1tys km po wymianie paska rozrzadu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,kolo 1tys km od wymiany paska (pasek z napinaczem,wymienialem w zakladzie ) ,zaczelo ostro stukac spod pokrywy od rozrzadu,to musi byc pompa wody,czy sposob instalacji paska ma wplyw na pompe wody ?
  
 
Niekoniecznie moze to napinacz,jakieś łożyska ale nie ważne jedz gdzie montowali i zareklamuj w razie zerwania koszta są duże.
Jedz czym prędzej i nie jeździj na tym. Może to być duperela ale pamietaj zerwany rozrząd czy choćby przestawiony to kłopoty.

"czy sposob instalacji paska ma wplyw na pompe wody ?"

Na pompe wody podobnie jak na alternator pompe wspomagania ma wplyw naciąg paska. Jak jest za duży następuje zużycie łożysk.
  
 
Prawdopodobnie jest za słaby naciąg paska rozrządu i zęby paska stukają.
Pasek rozrządu mógł się trochę rozciągnąć.
  
 
Miałem taki przypadek w Scoupe. "Puściła" śruba blokująca napinacz paska. Odkręć górną obudowę i sprawdź czy pasek nie jest luźny.
  
 
cholera,czy pasek musi byc napiety z kazdej strony?,moge sprawdzic od strony alternatora czy napiety jest pasek i pasek jest luzny,co teraz?



[ wiadomość edytowana przez: maspex dnia 2007-08-20 12:55:50 ]
  
 
Bardzo żle. Nie jeździj!!!!!!!
Luźny - tzn ugina się na więcej niż 1cm.
Jeśli tak to trzeba to szybko zrobić.
Lużny pasek powoduje to, że zawory spotykają się z tłokami - to te stuki.
Trzeba to szybko zrobić
  
 
ugina sie na kolo 1cm przejechalem z takimi stukami z 200km moze to spowodowac trwale uszkodzenia ? teraz go do mechanika bede holowal :



[ wiadomość edytowana przez: maspex dnia 2007-08-20 14:01:58 ]
  
 
Cytat:
2007-08-20 13:46:31, maspex pisze:
przejechalem z takimi stukami z 200km


To ładnie. Jak masz nie daleko do mechanika to jedź bardzo spokojnie. Niech on jeszcze dokładnie sprawdzi napięcie tego paska.
  
 
pasek taki luzny,ze normalnie moze na zabkach przeskakiwac
czy on mogl sie przestawic ? czy wystarczy teraz go tylko napinaczem napiac?

[ wiadomość edytowana przez: maspex dnia 2007-08-20 14:10:22 ]
  
 
Ja na czymś podobnym przejechałem 500km.

Samo napięcie paska wystarczy.

Jeżeli jest samo stukanie bez innych objawów np znacznie zwiększony apetyt na paliwo, powinno być w porządku.


[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2007-08-20 14:20:35 ]
  
 
kpawel napisz cos wiecej,tez taki luzny pasek byl?zle dokrecony napinacz ? pali jak wczesniej
  
 
Pasek był luźny gdzieś w 1/3 odległości, samo napięcie paska wystarczyło.

U mnie stukało od wymiany rozrządu. Razem z rozrządem wymieniłem olej i trochę zajęło ustalenie usterki.

Luz można też sprawdzić kręcąc prawo-lewo kołem od wałka rozrządu.


[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2007-08-20 15:00:22 ]