Automat - Obsługowy czy Bezobsługowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanko bo byłem u kilku mechaników i różnie mówią. Czy w automacie w Omegach B dolewa się oleju czy nie? Czy go się wymienia czy nie? I czy jest gdzieś bagnet, żeby sprawdzić ile jest oleju w skrzyni?
  
 
Po mojemu w automatach trzeba wymieniac olej. Chociaz ja sam mam manuala i tam fabryka pisze, ze oleju się nie wymienia.
Bardziej kompetentni powinni byc koledzy z automatem
  
 
Witam

O bezobsługowych automatach jeszcze nie słyszałem.
Oczywiście w razie potrzeby należy uzupełniać olej- najpierw sprawdzić poziom
koniecznie przy pracującym silniku !
Co do wymiany kompletnej oleju i czyszczenia filtra - zdania są podzielone, ale osobiście uważam, że zawsze lepszy nowy olej niż stary szczegółnie jeśli dotyczy to nowego zakupu.
  
 
dodam jeszcze ze w omie b nie ma bagnetu do sprawdzania poziomu zamiast tego jest konkretna srubeczka po prawej stronie skrzyni
  
 
Witam,

na forum są informacje dot. obsługi automatów (przynajmniej w Omach A) poszukajcie w archiwum i nie piszcie głupot!

btw. ja mam bezobsługowy automat

PS. W omegach B prawdopodobnie wszystkie są bezobsługowe.

PS2. Stan oleju sprawdza się albo na zimnym albo na gorącym silniku (po przejechaniu min. 30km). Bagnet znajduje się na podszybiu, mniej wiecej po środku.

pozdr.


aż musze sam wkleić bo mnie nosi!

Cytat:
2003-03-18 19:55:33, Mlody_Omega pisze:
Wymiana oleju w skrzyni automatycznej, Opel Omega A (skrzynia AW-03L)

Omegi:

od 1986r. do 1989r. --> co 3 lata lub co 45 000km przebiegu;

wrzesień 1989r - sierpień 1991r --> co 4 lata lub co 60 000km przebiegu;

od września 1991 do końca produkcji olej wymienia się tylko w wersji z silnikiem 18SEH (115KM)

W moim automaciku oleju zatem się nie wymienia, posiadam silnik C20NE (115KM), jedynie można dolać jeśli jest go za mało... olej do skrzyni AW-03L to Dextron D.

Olej dolewa się przez otwór, w którym znajduje się bagnet do pomiaru ilości (podszybie).

Przy zimnym silniku (po ok. 2 minutach pracy) stan oleju powinien na bagnecie być w pozycji "COLD"

przy rozgrzanym ( po przejechaniu conajmniej 30km!!) stan oleju powinien być w pozycji "HOT".

Moja skrzynia ma 115tyś przebiegu (udokumentowane!) i oleju nie ubyło ani ml szczelna znaczy się jest

pozdr.




[ wiadomość edytowana przez: Mlody_Omega dnia 2003-06-24 21:58:45 ]
  
 
Faktycznie - to co piszę dotyczy Omegi A

Pytanie za 100 punktów:

Co oznacza - bezobsługowy?

Dla mnie: ni mniej ni więcej tylko kupić i zapomnieć.

Z tego co wiem (a wynika to z zaleceń producenta) co 30 tys. km lub co dwa lata należy sprawdzać poziom oleju w skrzyni automat..

Jaki z tego wniosek? ...


Pozdrawiam wszystkich nieco nerwowych.

  
 
Z tego co wyczytałem to mówicie, że w omedze B nie ma bagnetu a sprawdza się śróbką. W jaki sposób to sprawdzić? Wykęcić ją?
  
 
Jest to po prostu korek z boku skrzyni biegów. Wykręcasz i sprawadzasz poziom. O ile jeszcze pamiętam, poziom powinien być ok 9 mm poniżej dolnej krawędzi otworu. Najlepiej sprawdzać (oczywiście na wolnych obrotach) np drutem z zagiętym końcem.

