MotoNews.pl
6 Pytanie o sprzęgło w lantrze (195542/90) - NT

Pytanie o sprzęgło w lantrze

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Mam do Was jedno pytanie. Dotyczy ono sprzęgła. Mianowicie wczoraj podczas jazdy nagle zauważyłem że mam miększy pedał sprzęgła. Bierze ono teraz przy samej podłodze.Biegi coraz ciężej wchodzą,czasami nawet się haczą i jest zgrzyt. Zaobserwowałem że nie ma wycieku płynu.
Jakieś trzy mesiące temu wymieniałem w wysprzęgliku tuejki i gumki bo wtedy płyn ewidentnie wyciekał. Po tej naprawie było ok aż do teraz.
Co może być tego przczyną że mam miękki pedał sprzęgła i bierze ono przy samej podłodze.Boję się żeby nie rozwalić skrzyni.
Proszę o wyrozumiałość, gdyż raczej jestem laikiem w tych sprawach.

Hyundai Lantra 94r. 1.8 16v

Pozdrawiam

wysprzęglnik to jedno a pompka to drugie - masz dwa elementy odpowiedzialne za pracę układu hydraulicznego; kolejna sprawa to odpowietrzenie

e-gen myślisz że w tej sytuacji samo odpowietrzenie coś pomoże?

Ostatnio (wracając ze zlotu) przeszedłem coś podobnego. Wymiana sprzęgła kompletnego była konieczna - łożysko oporowe wpadło do słoneczka tarczy.... masakra. Proponuję nie czekać a na pewno udać się do fachowców.

To co piszesz to wysprzęgilik on kontroluje gdzie sprzęgło ma brać na dole czy na górze i płynnośc przy zmianie biegów. Sprawdz czy nie cieknie z niego wewnątrz (w tej gumce) lub w innym miejscu np połączenia rurek itp.

"Jakieś trzy mesiące temu wymieniałem w wysprzęgliku tuejki i gumki bo wtedy płyn ewidentnie wyciekał. Po tej naprawie było ok aż do teraz. "

Ale jak mowisz ze nie cieknie.... moze tylko coś się rozlegulowało wewnątrz - prawde mowiąć już raczej to do wymiany, bo co będziesz regenerował co 2 miesiące?

Sprzęgło bardzo zużyte raczej będzie sie też slizgało i łatwo poznasz że to ono.

Cytat:
2007-09-23 00:26:25, accent1 pisze:
Sprzęgło bardzo zużyte raczej będzie sie też slizgało i łatwo poznasz że to ono.

U mnie padło w na odcinku 1km...

Cytat: