Silnik Ford Sierra do kanta?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wlasnie przegladalem aukcje na allegro i trafilem na takie cosikhttp://www.allegro.pl/show_item.php?item=11666703 sierra ma naped na tyl chyba z tego co pamietam? (chyba ze sie strasznie pomylilem to sory nie bic) moze glupie pytanie ale zadam czy sie da? da sie podobno wszystko.. ale czy duzo bedzie problemow aby to wsadzic? bedzie trzeba poszerzyc przod samochodu czy tez moze jakos sie to upchnie? szukanie silnika z fiata 132 zaczyna mnie nudzic.. nie ma... albo za drogo...
ps. a moze wie ktos jak odnalezc wlasciciela samochodu ktory stoi na parkingu nie uzywany od dobrego roku?
  
 
Poszukaj materialow- swego czasu montowano 2.0 OHC forda do poldkow. ale z tego co wiem wiazalo sie to z przerobka walu naledowego (notabene robilo to POLMO Szczecin, dwie ulice od mojej szkoly) z przerabianiem miski olejowej (fordowska nie bardzo miala ochote pasowac) i z jakimis innymi przerobkami. Na Twoim miejscu nie ludzilbym sie, ze bedzie taniej niz fiatowskie DOHC. A problemow z przekladka bedzie napewno wiecej.
  
 
w poldkach była zmieniona belka zawieszenia i drążki bo się nie mieściły (chyba) i na pewno był szerszy tunel , poniewarz silnik forda trzeba zakładać ze skrzyną forda - a ta jest cholernie szeroka i jest to troche problemowe , na FSO AK jest skan artykułu o poldku z silnikiem forda, i są opisane przeróbki , w sumie fajny pomysł , ale jak dla mnie za dużo kombinowania przy wsadzaniu .
  
 
hmm... no troche kombinacji bedzie sporo w takim razie... ale moze sie dowiem jaki bylby koszt wsadzenia takiego czegos (sam napewno nie dam rady bo sie nie znam)

a wracajac do drugiej opcji.. nie zna ktos sposobu na odnalezienie wlasciciela samochodu stojacego od dluzszego czasu na parkingu aby kupic ten samochod, lub silnik? bo stoi taka argenta juz chyba z rok na parkingu, ale nie wiem czyja.. zostawilem kartke za szyba ale bez oddzewu, po kilku dniach kartka zniknela, ale sadze ze zabral ja ktos kto poprostu przechodizl obok
  
 
Cytat:
2003-03-24 22:51:09, _Maly_ pisze:
hmm... no troche kombinacji bedzie sporo w takim razie... ale moze sie dowiem jaki bylby koszt wsadzenia takiego czegos (sam napewno nie dam rady bo sie nie znam)



Osobiście szukałbym raczej fiatowskiego DOHC. Ma większy potencjał

K.Y.
  
 
Czesc!
A ja mam taki silnik i chodzi ok. Tylko, ze moj jest 100%orginal
Powiem, wam szczerze, ze wal z poldka, jest ciut ciut za slaby. Mozna by sprobowac z walem od Trucka albo kombi. No i ta fatalna podpora elastyczna. Wszystko jest cofniete(nawet reczny), przez dluga skrzynie. Mozna by sie za to pokusic, o przekladke automata?? Pozdrawiam
  
 
No, chyba zapomniałeś, Yakitaki, że na bazie tego fordowskiego silnika(t.zw. Pinto) powstał silnik YB Cosworth'a... Spróbuj dłubnąć TC na 500 KM.
  
 
Ale w fordach były dwa rodzaje silników 2.0
Jeden to była stara konstrukcja OHC - czyli jeden wałek w głowicy.
Takie silniki własnie były montowane w POLONEZ`ach.
Są to trochę przestażałe konstrukcje, ale nawet hulają, ale z tego silnika niewyciągniesz 500 KM, bo to nie ten silnik cosworth tuningował!
Drugim silnikiem w nowszych sierrach i scorpio był silnik 2.0DOHC,
ten silnik już nieźle wymiatał, podejżewam, że FIAT`owski silnik 2.0 TC może się schować głęboko przy fordowskim (bez urazy).
Właśnie na bazie tego silnika cosworth i nietylko wyciągali do 600 KM, a nawet więcej, tylko że montowali tam 16-to zaworowe głowice.
Tylko nie wiem czy da sie ten silnik zmieścić w 125p.
Ale nic życzę tylko powodzenia
  
 
...kiedys obiło mi sie o uszy ze w Polonezach POLICYJNYCH...montowali własnie 2.0 od sierry.....dane o tyle pewne..ze Moj Ojciez za dawnych lat siedział w tym Bagnie pt" POLICJA"...tyle ze kreminalna...ale kumpli z "R" miał, wiec....
  
 
No niestety Garii nie masz racji. Silnik serii YB Coswortha był zbudowany na bazie Pinto, czyli 2.0 OHC (silnik ten był swego czasu montowany w Polonezie). Silnik 2.0 DOHC to konstrukcja na bazie której powstał później silnik Escorta Mk 5 RS 2000, a także np. 2300 16v montowany w Galaxy, który nigdy nie trafił pod skrzydła Coswortha. I informacje te są na 10000% z racji tego, że kiedyś dość znacząco zajmowałem się silnikami YB. Gdybu te wyjaśnienia były dla ciebie niewystarczające, to przyjrzyj się wymiarom cylindra w tych silnikach i wyciągnij wnioski.
  
 
Niechce się kłucić ale tak się składa że kiedyś pracowałem w serwisie FORD`a i jakoś nie chce mi się wieżyć że na ten stary blok 2.0 OHC wchodzi głowica DOHC.
Silnik od sierry i scorupy był napędzany łańcuchem, a escorty galaxy i takie tam mają już paski, tak samo jak stary silnik OHC.
Więc myślę że masz rację ale niedokońca.
Średnica tłoka nic nieświatczy.
Ale co mi szkodzi poszperam w necie na ten temat.
  
 
i tu sie chlopcze mylisz jako ze w galaxy z tego co wiem tez jest lancuszek nierzadu
  
 
No masz rację właśnie przeglądałem księgę o rozrządach (nierządach nie )
Galaxy ma łańcuch, wszystkie Cosworthy maja paski klinowe.
Po rozkładzie kół rozrządu wynika że masz rację, ale cosworth robił silniki na bazie tylko bloku starego silnika OHC, montował tam głowice już swoje 16V, dlatego myślałem że to na bazie silnika DOHC.
Cosworth nie robił chyba na głowicy z jednym wałkiem dlatego myślałem że to nie ten silnik.
Pozdrawiam.
  
 
Hi, hi... Na temat YB nie należy ze mną dyskutować. Mogę Ci powiedzeć w tajemnicy, że na upartego to nawet można złożyć YB na bloku z Pinto. Oczywiście nie polecam, bo Pinto ma dużo słabszy blok.
  
 
a swoja droga wracajac do tego 2300 co jest w galaxy to calkiem calkiem to chodzi.... Niejednego tuningowego golfa IV. Ale koles mial mine..... No jakby ten silniczek wlazl do kanta to mocna sprawa... Galaxy 2.3 rozpedzilismy z tata do 215 kmh