Cos z ASB

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cos sie dzieje z ASB, objaw moze wskazywac na wiele, wiec opisze dokladnie jak to jest.
Odpalam silnik, jezdze sobie normalnie, rozgrzewa sie do 80-85C i jest wszystko OK z ASB. Ladnie zrywa, pieknie chodzi, od razu lapie, nie szarpie Jednak dwa razy mialem tak, ze nagle sie mulil, czyli:
- przy ruszaniu byla kicha, dopiero na poziomie 2,5k RPM zaczynal cokolwiek lapac i sie toczyc, bo trudno to nazwac przyspieszaniem.
- dociagal do maks 4k RPM i to z wielkim trudem niezaleznie ile gazu dodawalem.
- kickdown nie dziala
- biegi wykorzystuje wszystkie. Po jakims tam czasie te 100-120km/h udaje sie osiagnac.
- wrzucajac 1 i startujac wszystko jest OK, zrywa ladnie, ale na 2,3,D objawy jak wyzej.
- i chyba cos takiego jak S nie istnieje (trudno mi powiedziec bo diodka mi sie nie pali, a po obrotach trudno bylo poznac), naciskanie guzika nic nie dawalo.
Takie o to objawy mialem. Myslalem sobie, ze moze mam za malo oleju i nie ma cisnienia w skrzyni, jakos tak mi to z poczatku wygladalo. Jak wrzucalem 1 to tak sobie wykombinowalem, ze wtdy skrzynia jest mniej "spieta" i ilosc oleju mu starcza. Stawialem jeszcze na sprzeglo, ale....
ale po zgaszeniu silnika i odpaleniu w zasadzie po jakis 2min (tankowanie 22l benzyny na Neste, odprowadzenie dziewczyny do domu - jakies 70m) wszystko wracalo do normy, jakby w ogole objawow powyzej nigdy nie bylo i samochodzik znow smigal pieknie. Przejechalem kolejne 20km i nie powtorzylo sie to.
Ma ktos pomysl coz to takiego moze byc? Komp sie przelacza w awaryjny? (ale wtedy ponoc trzeba recznie biegi zmieniac) Mam nadzieje, ze ktos mial cos podobnego i nie jest to nic strasznego

pozdrawiam
  
 
A błędy sprawdzałeś?
Kontrolkę od "s" zrób na początek i sprawdź błędy!
  
 
Mozliwe ze tryb awaryjny wtedy jedzie na 3 biegu i w ogole sie nie moze zebrac i wtedy miga kontrolka "S"
  
 
Cytat:
2007-08-02 09:27:42, jarn pisze:
A błędy sprawdzałeś? Kontrolkę od "s" zrób na początek i sprawdź błędy!



glupio sie przyznac, ale nie umiem sprawdzac bledow Czytalem o tym wiele razy, ale jakos to do mnie nie trafia. Chyba musialby mi to ktos pokazac.

Zdecydowanie czulem jak przerzuca biegi, wiec to raczej nie bedzie tryb awaryjny w takim razie.
  
 
W A powinna migac kontrolka od ASB. Niestety w B juz tak nie ma
Z tego co pamietam z masa musisz polaczyc pin C, ale poszukaj tego w goglach bo tam da sie znalezc opisy z kilku forow - wiem bo szukalismy z Benym 2 miesiace temu
  
 
Zewrzeć styki A i C w złączu diagnostycznym, włączyć zapłon i liczyć mignięcia kontrolki "S".
  
 
Zewrzeć styki A i C w złączu diagnostycznym, włączyć zapłon i liczyć mignięcia kontrolki "S".
  
 
a ze sie tak zapytam, skad przekonanie ze to problem ze skrzynia?
w szczegolnosci nie za bardzo rozumiem jak skrzynia mialaby wplywac na to ze nie da sie osiagnac wiecej niz 4krpm


skoro bywa tak ze wszystko działa ok to odpada tez problem braku oleju w skrzyni, chyba ze cos sie z nim dzieje pod wplywem temperatury.....
  
 
Cytat:
2007-08-02 12:54:38, jorgi pisze:
a ze sie tak zapytam, skad przekonanie ze to problem ze skrzynia? w szczegolnosci nie za bardzo rozumiem jak skrzynia mialaby wplywac na to ze nie da sie osiagnac wiecej niz 4krpm



też tego do końca nie rozumiem, ale kilka razy miałem sytuację gdzie skrzynka "zablokowała się" właśnie przy 4tys rpm. Czyli jest przyspieszanie, dochodzę np do II czy III biegu, obroty silnika rosną do 4000 i nagle tak zostaje - ani nie zmieni biegu ani nie rosną obroty pomimo "gazu do dechy". Odpuszczę gaz - temat znika.
Problem sporadyczny, przyczyna na razie nieznana
  
 
jak juz wczesniej pisalem, mam przepalona diodke od S i od ABS na desce rozdzielczej
Nawet nie wiem jak to ustrojstwo wymienic, bedzie trzeba poszukac na forum, moze ktos to robil

zgadzam sie z wypowiedzia jorgi, nie jest powiedziane ze to ASB, moze to byc cos z kompem, ze przechodzi na jakis dziwny tryb. Wszystkie objawy opisalem w pierwszym poscie w punktach.

jorgi: Chyba zachowanie oleju po rozgrzaniu odpada, bo wylaczam i wlaczam silnik i wszystko gra, wiec nie ma czasu na ostudzenie.
  