A'propos bezobsugowości automatów - nie wierzę w takie brednie. Wewnątrz są tarcze, koła zębate, łożyska - a więc elementy współpracujące ze sobą ciernie. Oczywiste jest, że stopniowo ilość opiłków rośnie. Owszem jest filtr i magnes, ale te "pomoce naukowe" mają ograniczoną pojemność. W intensywnie eksploatowanym automacie po 150 tys km magnesik jest oblepiony górą opiłków 10-krotnie większą od niego, a filterek niemal kompletnie zapchany. Część opiłków zaczyna krążyć w ukłazie. Ponadto niemal na pewno zniszczony jest już krążek cierny z tworzywa (taka przekładka między obracającymi się kołami - pięta achillesowa skrzyń AR25/35), którego fragmenty można znaleźć w misce olejowej. Bez tego metal trze o metal i tym więcej opiłków jest produkowanych i szybciej dochodzi do zużycia pozostałych bebechów. Wiem to wszystko z autopsji. Kupiłem auto przy stanie licznika 125 tys km, automat padł przy ok. 200 tys. Nie wiem czy wcześniej był przez kogoś naprawiany, czy rzeczywiście wytrzymał 200 tys. od nowości.

Mam teraz naprawdę bezobsługowy automat - leży w komórce i nic nie muszę przy nim robić.

Młody, życzę Ci jak najdłuższej eksploatacji. Może skrzynki AW03 (zdaje się made in Japan) są trwalsze niż AR, ale roztropnie byłoby już zbierać coś tam do skarbonki, bo nagle może się okazać, że trzeba wyjąć 4500 zł, żeby dalej jeździć. Ale nie martw się, mam manual do sprzedania. Dla Ciebie z rabatem


[ wiadomość edytowana przez: 108_Kartos dnia 2003-06-24 23:28:45 ]
  
 
Wątek był już przerabiany ale jak by co to powiem, że w Omesiach B NIE MA konieczności zmiany oleju. Co 30 tkm nalezy sprawdzać poziom i ewentualnie dolewać. JEDYNIE w przypadku intensywnej eksploatacji tzn Taxi, eksploatacja w górskim terenie, częste holowanie przyczepy itp. w Omesiach B zaleca się wymianę oleju w skrzyniach co 7 lat lub 100 tkm.
Pozdrófka
  
 
Ja po zakupie olej wymieniłem co kosztowało ok. 400zł (olej, filtr, uszczeki + wymiana). Piszczie sobie co chcecie ale teraz jeżdzę spokojniej.
Co roku oczywiście sprawdzam poziom - to rzecz podstawowa - za mało oleju w automacie = automat na szrot
  
 
Po wymianie oleju w Automacie dalej bedą te opiłki na magnesie? Trzeba to chyba jakoś usunąć?
  
 
Oczywiście! Magnesik leży sobie po prostu w misce olejowej. Nawet nie jest przymocowany. Siła magnetycna trzyma go do miski. Przy wymianie oleju z łatwością można (trzeba) go oczyścić.

Mówcie co chcecie, a ja wierzę, że gdybym zajrzał do skrzyni po zakupie auta, a póżniej co jakieś 50 tys. to do dziś nie używałbym do jazdy lewej nogi i prawej ręki (prawie ).
  
 
Ja miałem mniejwięcej taki sam problem jak Kartos, za niski poziom oleju z moście który padł po jakimś czasie.
Pierwszą rzeczą jaką teraz bym zrobił po kupnie auta tu wymiana filtrów i sprawdzenie poziomu/stanu oleju w skrzyni i moście.
  
 
Według instrukcji serwisowych automaty w Omedze B są bezobsługowe i nie wymagają wymiany oleju ani filtra. Tylko w przypadku TAXI i wozów policyjnych zalecają wymianę raz na 7 lat. Kontrolę stanu oleju Opel zaleca w przypadku zauważenia "pocenia się" uszczelek lub wycieków. Po odkręceniu korka z prawej strony skrzyni przy ciepłym oleju i pracującym silniku poziom powinien być na wysokości dołu otworu. Ewentualne dolewki a właściwie wstrzykowanie aż do przelania oleju przez otwór. Do usłyszenia.