Za wysokie wolne obroty w Lantrze J2 1,5 12V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich miłośników aut marki Hyundai!

Potrzebuję Waszej pomocy. Od jakiegoś czasu mam problem z wolnymi obrotami w Lantrze z silnikiem 1,5 12V rocznik 99. Auto ma zwykłą mieszalnikową instalację LPG, do tej pory, ponad rok, jeździło bez zarzutu. Teraz na wolnych obrotach obrotomierz zamiast około 800 obr/min wskazuje 1200, 1500 i czasem nawet 2000 obr/min. Po lekkim przegazowaniu obroty czasem nieco spadają ale i tak są za wysokie. Dzieje się tak zarówno na zasilaniu gazem jak i benzyną. Co może być przyczyną? Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Czy może to być wina zabrudzonej przepustnicy?
Czekam na Wasze sugestie!
Pozdrawiam,
Tomek
  
 
Zabrudzona przepustnica to raczej powoduje falowanie obrotów.
Jeżeli problem wystepuje i na gazie i na benzynie to krokowy bym podejrzewał. Ale to już zależy jaką masz instalacje.

Sugeruję przyczyścić przepustnicę i przeczyścić krokowego. Co do problemu moze nawet byc spowodowany przez komputer. Sprawdz także czy przepustnica nie jest lekko otwarta bo lekkie otwarcie to wiecej powietrza i wieksze obroty. Sprawdz także napięcie linki od gazu.

Aha jak obroty są na poziomie 1200-1500 to w zasadzie nie ma się czym przejmować. Zawsze to lepiej niż gdyby falowały czy były na poziomie 500.
  
 
Dzięki za podpowiedzi Accent 1!
Trochę mnie tylko zmartwiłeś tym komputerem... Ale miejmy nadzieję, że przeczyszczenie wspomnianych elementów pomoże. Zabiorę się za to w czwartek lub w piątek - oczywiście podzielę się wrażeniami.
Aha, jeszcze jedno. Gdzieś czytałem, że tego typu problem może wynikać również z zabrudzonych bądź zużytych świec zapłonowych. Wymieniałem je przy poprzedniej wymianie oleju, jeżdżą więc jakieś 15000km. W poprzednim Hyundaiu - Poniaczku zawsze wymieniałem świece co 10000km i nigdy nie było z nim problemów. Też miał LPG tylko że był gaźnikowcem.
Więc jak z tymi świecami? Może wymienić albo chociaż sprawdzić ich wygląd (świece to Bosch Itrium ale z nominalną przerwą bodajże 0,8mm a nie z większą do gazu 1,1mm).
Pozdrawiam!
  
 
witaj, napewno nie zaszkodzi jesli sprawdzisz swiece.
jesli chodzi o obroty, to sprawdz jeszcze czujnik temperatury ten ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy z 2 przewodami. mozna go sprawdzic ohmomierzem.

jesli chodzi o ECU to raczej jest to błędna diagnoza, predzej obstawilbym zacięty silniczek krokowy.

proponuje zrobic cos takiego... przekrec zaplon i przejdz do przodu pojazdu i nasluchuj krokowca czy sie chowa... po ok 15s od wlaczenia zaplonu krokowy powienien sie schowac...
bedziesz slyszal krotkotrwale bzyczenie. jesli nic sie nie bedzie dzialo to prawdopodobnie krokowy jest uszkodzony

pozdrawiam i pisz co zaobserwowales
grzesik1
  
 
Witam ponownie!
Sprawa z moją Lantrą i jej za wysokimi obrotami przedstawia się teraz tak:
- przeczyściłem silniczek krokowy, przepustnicę, świece - było trochę osadu ale naprawdę znikoma ilość, przepustnica ładnie się domyka.
- dokładnie uszczelniłem kanał dolotowy powietrza, zwłaszcza przy tej tulei od LPG.
- sprawdziłem linkę gazu i pedał gazu - brak oporu czy zacięć.
- silniczek krokowy pracuje przez chwilę po włączeniu zapłonu - czyli chyba OK.
Nie sprawdziłem jeszcze tego czujnika temperatury w kolektorze dolotowym, o którym wspominał grzesik1 (gdzie ten czujnik?). Może uda mi się sprawdzić go jutro...

Macie jeszcze jakieś pomysły?
I jeszcze jedno pytanie, czy tego typu awarie mogą ujawniać się w pamięci komputera? Tzn. gdybym pojechał do "fachowca", podłączył wtyczkę i zapłacił 7 dyszek to coś się tam wyjaśnić może?

Pozdrowionka
  
 
Spec za 70 zł zrobi ci diagnoze i wyjdzie ze obroty falują co już wiesz.
Jeżeli nie pomogło sugeruję sprawdzić krokowy tak - weź wyciągnij wtyczke od niego(zeby byl zamarty w jakiejś pozycji) odpal autko i jak będzie tak samo jak po podłączeniu masz pewne podstawy do dalszych badań krokowego. Aha mozesz przeczyścić też silniczek krokowy polecam szmatke i benzynke