Klimatronik wariuje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Bestyja chyba mnie bardzo nie lubi, ostatnio pisałem o tym, że gaśnie przy skręcie w prawo, a ostatnio zaczął świrować klimatronik. Często po włączeniu zapłonu samoczynnie się uruchamia i ustawia na automat i 23 stopnie, gdy go wyłącze potrafi włączyć się ponownie po kilkunastu sekundach. Innym razem z kolei gdy gaszę auto i mam ustawione inne parametry, po włączeniu zapłonu znów jest automat i 23 st. Czy ktoś z was miał coś takiego?
Pozdr.
  
 
Ja miałem coś podobnego, choć może nie aż tak drastycznie żeby się samo włączało...
Problem zniknął, jak panel został zdemontowany w celu wymiany spalonych żarówek - po zmontowaniu wszystko jest cacy

Wniosek stąd że przyczyną są prawdopodobnie jakies styki - coś się poluzowało i nie trzymało "pamięci".

Aha, ja tego nie robiłem osobiśice. Pojechałem do elektryka i wymienił mi te żaróweczki za jakieś ~50pln. Wolałem sie do tego nie dotykać, łatwo coś ułamać, urwać itp.

Petereke
  
 
Ja również miałem problemy z klimatronikiem - a właściwie mam
Okazało się ,że spalony jest opornik na płytce drukowanej.
Problem w tym ,że jest tak spalony, że nie można z niego odczytać oznaczeń.
Jeżeli ktoś ma możliwośc sprawdzenia mi jakie tam są kolory pasków to byłbym dozgonnie wdzięczny.
albo jeżeli ktoś ma możliwość zrobienia foto to byłoby super.

Pozdrawiam
  
 
Cześć, u mnie sytuacja taka sama 23 st. i automat ale jest jeszcze jeden defekt wysiadło coś z nawiewem muszę wyjmować bezpiecznik bo cały czas chodzi nawiew nawet po wyłączeniu silnika i nie działa regulacja siły nawiewu ( jest zmiana na wyswietlaczu ale brak reakcji wentylatora ). Mechanik stwierdził że padło sterowanie - część nienaprawialna - i mam przygotować na "dzień dobry" 700 zł. a reszta to w trakcie. Panowie czy ktoś z Was już to robił i jakie są faktycznie koszty ?? Narka
  
 
no to gratuluje mechanika
on juz bez zagladania i dokladnego sprawdzenia wie ze to co najmniej 700 zl
to znaczy nawet jesli zasniedzialy ci tylko jakies styki to i tak zabulisz conajmniej 700 zl (zalezec to bedzie od fantazji mechanika i od zepsutych czesci ktyre ma w zapasie zeby pokazywac klijetom)
  
 
A u mnie był taki efekt po tym jak przelała mi się woda z podszybia do kabiny ( przez okienko z filtrem kabinowym ). Odpływ nad prawym przednim kołem był zapchany syfem i woda zbierała się niczym w wiaderku. Efektem było zalanie tzw opornika mającego wpływ na pracę dmuchawy. Element/płytka z elementami, chyba faktycznie jest nienaprawialny bo jest w szczelnej puszcze z radiatorem. Jak widać w moim przypadku nie była zbyt szczelna. O ile pamiętam w ASO zapłaciłem coś koło 500-600 PLN z robocizną.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Witam ponownie

Co do "nierozbieralności" sterowania klimatronikiem to nie jest to prawda. Sam to rozbieralem i zmieniałem kolor podświetlenia.

Co do "nieneprawialności" to bywa różnie bo zależy co się zepsuło. Jeżeli jeden z dwóch procesorów to pech ale inne części są wymienialne!!!

Sam wylutowywałem z płytki drukowanej spalony opornik i ... koszt naprawy wyniósł ....20 groszy.

Polecam najpierw sie skontaktować z elektronikiem ... zanim ktoś zapłaci 700 zł...

W razie problemów służę radą (chociaż nie bardzo znam się na elektronice). Mogę również przesłać zdjęcia

i jeszcze jedno... jakby ktoś potrzebował to mam do sprzedania cały sterownik klimatronika do omegi(500 zł) . Po prostu nie wierzyłem ,że uda się naprawić mój stary i dlatego go kupiłem inny ,który teraz jest mi zbędny

I powtarzam jeszcze raz :dwa razy się zastanówcie zanim dacie komuś 700 złotych za naprawę bo czasem wystarczy ...20 groszy...

Pozdrawiam
  
 
Witam
Już zaczynałem mieć lepsze zdanie o awaryjności Omesi, bo już dość dawno nic się nie działo, aż wczoraj padło sterowanie dmuchawą. Dmuchawa nie daje się wyłączyć nawet po wyjęciu kluczyka, jedynym wyjściem jest wyjęcie bezpiecznika. Czy to może być wina jakiegoś przekaźnika, czy trzeba grzebać w elektronice? Jeśli ktoś uporał się z podobnym problemem to proszę o info, chętnie przyjmę jakiś szerszy opis na priv.
Dzięki, Pozdrawiam
  
