MotoNews.pl
  

Stuki zawieszenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie, przegladalem stare posty w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania:
1. Co moze byc przyczyna stuków w przednim zawieszeniu przy skreconych mocno kolach przednich i przy przejechaniu przez jakas nierownosc (tory, faldy w asfalcie itp...)? Przy jezdzie na wprost nawet na ciaglych wertepach brak jakichkolwiek objawow.

2. To samo dotyczy tylnego zawieszenia - tylko niezaleznie od toru jazdy. Dodam, ze sprezyny byly wymieniane na oryginaly, wiec jaka moze byc przyczyna?

Zycze wszystkim milego, niedzielnego wieczoru - uff bo jutro z rana do pracy...

RJsunset
  
 
jeśli chodzi o przednie zawieszenie to wygląda mi to na wybity sworzeń wahacza.
  
 
Stuki w zawieszeniu
Stuki zawieszenia

To 2 tematy, ktore przeczytalem doglebnie, jednak wiele niestety przyznaje nie rozumiem... zwlaszcza z tematu pierwszego, bo niby dlaczego orginalne koncowki maja pukac? Jak amortyzatory wplywaja na stuki i w ogole co one z tym maja wspolnego jesli nie sa uszkodzone, tylko np. zuzyte? i ostatnie pytanko juz z 2-go tematy : Co to sa izolatory przy sprężynach?
Wybaczcie za te moze laickie pytania, ale z zawieszeniem dotad nigdy nie mialem wiekszej stycznosci w zadnym ze swych aut poza rutynowymi wymianami amorkow i sprezyn.....

Pozdrawiam
  
 
Przeguby ?

Oryginalne pukają, bo są gówniane

Czasami sam amorek puka, lub występuje pukanie z powodu braku wystarczającej amortyzacji (odrywanie kół od ziemi), a odzywają się wtedy pozostałe elementy.

Izolatory ?

A może chodzi o poduszkę na sprężynę ?
  
 
Dzieki rowniez, JACO poradzil mi co trzeba zrobic i musze to robic szybko, bo nie chce jezdzic rozklekotanym Espero...
  
 
Ostatnio wymieniłem u siebie (te same objawy) przegób wachacza. Oryginalny w DU kosztuje prawie 70 zł. można kupić w Japan Cars na Szyszkowej lub Ostrobramskiej za 36 zł.
Pozdrawiam
  
 
mialem te same objawy i okazalo sie ze galki sa w koszmarnym stanie, a do tego wyrabane amortyzatory. po wymianie nastala bloga cisza i nieporownywalny komfort jazdy.

pozdrawiam
  
 
Okazało się że to końcówka wahacza.
mechanik mowi, ze koszt to:
Cześć 60 zl
robocizna 30
Razem 90 zl
Czy to aby nie za drogo????