[samara] hamulce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam .pytanko przy delikatnym hamowaniu trzesie co to jest ?

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2006-02-24 20:28:15 ]
[ powód edycji: korekta tytulu ]
  
 
moze krzywe tarcze !!!
a jakie to jest trzesienie: całym autem czy kierownica telepie???
  
 
kierownica dostaje wibracji
  
 
krzywe tarcze
  
 
Jeśli to tarcze to powinieneś czuć tak zwane pulsowanie pedału hamulca podczas tych drgań.
DEx
  
 
Ja bym radził jeszcze sprawdzić łożyska w przednich kołach, mogą być rozklekotane!
  
 
koncówki drazków i zawieszenie
  
 
cze tarcze mam dobre lozyska wymienielem?czary czy co???
  
 
a koła wywazone kolega w civicu mial to sam po wywazeniu spokój
  
 
wiecie co było cylinderek sie poluzował
  
 
Witam!!Słyszeliście może o tarczach hamulcowych do Samarki firmy brembo albo bilstein??coś takich markowych??te wszystkie rusk... i polskie nawet kupiłem z JC auto i też lipa!! Dostaną temperatury i telepie kierownicą przy hamowaniu!!Pomóżcie!!Jeśli nie to zastanawiam się nad zmianą całych przednich hamulcowów na wentylowane od 110.
  
 
Tutaj niby sa tarcze brembo do Samary i nawet w dobrej cenie. Ciekawe czy maja je na stanie. http://www.hamulce.net/lada.htm
  
 
Cytat:
2007-09-25 12:49:40, Timi_Torun pisze:
Witam!!Słyszeliście może o tarczach hamulcowych do Samarki firmy brembo albo bilstein??coś takich markowych??te wszystkie rusk... i polskie nawet kupiłem z JC auto i też lipa!! Dostaną temperatury i telepie kierownicą przy hamowaniu!!Pomóżcie!!Jeśli nie to zastanawiam się nad zmianą całych przednich hamulcowów na wentylowane od 110.



zapytaj kolby, on kiedys gdzies kupil brembo
  
 
Ja mam wentylowane Brembo plus klocki ferrodo. Ruskie sa do D...
bo sie krzywia od temp, ja miałem 3 ruskie komplety.

DEx

  
 
Tak tylko ja żeby włożyć tarcze wentylowane od 110 musze zmienić jażma + zaciski + tarzce trochę to wyjdzie ale klocki mam już lukasa leżą nowe w piątek przyślą mi jażma + zaciski i tarcze.
  
 
Klocki sa takie same do 110tki i Samary, pomijajc czujnik. Ja tam w samrze szykuje sie do zakładanie na przod wentylowanych tarcz ze 110tki a na tył niewentylowanych tarcz od samary.

DEx
  
 
Cytat:
2007-09-25 15:54:10, Timi_Torun pisze:
Tak tylko ja żeby włożyć tarcze wentylowane od 110 musze zmienić jażma + zaciski + tarzce trochę to wyjdzie ale klocki mam już lukasa leżą nowe w piątek przyślą mi jażma + zaciski i tarcze.



na stronie jest mój artykuł dotyczący wymiany tarcz na wentylowane w samarze. niestety do obejrzenia wymagane jest zalogowanie się. nie wiadomo po co... przytaczam więc tu.


Z racji tego, że skuteczność hamulców w mojej ładzie drastycznie spadała zacząłem myśleć m/n o zmianie tarcz i wymianie płynu. Przy okazji w mojej głowie zrodził się pomysł zamontowania układu wentylowanego. Najbliższa konstrukcyjnie do samary jest Łada z serii 11x, więc postanowiłem zebrać więcej informacji.
Okazało się, iż cała operacja jest jak najbardziej do wykonania, a część materiałów z samary jest do ponownego użycia.

Do zmodernizowania układu hamulcowego w samarze potrzebujemy:
- tarcz wentylowanych
- obejm zacisków z łady 11x
- uchwytów na klocki z łady 11x
- tłoczki z samary
Istnieje również możliwość użycia klocków z samary, ale to proszę sprawdzić, bo w katalogu występują dwa rodzaje. Na pewno pasują klocki do łady formy (samara sedan) z rocznika 1996.
Ja użyłem części z używanych zacisków z łady 11x, ale tłoczki kupiłem nowe. Nie wykorzystałem samarowskich, ponieważ już dwa razy jeździłem po zimie na czyszczenie i odblokowanie.
Dzięki kontaktom Kolibra zdobyłem wentylowane tarcze Brembo, a w przypadku klocków wybór padł na Ferodo premier:


W moim przypadku początek prac polegał na rozkręceniu zdobytych zacisków od 11x i wyczyszczenia ich:


Potrzebujemy do tego dobrego imadła, kluczy 13 i 17 oraz klucza imbusowego 10 oraz szczotki drucianej:

Gdy mamy już wszystkie części, zaczynamy demontaż starego układu, co może być dość kłopotliwe z powodu pozapiekanych śrub oraz tarcz, które trzeba zbijać młotkiem z piasty. Dlatego też po zdemontowaniu należy bezwzględnie wyczyścić piastę z rdzy.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż ukręcimy śruby mocujące obejmy klocków. To nie jest problem, bo i tak nie będziemy ich używać. W tym miejscu nie odkręcamy jeszcze starego tłoczka od przewodu hamulcowego.
Po zdemontowaniu starego układu zaczynamy montaż nowych elementów. Najpierw tarcza, potem uchwyt klocków, który dokręcamy do zwrotnicy.

Jak już wspominałem, moje stare tłoczki były w nienajlepszej kondycji, więc postanowiłem je wymienić. Najpierw zaciskamy przewód hamulcowy, aby zapobiec wyciekaniu płynu, a następnie odkręcamy stary tłoczek i zastępujemy go nowym.
Następnie zakładamy klocki. Jeśli nie chcą wejść lub wchodzą ciężko, używając rysika lub wkrętaka wyskrobujemy nadmiar osadu z uchwytów.
W dalszej kolejności montujemy obejmę wraz z tłoczkiem. Pamiętamy przy tym o zagnieceniu blaszek blokujących nakrętki śruby przed odkręceniem się.


Jak widać, cała operacja jest do zrobienia we własnym zakresie, pod warunkiem że dysponujemy możliwością stabilnego podniesienie auta i przyzwoitym kompletem narzędzi, a efekt końcowy wygląda tak:


KOSZTYz MAJA 2006:
- nowe tarcze wentylowane Bremo � 320pln/para
- nowe klocki Ferodo Premier � 70pln komplet
- używane zaciski od łady 11x � 120pln para
- płyn hamulcowy dot4 � 30pln

Do tego koszty robocizny, które każdy musi wynegocjować sam. Generalnie wahają się w granicach od 150pln do 250pln.[/b]


[ wiadomość edytowana przez: Góral dnia 2007-09-25 18:04:18 ]