustawiałem w maluchu ale w ładzie nigdy, wiem że są jakieś podkładki okrągłe i je sie chyba wymienia czy coś w tym stylu.Pomóżcie Dzięki
  
 
jeżeli nie madsz dojścia do przyżądu do wyminany tych płytek, to nie obejdzie się bez ściągania wałka rozrządu (co znacznie wydłuży regulacje). na początek trzeba pomierzyć luzy na wszystkich zaworach i zapisać. wałek całkiem łatwo zdemontować, choć jest trochę z tym roboty.trzeba odkręcić aparat zapłonowy i pompę paliwa (w jednym miejscu przykręcona jest imbusem więc warto zaopatrzyć się wcześniej w komplet, bo nie pamietam jakim). po zdjeciu wałeczka jest piekny dostęp do szklanek z owymi płytkami. na każdej płytce od spodu jest wypisana jej grubość (!!!ważne żeby zapisać gdzie płytka była o jakiej wartości!!!). jeżeli luz mieści się w granicy tolerancji płytka może zostać, jeżeli nie to należy dobrać płyteczkę grubszą (lub cieńszą). o jaką wartość? najlepiej obliczyć odejmując od wartości zmierzonego luzu wartość luzu jaki powinien być. wtedy wychodzi nam ze znakiem + lub - i tą wartość należy dodać (z właściwym znakiem)do grubości obecnej płytki. płytki raczej bez problemu można dostać w większości motoryzacyjnych sklepów gdyż są one standartowe i podchodzą do wielu modeli aut (np ford sierra). produkowane są w grubościach zmieniających się co 0,05 mm więc po obliczeniu najlepiej ustalić wartości tych płytek tak żeby zmieścić sie w granicach tolerancji. można spokojnie zastosować używane, jeżeli mają poszukiwaną grubość.

wzorowałem się na samarce bo chyba w twojej formie raczej tak samo jest, no może innaczej jest z pompą paliwa ale zostwaiłem dla samarowiczów.
kurcze myślę że w miarę jasno to opisałem
  
 
Mam pytanie, czy dobrze mi się wydaje ze w 110 identycznie się reguluje zawory?? Ile kosztują takie płytki?? Ponadto mam wątpliwości z tym wałkiem bo jakoś nie ma odwagi grzebać w silniku. A tak na marginesie czy przy każdym zdjęciu pokrywy klawiatury nalerzy wymienić podkładkę??
  
 
Koszt płytki to około 4 zł.
Kupiłem szczelinomierz 5 zł. A teraz przeczytałem wypowiedź Drąga to rura mi zmięka. Skąd ja wezmę ten przyżąd do wymiany płytek i czy przy odkręcaniu wałka są jakieś myki.


[ wiadomość edytowana przez: grzegorz75 dnia 2004-10-16 08:02:10 ]
  
 
W Ladzie 2110 w 8 zaworowej jest silnik 2111. I zawory ustawjaja sie tak samo jak napisal Dragu. Roznica jest tylko w tym, ze nieodkrecas aparat zaplonowy i pompe paliwa.
Ja w swojej ladzie (21093-20, silnik 2111 na wtrysku) jesce nieustawialem zaworow, i to juz mam przebieg przez 120 tys. km. A silnik pracuje cisze. Na silniku zmienialem tylko pasek rozrzadu i pompe wodna.

W 2110 w 16 zaworowej jest silnik 2112. I w tym silniku zawory nie reguluja sie mechaniczne recznie, a reguluja sie automatyczne - hidrauliczne.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-10-16 07:58:41, Grzegorz75 pisze:
Koszt płytki to około 4 zł. Kupiłem szczelinomierz 5 zł. A teraz przeczytałem wypowiedź Drąga to rura mi zmięka. Skąd ja wezmę ten przyżąd do wymiany płytek i czy przy odkręcaniu wałka są jakieś myki. [ wiadomość edytowana przez: grzegorz75 dnia 2004-10-16 08:02:10 ]



Grzesiu ma szczelinomierz WOW kolejny spocik murowany mam ochote sprawdzic u siebie te luzy, sam zrobilem juz 70 tys ladziana i jeszcze nigdy luzow nie sprawdzalem, choc wydaje mi sie to zbedne bo silniczek chodzi w miare cicho, to jednak skorzystam z okazji bo sam tego przyrzadu nie mam.
  
