@gadiemus Ty masz Lantrę j1 z silnikiem 4g6x vel strzelające paski
podczas gdy kesser jeździ już następną generacją gdzie montowano silniki z rodziny Beta (wałki przekazują sobie napęd łańcuszkiem).
Co do samego łańcuszka, to po pierwsze skąd pomysł żeby go wymieniać (hałasuje? jaki przebieg)?
Niestety nie wiem jak się wymienia łańcuszek w Twoim silniku, aczkolwiek wyobrażam sobie że można to zrobić bez zdejmowania paska rozrządu; zastanawiam się co miałoby na celu zdjęcie paska rozrządu...chyba tylko to że wtedy da się wyjąć obydwa wałki rozrządu z głowicy i można na nie "nałożyć" łańcuszek zapięty; wg mnie to ten łańcuszek zakłada się bez wyjmowania wałków rozrządu - na tej samej zasadzie jak zdejmuje się/zakłada łańcuchy w rowerach i motocyklach, czyli przeciąga się rozpięty łańcuch przez odpowiednie tryby a następnie - używając specjalnego spinacza - zapina się łańcuch.
BTW
patrzyłeś już do manuala serwisowego?