 
hejka, co do klimatronika to tak jak ktos pisał poprzednio wszystko można zmiezyć i wymienić za pare złotych nieraz że spokój i jakaś wiedza z elektroniki lub znajomy co jest bardziej elektronikiem niż mechanikiem,można jeszcze spróbowac resetu czyli trzymamy na raz "on" i "off" przez pare sekund, mogł też ci się wyrobić ten malutki włacznik od klimatronika i gdy jest coś zle skrecone to gdy karoseria pracuje potrafi przez zbyt bliski styk włączyć klime, co do tej dmuchawy że chodzi cały czas nawet bez kluczyka to chwilowo wyjmujcie ten duży bezpiecznik co sa przy krawędzi takie 2 , naprawa jest prościutka bo wystarczy wymienić tranzystor BUZ11 za 7 zł i po sprawie, jest on umieszczony w regulatorze obrotów wentylatora wsadzony radiatorem do kanału przepływu powietrza, jakieś kilkanaście centymetrów od silnika dmuchawy po lewej stronie, dochodzi do niego 5 przewodów (2 od silnika dmuchawy i 3 od klimatronika) , żeby sie do niego dostać trzeba wykręcić schowek (8 wkrętów+wężyk od chłodzenia)[gdyby ktoś chciał to moge potem dokładnie opisać wyciąganie schowka bo ktoś kto tego nie robił może stracić dużo czasu zanim to zrobi pierwszy raz] , po wyjęciu regulatora odlutowywujemy styki które są pod taką małą klapką, potem podważamy boki bo tam sa 2 zatrzaski, w samym regulatorze są 3 te tranzystory BUZ11 ale przeważnie siada pierwszy z lewej (najważniejsze żeby go dobrze po wymianie przylutować spowrotem do obudowy-radiatora), można gdyby ktoś chciał zamiast tych BUZ11 wlutować inny odpowiednik ale o wiekszym amperażu żeby tak szybko się nie przepalał jak te BUZ'y, jakby ktoś potrzebowął pomocy to moge pomóc w poznaniu {oczywiście za free}, pozdrawiam
  
 
coś się ze składnią porobiło na początku sorki
  
 
Składnia jak składnia, ale w cała ta krótka wypowiedź nie ma ani jednej kropki!! (pomijam te nad literami i, j, ż, ...)



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
no fakt heee jak na to teraz patrze.Ale.Na.Obrone.Mam.Tylko.To.Że.Chciałem.Pomóc.A.Jestem.W.Pracy.I.Ciężko.Nieraz.Coś.Zrobić.Na.Boku.Więc.Się.Spieszyłem.Ale.Teraz.Masz.Te.Wszystkie.Kropki.Z.Tamtego.Tekstu.
  
 
Wielki Jasiu

A może przeformatowałbyś to w domu, dodał opis wyjmowania schowka (bo to faktycznie łamigłówka) i powiesił w dziale PORADY ?

To wtedy nie zginie, a warto.

pozdr,
Robert
  
 
może jakieś zdjątka znajde i zrobie to, szkoda że nie robiłęm zdjęć jak cała MV6 była w częściach bo napewno wielu by to pomogło
  
 
Do Johnybig,
Niestety w trakcie demontażu pękła mi płytka ( ta na której sa BUZy i reszta. Teraz jestem załatwiony. Czy ktoś ma może schemat elektryczny takiego sterownika. Chyba, że widzisz inne rozwiązanie, bo za cholerę nie mogę znaleść używanego
Pozdr
  
 
Też miałem problem z tym sterownikiem od klimatronica ale mój polegał na tym że wypadł on z tunelu nawiewu w którym siedzi ( chodzi o chłodzenie) i się tak nagrzał że aż nadpaliły się dwie wtyczki w kostce sterowania ( dochodzą do niego dwa przewody + i - od zasilania dmuchawy oraz kostka z bodajże 5 wtykami od sterowania)i straciły przewodność, to cud że sam sterownik się nie spalił zresztą podczas normalnej pracy on się mocno nagrzewa dlatego musi być chłodzony! Ale właśnie już gdzieś na forum czytałem o tym że jest on rozbieralny i naprawialny tak więc trzeba przeczesać archiwum jeśli ktoś szuka konkretów. Pozdrawiam.
  
 
Witam wszystkich. mam podobny problem z klimą tylko , żę w moim przypadku padły tranzystory od silnika krokowego zasysającego powietrze na czujnik temperatury w kabinie. Może ktoś z Was wie jakie symbole posiadają te trenzystory. oczywiście po wizycie w serwisie stwierdzili że padfl cały panel od klimy i koszt wymiany wyniesie okolo 4500 PLN. Może ktoś jest w stanie udzielić mi wsparcia . DZIĘKI !!!
  
 
u mnie dostaniecie panele sterujące klimy do OMEGI B - KOSZT 250ZŁ, MOŻLIWOŚĆ SPRAWDZENIA , WYMIANY, (mam kilka sztuk) - info 0602268217 - mam też do Vectry, no i oczywiście nieustająco wyświetlacze, z kolorowymi NAVI włącznie.
  
 
Nie wiedzialem gdzie to wkleic wiec wale tu. Wczoraj rano odpalilem furke i wlaczylem sobie ogrzewanko bo zimno troszke bylo. I lecialo cieple powietrze lecz czulem jesz cze zimne. I okazalo sie,ze od strony pasazera leci zimne powietrze a od strony kierowcy leci normalnie cieple pelne zdziwienie.Zaznaczam ze dla pasezara nie byla wlaczona osobna regulacja tylko kontrola ogolna.Czy ktos sie z tym spotkal?Co to moze byc?
  
 
Wszyscy piszą że mają takie same objawy ale nikt nie napisał co jest przyczyną tego że klimatronik sam się włącza na AUTO i temp.23 st.
Wiem że najprościej jest wymienić sterownik ale czy z używką nie będzie to samo.
Może komuś udało się naprawić to?