MotoNews.pl

Przekładka silnika

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Najpierw wielkie dzięki dla Schiltona
Słuchajcie, wiem że zawracam wam tylną część ciała, ale jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanike a mam zamiar zrobić coś co mnie przeraża. Przełoże silnik 2.0 do mojego fiaciorka. I stąd moje pytania. Jeszcze raz zapytam i dam Wam spokój.
Chcę przełożyć tylko silnik, skrzynia i cala reszta ma zostać. Wiem, że do skrzyni potrzebuję kolnierza od 132, żeby pasowała. Alternator też pasuje, rozrusznik będzie z silnikiem. A więc stąd moje pytanie już ostatnie
Czy bedę musiał przerabiać uchwyty do silnika w komorze silnika???????
Jeśli nie to będę wreszcie spokojny
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Ja nie przerabiałem , pasowały idealnie. Trzeba zapytać kolegów którzy mają Fiaty z silnikiem 2.0.

Z seryjną polską skrzynią może być kłopot. Nie dlatego, że nie pasuje (bo pasuje idealnie) tylko dlatego, że przy tak dużym silniku może nie wytrzymać obciązeń i po prostu się rozsypie. Jest mniej wytrzymała od tej z Fiata 132 Taki wariant: 2.0 + polska skrzynia można polecić pod jednym warunkiem, że zmnienisz most na 41/11 - tzw długi most - od Poloneza 1.9 GLD, diesla. Trochę to przytemperuje silnik (ale przy mniejszej o ok 100 kg masie fiata 125p tego nie odczujesz), ale powinno ocalić skrzynię. Żebyśnie zostawił seryjnego mostu 41/10 (a taki mają fiaty wyposażone w silnik 1500), bo półośki będziesz często wymieniał (mi się udało w tempie 2 szt/m-c). O krzyżakach nie wspominając. Ale po prawdzie i tak nie masz gwarancji, że się coś nie ukręci - polska skrzynia nie jest przystosowana do 158 Nm i to przy 3000 RPM. A tyle ma 2.0. Gdzieś kiedyś przeczytałem, że do 140 Nm zniesie. Dlatego jedynym ratunkiem jest wydłużenie przełożenia tylnego mostu. I tak radzę mimo wszysko nie przeginać.

A kto tu ma zamiar przeginać
Stoje przed wyborem albo remont mojego silniczka albo przekładka. Skoro trafia mi się silniczek 2.0 świeżo po remoncie to biore