Wiatrak i wskaźnik temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Witam

Jestem właścicielem Forda Escorta 1,4 1997r. Chciałem się zapytać o następującą rzecz:, przy jakim wychyleniu wskaźnika temperatury powinien włączać się wiatrak - u mnie wskazówka wychyla się z białego pola i przy literce O (NORMAL pisane od góry) załącza się wiatrak (wskazówka i do czerwonego pola ma jeszcze sporo) Czy tak powinno być?, czy może za wcześnie się załącza wiatrak i coś jest kopnięte :o). Z góry dzięki za pomoc
  
 
u mnie przy 1.6 16V wiatrak zaczynał prace przy czerwonym polu. niewiem czy tak miało być ale denerwowało mnie to więc zrobiłem sobie wiatrak na przyciska i teraz jak widzę że się silnik grzeje to naciskam pstryczek i ochładzam silnik sam
  
 
U mnie (1,6 16V) wiatrak włącza się jak wskazówka dojdzie do L.
Znajomy ma 1,4 i u niego włącza się chyba jak wskazówka dojdzie do R (oba mk7). Z kolei w 1,8TD (mk6) wiatrak włącza się przy wskazówce znajdującej się na na połowie O.

Nie wiem jak w innych modelach, ale w 1,6 są 2 czujniki temp - jeden do komputera sterujący załączaniem wentylatora a drugi do zegarów. wszystko może zależeć od tego jaki masz czujnik temperatury - oryginał, czy jakiś zamiennik o innej charakterystyce.
  
 
Dzięki, ale czy tym się przejmować - że wiatrak włącza się tak wcześnie, (jeśli chodzi o wskazówkę) czy po prostu tak jest i koniec i się nie stresować
  
 
to ja się jeszcze podepnę pod temat i zapytam:

jak juz pisałem mam wentylator na guzik i sam reguluje kiedy ma sie włączyć i wyłączyć, ale od początku mam problem z zagrzaniem się silnika, tzn, wskazówka temperatury rzadko kiedy wchodzi po za białe pole, czasem na N, chyba że go moooocniej przyduszę to wtedy czasem na środku sie zatrzymuje, a kiedy w korku stoje to znowu bardzo szybko temp sie podnosi na wskaźniku, i niewiem co jest przyczyną tego że podczas normalnego urzytkowania jest cały czas taka niska temp. ?? ?? ??


[ wiadomość edytowana przez: Safar dnia 2007-09-02 15:57:54 ]
  
 
powinno się włączać gdy temperatura jest ok 88 stopni (coś koło tego) wtedy czujnik zamyka obwód i włącza wentylator wskazówka powinna być trochę przed czerwonym. Sprawdź czy przewody są gorące może masz czujnik i termostat do wymiany.
  
 
Z moego doświadczenia wiem ze kazdy model ma innaczej i raczej skupił bym sie na pomiarze temperatury ,jesli wiatrak włacza się to znaczy się ze jednak nie jest zle ,w 1,4 wentylator mi się właczał zanim wskazówka była na połowie skali ,natomiast z 1,8 to była walka tak aze nawet nowa chłodnica została załozona bo myslałem ze jest cos nie tak i wentylator włacza się prawie przed czerwonym ,i dlatego stwierdzam nie ma reguły,choc czasami warto sprawdzic termostat i czujnik jak wiadomo koszta tych części nie sa astronomiczne i moze czasami warto jest je wymienic dla spokoju
  
 
tylko co ma do rzeczy wskazanie na zegarach? ten czujnik nawet jak sie zepsuje to wentylator ma się włączyć.

inna rzeczą jest przy jakiej temperaturze silnika powinien się załączyć wentylator? innymi słowy przy jakiej rezystancji czujnika temp. silnika (w przybliżeniu) wentylator się załącza?


do wiadomości lukasino:

czujnik temperatury silnika w fordzie nie zamyka obwodu (przynajmniej w moim), tylko zmniejsza rezystancję odpowiednio do wzrostu temperatury.

  
 
Chodzilo mi o czujnik wentylatora widać ten jest sprawny skoro działa wentylator a czujnik temperatury może być po prostu to wymiany.


[ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2007-09-02 18:16:17 ]
  
 
z ta temperatura to kazdy mechan inaczej mowi. jeden mi mowil za 98 drugi ze 95 a inny ze 99. nejlepsze jest to ze mi sie wlancza wlasnie przy 99-101, wumienilem czujnik 2 razy i wciaz to samo.
  
 
Jeśli chodzi o nazewnictwo to nie ma znaczenia.
Ten czujnik, który jest wkręcony w głowicę z tyłu (lub w obudowę termostatu) i ma dwa piny, to inaczej ... jak zwał tak zwał... jest odpowiedzialny właśnie za włączanie się wentylatora
i przy 0*C ma 95k omów
20*C 37k
50*C 11k
80*C 4k
100*C 2k
120*C 1k i z tego co wiem nic nie zwiera.

A ten, który jest wkręcony pod termostatem z przodu odpowiada za wskazania na zegarach i chyba tylko za to.
  
 
up

ponawiam pytanie:
przy jakiej temperaturze silnika powinien się załączyć wentylator?

najbardziej interesuje mnie silnik 1.3 endura-e.

pozdrawiam