Uniwersalny centralny zamek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wrzucam przykładową aukcję, w żadnym wypadku nie jest to reklama:
http://moto.allegro.pl/item217375970_alarm_scyzoryk_centralny_zamek_4drzwi_jakosc_.html

Czy warto się w ogóle czymś takim interesować? Cena jest podejrzanie niska, a mnie zastanawia przede wszystkim ta uniwersalność centralnego zamka. Czy to w ogóle podejdzie do Essa Mk4?
  
 
Według mnie cena jest normalna, sam centralny kosztuje około 40zł. Sa jeszcze tansze zestawy na allegro.
Nie wiem jak jest w MKIV ale od MKV w góre da sie zamontować uniwersalny, ale to wymaga przeróbek. Temat zresztą poruszany na łamach forum.

[ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2007-08-01 00:17:33 ]
  
 
Tak jak napisał Lukas_power, do MK4 założysz takie siłowniki bez problemów, ponieważ Escorty do Mk4 włącznie miały mechanizm ryglowania drzwi oparty na prętach, natomiast mk5 w górę ma linki zintegrowane z klamkami i tutaj są problemy z takimi siłownikami, są jakieś patenty z blachami z którymi to działa ale ogólnie nie polecam.
  
 
Cytat:
2007-08-01 06:56:22, Raven pisze:
Tak jak napisał Lukas_power, do MK4 założysz takie siłowniki bez problemów, ponieważ Escorty do Mk4 włącznie miały mechanizm ryglowania drzwi oparty na prętach,



I to by wychodziło, że bez przeróbek? Czyli powinienem dać radę z ichniejszą 10 stronicową instrukcją montażu?

Jeszcze drugie pytanie - gdybym nie dał rady, to rozumiem, że z takimi rzeczami to do elektryka?



[ wiadomość edytowana przez: redziol dnia 2007-08-01 13:30:42 ]
  
 
kumpel ostatnio montował tą centralke do lanosa... zamontował sam bez problemów...
  
 
Cytat:
2007-08-01 13:22:22, redziol pisze:
I to by wychodziło, że bez przeróbek? Czyli powinienem dać radę z ichniejszą 10 stronicową instrukcją montażu? Jeszcze drugie pytanie - gdybym nie dał rady, to rozumiem, że z takimi rzeczami to do elektryka? [ wiadomość edytowana przez: redziol dnia 2007-08-01 13:30:42 ]


myślę, że elektryka nie powinna stworzyć kłopotu. Jeśli jakieś by były, to jesynie z montażem samych siłowników (mocowanie i dopasowanie do zamka, czyli mechanika). Radzę podpinać wszystkie kable na początek w pajeczynkę, później sprawdzić połączenia ze schematem, dopiero podłączyć centralkę i aku i po sprawdzeniu dopiero montować na gotowo. Układ jest raczej prostu i sprowadzi się pod podłączenia kilkunastu przewodów. Dasz radę, niech moc będzie z Tobą
  
 
Podłaczenie tego wszystkiego nie jest za bardzo skomplikowane. Nie masz gołych kabli, wszystko jest na wtyczkach. Podałes taki zestawik wiec chcesz zamontowac także alarm tak?? Wiec była kiedys na forum fotorelacja. Najwięcej gimnastyki jest z upchaniem tego po "kątach" Essa i doprowadzenie kabli z aku (ja podpinałem alarm beaposrednio pod akumulator). Sprawa z centralnem jest nieco prostsza, wszystkie kable masz zaopatrzone we wtyczki i wszystko masz rozpisane kolorami, a poza tym masz jeszcze kolegów klubowych, którzy zawsze chętnie służą swoją radą



[ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2007-08-01 14:12:24 ]
  
 
dodam, że jak nie masz instalacji w drzwiach, to musisz przeprowadzić kable przez złączki i dołożyć nowe piny (albo kupić na szrocie starrą wtycznę i wyjąć piny)
  
 
Instalki raczej nie ma, bo to golas był. Zgadza się, chciałem założyć centralny i alarm (co prawda mam, ale chcę się go pozbyć, bo mnie już wkurza badziew).
Zadałem pytanie temu sprzedającemu i dostałem taką odpowiedź:

"witam
nasze centralne zamki nie pasuja do fordów, a jesli juz to wymagaja bardzo duzych przeróbek których my nie robimy i nie mamy do tego instrukcji. jesli chodzi o alarm to pasuje do forda i jest do niego instrukcja montazu krork po kroku.
pozdrawiam"

Lipa?
  
