Samoczynne przełączanie sie gaz / benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hejka
Mam problem - samoczynnie w trakcie jazdy przełącza mi sie auto z gazu na benzynę i odwrotnie

Polonez Caro ABIMEX (monowtrysk)
instalacja MARINI - wymieniony parownik na ELPIGAS
centralka ?? 626 - tyle na niej pisze

pomagało w swoim czasie poruszenie wtyczką przy centralce
Potem był spokój
teraz znowu - ruszanie wtyczką i kabelkami nic nie pomaga
Kable "wyśledziłęm" i sprawdziłem omomierzem - przerw nie ma i poruszanie nimi nie powoduje przerw

Czyżby padła mi centralka ?
Czy ktoś ma schemat do niej ?
  
 
Witam.
Niestety nie kojarzę co to za centralka, ale może być tak, że centralka nie dostaje chwilowo sygnału z czujnika położenia wału i wtedy Ci przełącza na benę (np. przytarty przewód, słabe połączenie), jeśli to nie to, to niestety prawdopodobnie centralka padła (zimny lut itp.)
  
 
"Centralka 626 producent KME" tyle mi kiedyś ktoś powiedział
Luty juz poprawiłem (wyglądało jakby na wtycce był jeden ruszony) ale pomogło na 1 dzień....
  
 
A na benie jak chodzi? Nie dostaje czasem czkawki? Spróbuj przeczyścić jeszcze styki przy czujniku, sam czujnik i sprawdź przewód od czujnika. Lubi się zasyfić. Aha, czasami impulsy gazownicy brali z cewki WN (w tym wypadku z modułu).
Komp gazu odłącza zasilanie LPG kiedy stwierdza, że silnik się nie obraca.
Także musisz dokładnie sprawdzić tor podawania impulsu obrotów silnika, jeśli tu jest wszystko w porządku, to pewnie centralka do wymiany.
  
 
Cytat:
2005-08-23 08:07:39, Danek pisze:
A na benie jak chodzi? Nie dostaje czasem czkawki? Spróbuj przeczyścić jeszcze styki przy czujniku, sam czujnik i sprawdź przewód od czujnika. Lubi się zasyfić. Aha, czasami impulsy gazownicy brali z cewki WN (w tym wypadku z modułu). Komp gazu odłącza zasilanie LPG kiedy stwierdza, że silnik się nie obraca. Także musisz dokładnie sprawdzić tor podawania impulsu obrotów silnika, jeśli tu jest wszystko w porządku, to pewnie centralka do wymiany.



U mnie akurat jest pociagnięte z modułu...
Pociagne nowy kabel i zobaczymy (stary sprawdzałęm omomierzem ale może wystarczy chwilowe zakłócenie....)
BTW
Jaki stgnał powinien dodstawać z modułu ???
impulsowy ?
czy stały?
bo woltomierz pokazuje mi około 3 volt a nie mam jak sprawdzić czy to są impulsy
  
 
Ma dostawać impulsy, bo jak dostaje stałe nap. to "myśli", że autko nie jedzie.
  
 
A da sie "przerobić" tak centralkę jak pod gaźnikowca ? tzn żeby nie przełączało z automatu tylko ręcznie a zamiast automatu odcięte i gaz i bena.

W sumie przełaczanie na przegazówkę jest troche bez sensu - ja i tak jak jest chłodniej przełączam ręcnie w zależnoći od temperatury silnika
  
 
Myślę, że pewnie się da, pytanie po co? Jeśli Masz gdzieś problemy z podawaniem impulsu obrotów wału, to ja bym raczej tego szukał, bo może się okazać, że niedługo autko wcale Ci nie pojedzie (ani na LPG, ani na Pb).
  
 
ja miłem podobny proble był winny pstryczek od cetralki wymieniłem i jest ok
  
 
Ja miałem ten sam problem, okazało się że komputer gazu był ustawiona na odbiór słabych sygnałów z cewki (obroty) gdy cewka tak naprawde podawała silny sygnał. po przestawieniu tego parametrów problem został usunięty.
  
 
Mam ten sam problem z przalaczaniem samoczynnym co 5 sek miedzy pb/lpg instalacja Autronic AL-700 Astra II 16V.

Sprawdzilem przewod od cewki i jest OK - w wiekszosci watkow piszecie ze za slaby sygnal z cewki a u mnie sygnal jest brany przed modulem zaplonowym wiec nie wiem za co sie wziasc. CZy w Al-700 jest gdzies mozliwosc ustawienia mocy sygnalu z cewki?
Czy moze tez byc tak dlatego ze swiece moga miec za mala przerwe?

Zbyszek
Ps. Problem jest dosc meczacy i szarpiacy non stop silnikiem
  
 
Przejechalem sie z laptopem i jest tak ze podczas przelaczania sie raz lpg raz pb to na kompie caly czas obroty pokazane sa OK wiec pewnie to nie brak sygnalu z cewki powoduje przelaczanie. Jaka szkoda ze w takich ukladach do LPG nie ma kodow bledow w pamieci.

Zbyszek