Świeca na pierwszym cylindrze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

podczas wymiany świec zauważyłem, że ta na pierwszym cylindrze ma gruby, brązowy nagar, a pozostałe nie. Po 10 tysiącach km na nowych zauważyłem identyczne objawy na tym samym cylindrze. Czy przyczyną jest asymetryczna budowa kolektora dolotowego, czy uszkodzony kabel WN lub inny problem z zapłonem?
Samochód Daewoo Espero, silnik 1,8MPI, mikser 32mm II generacja, instalacja wyregulowana na przeglądzie.
  
 
Witam.
Są jakieś problemy ze spalaniem mieszanki na tym cylindrze. może to być woda. olej także kabel WN itd.


Cytat:
2007-09-07 22:43:32, RafalT pisze:
Witam, podczas wymiany świec zauważyłem, że ta na pierwszym cylindrze ma gruby, brązowy nagar, a pozostałe nie. Po 10 tysiącach km na nowych zauważyłem identyczne objawy na tym samym cylindrze. Czy przyczyną jest asymetryczna budowa kolektora dolotowego, czy uszkodzony kabel WN lub inny problem z zapłonem? Samochód Daewoo Espero, silnik 1,8MPI, mikser 32mm II generacja, instalacja wyregulowana na przeglądzie.

  
 
Cytat:
Czy przyczyną jest asymetryczna budowa kolektora dolotowego

Na 99% tak. Przynajmniej teoretycznie. Jeśli świeczki 2, 3 ,4 stopniowo mają coraz jaśniejsze elektrody, to świadczy to o różnym składzie mieszanki w każdym z cylindrów.

Jeżeli 2,3,4 mają tę samą temperaturę/barwę elektrod patrz niżej wypowiedź Kolegi Croma1


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-09-08 08:54:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-09-08 08:56:52 ]
  
 
Dzięki za podpowiedzi. Kabel się upalił. Myślę, że było to również przyczyną poszerpywania objawiającego się ostatnio czasami przy jeździe 60 km/h. Wczoraj w garażu zaczął pracować na trzy cylindry. Dzisiaj wymieniłem kable
  
 
witam.
czyli trafna podpowiedź - kabel WN