 
A ja polecam jednak mechanika - ostatnio regulowalem, koszt ok. 100 zl.
  
 
Cytat:
2004-10-16 19:14:57, misiekns pisze:
A ja polecam jednak mechanika - ostatnio regulowalem, koszt ok. 100 zl.



zalezy ile plytek do wymiany
a mechanik zawsze za robotke policzy, a zrobisz sam to wiesz czym jezdzisz
  
 
No tak Dariuszu, ale mechanik chyba sie zna na tym lepiej W kazdym razie na pewno lepiej niz ja
  
 
jeśli mogę coś wtrącić jako mechanik to jescze nie słyszłemżeby do regulacji zaworów zdejmować wałek ale cóż każdu sposób jest dobry a najprostrzy to jak się nie ma takich przyrządów do podpierania szklanek to wystarczy śrubokręt odpowiedniej szerokości i drugi większy do wciśniecia szklanki ot i całe przyrządy ale uwaga bo silniki kolizyjne są i żeby przy tej operacji nie zgiąć sobie włąsnoręcznie zaworu bo można
  
 
100 za ustawienie to trochę dużo, ale słyszałem już o 150, bo mechanicy mają przecież płytki, stare zostają, więc nie powinni liczyć w koszty, no chyba że są zużyte(porysowane, przytarte). Tym śrubokrętem to ostrożnie ale da się zrobić.
  
 
Cytat:
2004-10-16 18:27:41, dcnt pisze:
Grzesiu ma szczelinomierz WOW kolejny spocik murowany mam ochote sprawdzic u siebie te luzy, sam zrobilem juz 70 tys ladziana i jeszcze nigdy luzow nie sprawdzalem, choc wydaje mi sie to zbedne bo silniczek chodzi w miare cicho, to jednak skorzystam z okazji bo sam tego przyrzadu nie mam.



Spoko 5 zł + Vat No dla klubowicza... bez Vat-u i jako wielokrotnego uczestnika spotu lokalnego bez 5 zł /reklama/ Przywieź tylko trochę ciepła. Czynne 7 dni w tygodniu

[ wiadomość edytowana przez: grzegorz75 dnia 2004-10-18 17:02:12 ]
  
 
Cytat:
2004-10-18 16:42:28, Grzegorz75 pisze:

Spoko 5 zł + Vat No dla klubowicza... bez Vat-u i jako wielokrotnego uczestnika spotu lokalnego bez 5 zł /reklama/ Przywieź tylko trochę ciepła. Czynne 7 dni w tygodniu



Jak dojde jeszcze ladu z ladowaniem, tzn z zarzaca sie kontrolka, i kupie nowa uszczelke pod pokrywe nad zaworami, to mozesz na mnie liczyc

Zaraz ide znow do garazu, biore lutownice ze soba i komplet srubokretow mam zamiar dzis skonczyc ta robotke.

Pozdr...
  
 
Sprawdż diody wzbudzenia, te trzy małe w mostku - jak je masz, bo w 2107 zazwyczaj były altki 6-diodowe
  
 
mam pyatnie czy płytki zaworowe pasuja od np Golfa???
  
 
pasuja kazdy volkswagen ma takie same plytki
  
 
Moje pytanie jest proste, kiedy zawór nie nadaję się do ponownego zamontowania, a kiedy jeszcze można go założyć. Moje wszystkie są proste a tylko jeden ma porysowany trzonek. Pomierzyłem i wyszło, że trzy mają za szeroki grzybek.

DEx
  
 
Mam pytanie: co jaki przebieg powinno sie regulowac zawory. Moja Lada ma 120 tys przebiegu. Ja juz nia zrobilem ze 30 tys. i nic nie ruszalem, nie wiem jak poprzedni wlasciciel, moze on to robil. Ale slyszalem ze na gazie trzeba tego pilnowac bo moze gniazada albo zawory podpalic.