Luzy zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Mam takie pytanko. Jakie powinny być luzy na zaworach wylotowych w Carinie E 1996 1.6 16V. Pytam bo wg AutoDaty i AutoTechu wynoszą one od 0,25 do 0,35, natomiast wg książki WKŁ od 0,35 do 0,45. Jest to dosyć spora różnica, więc nie wiem komu wierzyć.
Dodam tylko, że mam na 4 zaworze wylotowym luz 0,2mm, a silnik po rozgrzaniu wyraźnie stuka. Na razie wymieniłem panewki a stuki są dalej. Stąd moje drugie pytanie. Czy ten luz, a właściwie jego brak może być przyczyną stuków?

Z góry dziękuje
Janusz
  
 
Panewka zastuka na zimnym przy odpalaniu,potem olej kasuje luz,no chyba że juz nie ma panewki to stuka cały czas.Sprawdz jeszcze raz luzy na zaworkach i panewkach wałka rozrzadu.Brak luzu nie powoduje stukania.
  
 
Sprawdziłem luzy, wszystkie są w normie oprócz czwartego wylotowego tak jak pisałem wcześniej. Jako że wymieniłem panewki i nie są to zawory, więc mechanik dziasiaj powiedział że to pewnie tuleje korbowodów. A to już wyciąganie silnika i potężne koszty. Czy można coś jeszcze wyeliminować za nim strace pare tysięcy. (Powiedzieli od 1500 do 3500). Strzele se w łeb.