Jak się dostać do kopułki? Jak zdjąć przód auta?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Pisałem wcześniej o problemie z autem i doszedłem do tego, że wymienię cewkę, kopułkę i palec. Wszystko kupiłem, cewkę wymieniłem bez problemów, ale mam problem z odkręceniem dolnej śrubki kopułki. Widziałem fotkę auta bez klimy i bez gazu i dostęp jest idealny. Ale ja mam i gaz, i klime i za cholerę nie wiem jak dostać się do dolnej śrubki. Ma ktoś jakiś patent do tego?

Druga sprawa, żeby nie zakładać nowego wątku. Chciałbym wymienić klakson. Wydaje mi się, że muszę pas przedni zdjąć (to między światłami). Dobrze kombinuję? Chciałem dzisiaj odkręcić śruby mocujące, a stanęło na tym, że to jest tak pozapiekane, że złamałem nówkę grzechotkę z supermarketu . Jak się dostać do klaksonu? Od dołu jest dostęp, ale śruba mocująca klakson jest na górze
  
 
1. nie odkręcaj kopułki, tylko cały aparat zapłonowy. zauważ przy tym, że po poluzowaniu śrub można nim obracać (tak ustawia się zapłon). Zaznacz robiąc rysę w metalu położenie aparatu względem silnika przed demontażem.
2. klakson - bez problemu dostaniesz się kładąc się pod zderzakiem

3. grzechotka - kup nową, tylko zwróć uwagę, by nie kosztowała mniej niż 50 zł, a posłuży Ci trochę dłużej
  
 
Cameel napisał :złamałem nówkę grzechotkę z supermarketu Jak kupisz tam młotek, to Ci się w bok zagnie







  
 
Cytat:
2007-08-04 20:55:31, Cameel pisze:
Witam, Pisałem wcześniej o problemie z autem i doszedłem do tego, że wymienię cewkę, kopułkę i palec. Wszystko kupiłem, cewkę wymieniłem bez problemów, ale mam problem z odkręceniem dolnej śrubki kopułki....... itd...


Jestem przekonany na 99,8%, że kol. Cameel wymienił nie tą cewkę którą trzeba...

Śledząc forum stwierdzam, że na przykładzie tego i innych przypadków - poszczególni użytkownicy - wymieniają "cewki zapłonowe" a nie "cewki (ceweczki)" w aparacie zapłonowym.... [tzw. cewka impulsatora].

Kolego Cameel... w większości przypadków to właśnie ta mała cewka w aparacie zapłonowym jest odpowiedzialna za prawidłową pracę układu zapłonowego i równą pracę silnika....

Dojście do tej dolnej śrubki kopułki rzeczywiście jest ...takie sobie. ....ale chyba tylko po ciemku i w nocy można mieć problem z jej odkręceniem Ja radzę sobie z nią w taki sposób, że używam długiego śrubokręta krzyżakowego ....z trochę obciętą rękojeścią.

Jeżeli nigdy nie rozkręcałeś aparatu zapłonowego - a tym bardziej nie wymieniałeś cewki w aparacie zapłonowym, to poszukaj o tym trochę w archiwum .....zanim wymienisz coś nie tak jak ustawa przewiduje..... np. zdejmiesz cewkę od przodu, ściągając wcześniej takie kółko magnetyczne!!!!!

Jak tak zrobisz to już jest "po zwodach"....

Nie będę się dużo rozpisywał bo mnie inni forumowicze zastrzelą.... Szukaj w archiwum forum, no i wymień tą cewkę którą trzeba....
  
 
Cytat:
2007-08-05 00:35:29, nawigator5 pisze:
. Jeżeli nigdy nie rozkręcałeś aparatu zapłonowego - a tym bardziej nie wymieniałeś cewki w aparacie zapłonowym, ...zanim wymienisz coś nie tak jak ustawa przewiduje..... np. zdejmiesz cewkę od przodu, ściągając wcześniej takie kółko magnetyczne!!!!! J


Ktoś już pochwalił się takim manewrem jak zwalenie kółka magnetycznego.Nawet chwalił się,że dał radę bo ciężka było je ściągnąć .A potem była kupa postów bo mu się zapłon przestawiał.
  
 
Dlatego wolałem się za to sam nie zabierać. wymieniłem tylko uszczelkę pokrywy zaworów, bo miałem 2 na 4 swiece w oleju zanurzone. Teraz to bym chyba musial wymienic swiece. i od razu przewody tez
  
 
Cytat:
2007-08-08 22:50:35, Cameel pisze:
Dlatego wolałem się za to sam nie zabierać. wymieniłem tylko uszczelkę pokrywy zaworów, bo miałem 2 na 4 swiece w oleju zanurzone. Teraz to bym chyba musial wymienic swiece. i od razu przewody tez


"My" swoje a Cameel swoje...
Przede wszystkim musiałbyś [musieliby Tobie] wymienić:
1. cewkę w aparacie zapłonowym,
2. cewkę w aparacie zapłonowym,
3. cewkę w aparacie zapłonowym,
...koszt to ok. 20zł
...a póżniej możesz wymieniać wszystko inne co chcesz.
  
 
Dogadajta się na privach i niech który warszawiok podjedzie i pomoże nowemu w potrzebie
  
 
Cytat:
"My" swoje a Cameel swoje...



Spokojnie, zrozumiałem o co chodzi, dlatego napisałem, że sam się za to nie zabieram. A uszczelkę chyba dobrze, że wymieniłem, bo olej leciał. Na razie jestem poza wawą, jak wrócę w przyszłym tygodniu, to będę kombinował się z kimś dogadać. Może w końcu po raz pierwszy do Pana Sławka podskoczę...
  
 
Sławek w poniedziałek wymienił mi właśnie tą magiczną cewkę impulsatora (taka zapinka na 10 cm przewodach). Mam też:
-nowe przewody WN i świece
-nowy palec rozdzielacza i kopułka
i inne duperele nie związane z tematem posta.
Jeżeli nie wymieniałeś tego wcześniej albo nie widziałeś aparatu od środka to lepiej jedź do Sławka czy kogoś innego z tą cewką, bo później będziesz się bujał z niewłaściwie ustawionym zapłonem.
  
 
slayter, jeśli można, ile Ci Pan Sławek wykasował za to?