| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-04-27 23:16:45 Mam problem z ciągle spalonym bezpiecznikiem w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
Czy może mi ktoś sprawdzić i powiedzieć, od czego on jest i jaki może być powód, że ciągle go pali?? Normalnie jest tam bezpiecznik 20A, ja wsadziłem z braku laku 30A i też go zjarało... ![]() [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-04-27 23:38:11 ] |
Cezik Opel omega 2.0 Kombi Opole | 2007-04-27 23:42:19 Z książki by wynikało że: nr bezpiecznika 16 czyli Złącze silnik&układ chłodzenia silnika (K) czyli auto z klimatyzacją. Co to oznacza nie wiem ! Jednak w zależności od wyposażenia auta i rodzaju silnika podejżewam że rozmieszczenie i znaczenie bezp. może się różnić.
[ wiadomość edytowana przez: Cezik dnia 2007-04-27 23:42:51 ] [ wiadomość edytowana przez: Cezik dnia 2007-04-27 23:43:44 ] |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-04-27 23:54:04 Jak patrzyłeś do książki "Sam naprawiam", to ja też ją mam, ale jakoś dziwnie w niej brakuje połowę rzeczy, które u mnie są, więc nie mam pewności, że to może być to, poza tym to nadal nic nie mówi...
Panowie, może ktoś pomoże, bo jutro wyjeżdżam na tydzień w trasę, a samochód oczywiście dzisiaj się "wysrał" z jakimiś dziwnymi objawami. Ewidentnie mu nie służą wysokie temp. powietrza około 25stopni... Poza bezpiecznikiem, silnik potrafi nagle dostawać jakichś dziwnych pływających obrotów i słychać wtedy jakieś dziwne rzężenie... |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2007-04-28 08:48:34 No niestety w tych dieslach mamy posrane z bezpiecznikami, bo wszystko jest inaczej niz w ksiazce - tu nawet widze ze i Ty masz dodatkowo inaczej ode mnie. Zadalem pytanie o jeden bezpiecznik ze 2 tygodnie temu i tez nikt nie wiedzial, a teraz jak patrze to Ty go wogole nie masz... |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-04-28 09:37:13 chemik333, zdjęcie jest niewyraźne trochę, bo robiłem po ciemku i komórką, niektórych bezpieczników na nim nie widać, ale jak chcesz to puść mi zdjęcie tego Twojego bezpiecznika, może akurat u mnie też jest i do czegoś dojdziemy. Jak będziesz chciał mi wysłać zdjęcie, to na privie masz mojego maila już. |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2007-04-28 09:52:57 Tu masz temat mojego pytania:
temat Gdzies nizej jest moj post wraz z dobrej jakosci zdjeciem Widac na nim wszystko wyraznie. Jak znajdziesz u mnie to miejsce w ktorym Ty masz trapiacy Cie bezpiecznik to zobaczysz ze ja mam je wypchane przekaznikiem... |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-04-28 10:09:41
Poszedłem teraz sprawdzić i masz rację, na pokrywie jest rozpisane numerami. Wynika z niej, że ten bezpiecznik jest przypisany numerowi 27. Zajrzałem również dokąd prowadzą 2 kabelki wychodzące z niego, jeden idzie do wiązki, a drugi do pierwszego przekaźnika w tym rzędzie i na pokrywie ma oznaczenie 7. Może teraz ktoś mi coś podpowie?? Mogę jeszcze spisać z tego 7 dane, jakie są na nim napisane. chemik333, zdjęcie jest ucięte, zrób całej skrzynki i mi prześlij, wtedy będę mógł porównać. [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-04-28 10:20:04 ] |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2007-04-28 11:50:19 Nie jest uciete... jest dokladnie tyle ile potrzeba - czwarty rzad od szerszego konca skrzynki. Za drugim przekaznikiem ktory sie u mnie znajduje w miejscu Twojego bezpiecznika nic sie nie da zmiescic, gdyz jest tam czarny kabel widoczny na zdjeciu, tak wiec tam ten "zaginiony bezpiecznik" zmiescic sie nie mogl.
Powiedz mi czy Ty masz climatronica, czy zwykla klimatyzacje? Moze to ma wplyw akurat na umieszczenie tego bezpiecznika? U mnie jest zwykla... |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-04-28 12:50:36 Wszystko działa normalnie, nawet jak jest spalony, więc ciężko mi dojść o co chodzi. Możliwe, że ma coś wspólnego z czymś związanym z poprawnym działaniem silnika lub osprzętu, ale na ucho i oko nic nie stwierdzam, może dopiero tech by pomógł... ![]() |
krzychoo2 Omega B Gliwice | 2007-04-29 22:10:53 To sprawdźcie, czy bezpiecznik pali się w momencie włączenia klimy ?
Jeżeli tak to sprawdźcie ( organoleptycznie ), czy swobodnie obraca się wiatrak intercoolera. |
krzychoo2 Omega B Gliwice | 2007-04-30 09:48:33
Jeżeli ma opory, lub w ogóle nie daje się go obrócić to już wiecie co jest odpowiedzialne za palenie się bezpiecznika. Intercooler włacza się razem z klimą, lub samodzielnie po przekroczeniu bodajże 2700 rpm. |
krzychoo2 Omega B Gliwice | 2007-04-30 17:28:30 Intrcooler !!!
A nie dwa wiatraki na chłodnicy. ! Z prawej strony pod zdeżakiem jest tak mała chłodnica powietrza doładowującego. A na niej jest zamontowany wiatrak. Jak właczysz klimę to oprócz 2 wiatraków na chłodnicy klimy, powinien załączyć się jeszcze ten jeden, na intercoolerze. Gdy jest zatarty to pali bezpiecznik. |
ElwoodWroclawiak Volvo V70 Wrocław | 2007-04-30 22:17:48 He he, człowiek uczy się cały czas! Nawet nie wiedziałem gdzi ejest ten intercooler. Ale odnalazłem. I tu zdziwienie, kratka wlotu powietrza jest zaślepiona. Czy u was tez tak jest?? Wygląda na fabryczną, tylko trochę dziwi mnie fakt, że wlot powietrza do tunelu wiatraka jest całkowicie zaślepiony. Kratka ma normalne żebrowanie jak ta po drugiej stronie, ale jedynymi otworami są monażowe na dwie śruby mocujące. Tak ma być ???
Pozdrawiam |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2007-04-30 22:33:37 Tak nie powinno być a jeżeli jest znaczy zderzak nie jest oryginałem czyli był dzwon. [ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2007-04-30 22:43:53 ] |
ElwoodWroclawiak Volvo V70 Wrocław | 2007-05-01 09:29:02 Czyli co, poszukac innej kratki i tę wymienić na całkowicie przepuszczalną? Właśnie zdziwiło mnie że dolot do wiatraka jest zaślepiony. Z drugiej strony zastanawiałem się jaka jest wytrzymałość tego wiatraka gdy cały kanał jest otwarty? Przecież gdy pada deszcz to muszą na ten wiatrak walić masy wody i brudu. Do tego kurz, owady itp. Tak na chłopski rozum. |