 
Albo nie skonkretyzowałeś pytania albo sprzedawce sie nie zna Z tego co napisał kolega Raven w MKIV drzwi rygluje sie normalnie, czyli nie po fordowsku klamką do środka. Ja wiem ze "fordowskie" zamknięcie mają modele od MK V w góre. Także do tych modeli trzeba dorabiać blaszki. Ale nie jest to jakoś wyjątkowo skomplikowane. Co prawda takie blaszki na allegro kosztują dużo, ale ja dorabiałem sam i wyszły jak te z allegro.
Także reasumując jeżeli nie masz ryglowania "fordowskiego" to beda pasowały bez przeróbek.

[ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2007-08-01 14:57:45 ]
  
 
jeśli stosujesz siłowniki uniwersalne (takie jak w tym centralu), to marka pojazdu nie powinna być problemem. Jeśli stosujesz orginalne siłowniki, to są one sterowane plusem (tak sobie wymyslił Ford), a wtedy i centralka musi sterować plusem (są też takie - wpisz w centralach na allegro Ford).
  
 
Cytat:
jeśli stosujesz siłowniki uniwersalne (takie jak w tym centralu), to marka pojazdu nie powinna być problemem.


Owszem ale poza Fordem Wątków na ten temat jest dużo na forum. W modelach od MKV jest ryglowanie klamką, a nie jak w wiekszości samochodach rygielkiem na drzwiach. Tutaj zamek łączy sie z klamką linką (drucikiem) i sam siłownik należy montować w kasecie zamka.
  
 
Hmm, pisałem mu konkretnie o MkIV 3D, ale może być też tak, że koleś sie nie orientował jakie zamki są w tym modelu i miał na myśli takie przeróbki o których pisaliście wcześniej?

Sam już kurde nie wiem co robić. A co wam koledzy jest niezbędne, żeby ocenić czy będę potrzebował przerabiać czy nie? Jakaś fota czy cuś?
  
 

tutaj masz typowy układ ryglowania na przykładzie corsy. Widzisz osobno masz drut do klamki i osobno do rygla. Z tego co pamietam to w MKIV jest rygiel koło klamki tak?? Jezeli jest taki układ jak na zdjeciu, ze masz 2 osobne "układy" to wtedy uniwersalny pasuje bez przeróbek. W wyzszych modelach escorta jest tylko 1 "układ", który posiada 3 pozycje, także klamka pełni dodatkowo funkcje ryglowania i w takim przypadku uniwerslany nie daje sobie rady bez przeróbek
  
 
Cytat:
2007-08-01 15:01:50, Lukas_power pisze:
Owszem ale poza Fordem Wątków na ten temat jest dużo na forum. W modelach od MKV jest ryglowanie klamką, a nie jak w wiekszości samochodach rygielkiem na drzwiach. Tutaj zamek łączy sie z klamką linką (drucikiem) i sam siłownik należy montować w kasecie zamka.


czyli sama mechanika będzie do dopasowania...jak piszą koledzy spokojnie do przejścia.
klik
Ale elktrycznie powinno być ok.
  
 
Cytat:
2007-08-01 15:14:18, Lukas_power pisze:
....W wyzszych modelach escorta jest tylko 1 "układ", który posiada 3 pozycje, także klamka pełni dodatkowo funkcje ryglowania i w takim przypadku uniwerslany nie daje sobie rady bez przeróbek


Wtedy dorabiasz blaszki i montujesz w miejscu orginalnego centralnego.
  
 
No o tym cały czas pisze, ale kolega nie chce sie bawic w dorabianie i chyba nawet nie bedzie musiał

[ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2007-08-01 15:21:09 ]
  
 
Cytat:
Widzisz osobno masz drut do klamki i osobno do rygla. Z tego co pamietam to w MKIV jest rygiel koło klamki tak?? Jezeli jest taki układ jak na zdjeciu, ze masz 2 osobne "układy" to wtedy uniwersalny pasuje bez przeróbek.



Dokładnie tak, rygiel jest przy klamce. Dla pewności rozbiorę jeszcze drzwi i się upewnię, ale wierzę, już teraz, że będzie git.

Wyjeżdżam jutro na kilka dni, ale jak tylko wrócę to biorę się za ten temat, także jeszcze was panowie pomęczę na pewno

Dzięki za dotychczasową pomoc!
  
 
np TICO
  
 
Cytat:
2007-08-01 15:50:34, surec pisze:
np TICO



hmm, dostaję 404