 
Popatrz w poradach. Sam to robiłem. Relacja ze zdjęciami także każdy potrafi kto ma młotek.
  
 
Znowu padla skrzynia Znowu padla skrzynia
Tom pisal ja SENATOR
  
 
Cytat:
2007-08-02 15:00:20, fatboy82 pisze:
jak juz wczesniej pisalem, mam przepalona diodke od S i od ABS na desce rozdzielczej Nawet nie wiem jak to ustrojstwo wymienic, bedzie trzeba poszukac na forum, moze ktos to robil



z tego co jeszcze pamiętam, to w A nie ma diodek tylko żaróweczki, do takich celów zazwyczaj opel stosuje 1,2W w czarnej oprawce, ze dwa pudełka po lodach mi się już nazbierało. no chyba, że masz jakiś kosmiczny licznik typu digital cy cuś.
  
 
Cytat:
2007-08-02 23:04:39, Mariosomegos pisze:
Znowu padla skrzynia Znowu padla skrzynia Tom pisal ja SENATOR


hehehe no bez takich, jeszcze nic nie padlo, dziala wysmienicie, tylko dwa razy miala taka dziwna przypadlosc
  
 
Cytat:
2007-08-02 22:42:23, gieroy pisze:
Popatrz w poradach. Sam to robiłem. Relacja ze zdjęciami także każdy potrafi kto ma młotek.


a znalazlem nawet, udalo sie
troche jest rozbierania by dwie zaroweczki wymienic
Moze ktos dokladnie wskazac jakie sa to zarowki 1,2W w czarnej oprawce? Ona jest jakas specyficzna. Bo tak jak patrzylem na foty Twoje to zastanawia mnie jak te kontrolki sie wyjmuje z tej tablicy? Bo od tylu nie ma jak sie do nich dostac, a od przodu jak sie da costam podwazyc, to po co wyjmowac w ogole zegary?
  
 
Cytat:
2007-08-02 23:07:30, QNA pisze:
z tego co jeszcze pamiętam, to w A nie ma diodek tylko żaróweczki, do takich celów zazwyczaj opel stosuje 1,2W w czarnej oprawce, ze dwa pudełka po lodach mi się już nazbierało. no chyba, że masz jakiś kosmiczny licznik typu digital cy cuś.



takie zaroweczki?
  
 
tak są takie,wyjęcie licznika to kilka minut,wykręcasz kilka śrubek,troche problema jest z linka ale ty chyba nie masz,w liczniku są jeszcze 2 żarówki do ogólnego podświetlenia takie jak w postojówkach,tylko o mniejszej mocy 2 w
  
 
Przypomniało mi się że miałem kiedyś taki motyw w mojej B:

Jeździłem na gazie. Stało się to może ze 2, 3 razy, zgasł silnik na zakręcie (z winy gazu, to nie istotne teraz). Co ciekawe wyskoczył błąd ASB (silnik odpaliłem od razu kiedy auto sie jeszcze toczyło) i nie dało się za bardzo jechać (muł) - tryb awaryjny skrzyni zdaje się.
Po zatrzymaniu, wyłączeniu zapłonu, włączeniu i odpaleniu nie było już problemu.

Nie wiem dlaczego skrzynia akurat załapała błąd, może dlatego że straciła ciśnienie (silnik zgasł) a może to jakieś chwilowe zakłócenie...
Może u Ciebie sprawa jest podobno chociaż spowodowana czymś innym ? Czym - nie wiem - tak sobie teoretyzuje
  
 
Cytat:
2007-08-03 01:41:36, fatboy82 pisze:
takie zaroweczki?



to akurat ktoś wystawił diody ale chodzi o żaróweczki w takich oprawkach, lub łudząco podobnych. takie jak potrzebujesz, to 1,2W w czarnej oprawce

Cytat:

pioczel pisze:
tak są takie,wyjęcie licznika to kilka minut,wykręcasz kilka śrubek,troche problema jest z linka ale ty chyba nie masz,w liczniku są jeszcze 2 żarówki do ogólnego podświetlenia takie jak w postojówkach,tylko o mniejszej mocy 2 w



z tego co pamiętam to są one nieco większej mocy bo albo 3 albo 5 W, coś w tym stylu (jak wyjmiesz, to zobaczysz bo powinny być opisane) i rzeczywiście takie jak w pozycyjnych przednich

Cytat:

fatboy82 pisze:
a znalazlem nawet, udalo sie
troche jest rozbierania by dwie zaroweczki wymienic
Moze ktos dokladnie wskazac jakie sa to zarowki 1,2W w czarnej oprawce? Ona jest jakas specyficzna. Bo tak jak patrzylem na foty Twoje to zastanawia mnie jak te kontrolki sie wyjmuje z tej tablicy? Bo od tylu nie ma jak sie do nich dostac, a od przodu jak sie da costam podwazyc, to po co wyjmowac w ogole zegary?



kontrolek nie wyjmujesz, bo są integralną częścią licznika. wyjmij cały licznik i od tyłu masz żaróweczki, które musisz wymienić, żeby błyskało jak trzeba
  
 
Podepnę się : kod asb 83- moment obrotowy przekładni-za wysokie napięcie. czy może mieć zwiazek z umierającym pozycjonerem? Jeśli nie , to jak to brać?