Intercooler do 324td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam czy jest sens zamontować sobie intercooler to e30 324td, bez grzebania w komputerze?
Bede miał jakiś przyrost mocy czy wręcz odwrotnie?
Gdzieś na necie widziałem IC w 324td ale ten model miał virusa na 140KM!
  
 
Nie ma to najmniejszego sensu, jeżeli nie zmienisz parametrów komputera, ponieważ intercooler zmniejsza temperaturę powietrza doładowanego, a co za tym idzie zwiększa jego ilość. Do większej ilości powietrza potrzebna jest większa ilość paliwa, żeby wszystko miało ręce i nogi, więc daj sobie z tym spokój. Szkoda czasu i pieniędzy na takie eksperymenty. Nie wiadomo z resztą, czy ktoś by się podjął zmiany parametrów wtrysku, poza tym o ile się orientuję, to potrzebny jest jeszcze dodatkowy czujnik w układzie dolotu.
Na twoim miejscu dopieściłbym ten silniczek (uszczelki, końcówki wtrysków, głowiczka pompy i odpowiednia regulacja kąta wtrysku,elektrozawory turbo i AGR) i cieszyłbym się z 220Nm momentu obrotowego przy spalaniu ok. 8l/100 km (cykl miejski)
Pozdrawiam
  
 
Nie ma to najmniejszego sensu, jeżeli nie zmienisz parametrów komputera, ponieważ intercooler zmniejsza temperaturę powietrza doładowanego, a co za tym idzie zwiększa jego ilość. Do większej ilości powietrza potrzebna jest większa ilość paliwa, żeby wszystko miało ręce i nogi, więc daj sobie z tym spokój. Szkoda czasu i pieniędzy na takie eksperymenty. Nie wiadomo z resztą, czy ktoś by się podjął zmiany parametrów wtrysku, poza tym o ile się orientuję, to potrzebny jest jeszcze dodatkowy czujnik w układzie dolotu.
Na twoim miejscu dopieściłbym ten silniczek (uszczelki, końcówki wtrysków, głowiczka pompy i odpowiednia regulacja kąta wtrysku,elektrozawory turbo i AGR) i cieszyłbym się z 220Nm momentu obrotowego przy spalaniu ok. 8l/100 km (cykl miejski)
Pozdrawiam
  
 
a mnie się wydaje że co nieco (ale bez emocji)poprawi się spalanie mieszanki, co zaoowocuje lepszą dynamiką, a jeśli połączy się to z regulacją kompa to będzie super.

mozesz też podłubać przy turbo i pompie co da też przyrost mocy.


widziałem kiedyś 524td z intercoolerem zamontowanym przez jakiegoś fanatyka w ASO(!) bmw oczywiście ze strojeniem
na hamowni wykazał ok 140km.
było sporo zakrętasów i innych kobinacji z rurami od turbo do intercoolera.
tylko pozostaje kwestia trwałości tego silnika.
a nie jest on nowy i z pewnością ma przejechane DUUUUUUUŻO km. co niekoniecznie widnieje na liczniku.