Elektryczne szyby - dziwne zachowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Już tego nie rozumiem ,co drugi dzień szyba otwiera się skokowo a na następny płynnie w dodatku nie mogę jej zaprogramować, wiecie co to może być ?
  
 
Wiem masz to samo co ja tylko kuzwa też nie wiem co to!

Ktos wczesniej pisał o jakieś łaczówce w progu koło kierowcy która jubi sniedzieć na wskutek wilgosi , być moze to to ale nie miałem kiedy podłubać.
Pozdrowienia!
  
 
Dokladnie , u mie jest to samo tylkow wiekszych odstepach czasu, np szyba pasazera dziala plynnie a od strony kierowcy skokowo tak jak pisal Seba. A czy to moze miec zwiazek z tym dodatkowym przyciskiem obok przelacznikow szyb? Byl juz ten watek poruszany niedawno ale jakos nie pasuje on do mojego auta
Pozdrowka
Arek
  
 
Potwierdzam słowa maryjank. Dokładnie problem polega na tym że: pod lewą (od strony kierowcy) plastykową listwą progową jest wiązka. W tej wiązce jest przewód podający zasilanie na siłowniki szyb. I jest porblem. Ponieważ ze złącza X61 wychodzi przewó jeden a siłowniki są dwa. I właśnie pod tą listwą progową (wewnętrz samochodu) jest miedziana łączówka, którawskutek wilgoci śniedzieję i traci przewodzenie. To należy rozebrać i polutować ja tak zrobiłem i jest OK. Objawy miałęm identyczna kropka w kropkę rozłączenie napięcia powodowało rozprogramowanie siłownika, który należało ponownie zaprogramować poprzez zamknięcie i otwarcie szyby przy wciśniętym przełączniku. W wiązce kabel zasilający jest koloru czerwonego przekrój chyba 2,5 mm czyli grubszy niż pozostałe łatwo go wyśledzić.

Pozdrawiam
  
 
Wszystko się zgadza, mierzyłem miernikiem i nie ma zaniku prądu ani spadku napięcia, ale jeszcze raz zajżę i posprawdzam
  
 
U mnie też takie objawy - szyby skaczą. Nie dają się zaprogramować. Czasami (rzadko) któraś z szyb jeździ dobrze, czasem nawet obie, ale przez 90% czasu jest jeżdżenie skokowe. Strasznie irytujące. Jak jakiś czas temu przeczytałem na tej liście o śniedziejącej łączce to szybko popędziłem do elektryka, żeby to sprawdził. Elektryk rozebrał, sprawdził, pomierzył i powiedział, że to nie to. Ma ktoś pomysł, co to może być jeszcze? Jak ktoś mi te szyby naprawi, to stawiam zgrzewkę piwa...
Pozdrawiam
Marek
  
 
He nadal uparcie twierdze, że na którymś łączeniu pada łączówka albo woda daje zwarcie. Brak możliwości zaprogramowania wynika z faktu braku (nawet chwilowego) napięcia zasilającego moduł sterujący silnikiem.

pozdrawiam
  
 
Również miałem taki objaw w przedniej lewej szybie , u mnie winny był sterownik szyby (skokowe ruchy).
Przełożyłem go do tylnej lewej szyby , a tamten na przód .
Teraz przód chodzi "miodzio" a tył skacze
Zamiana wymagała jednak drobnej przeróbki obu sterowników ( biegunowości kabli idących do silniczków)
  
 
Gieroy już kiedyś poruszaliśmy temat szyb na forum i wytłumaczyłem wszystkim o co chodzi.
do siłowników są doprowadzane minus z dwóch żródeł i plus z dwóch żródeł jeżeli jedno zasilanie plusowe padnie to dzieje się dokładnie tak jak koledzy piszą.
na schemacie elekt. dokładnie widać co z czym.
pozd.
  
 
Cytat:
2003-06-07 19:53:05, totr pisze:
Gieroy już kiedyś poruszaliśmy temat szyb na forum i wytłumaczyłem wszystkim o co chodzi.
do siłowników są doprowadzane minus z dwóch żródeł i plus z dwóch żródeł jeżeli jedno zasilanie plusowe padnie to dzieje się dokładnie tak jak koledzy piszą.
na schemacie elekt. dokładnie widać co z czym.
pozd.



A jeżeli wszystko z napięciem jest ok? (pomierzyłem)
A zauważyłem jeszcze fajny objaw przy otwarych drzwiach ledwo co chodzi szyba po zamknięciu czasem dobrze a czasem skokowo
  
 
Seba moim zdaniem masz coś siekniętego na masie. bo w momencie otworzenia drzwi światło w wewnątrz zabiera ci napięcie.
ale to tylko moje zdanie. wielokrotnie przerabiałem temat szyb bo sam zakładałem siłowniki w Omie A .
  
 
Cytat:
2003-06-11 19:14:00, totr pisze:
Seba moim zdaniem masz coś siekniętego na masie. bo w momencie otworzenia drzwi światło w wewnątrz zabiera ci napięcie.
ale to tylko moje zdanie. wielokrotnie przerabiałem temat szyb bo sam zakładałem siłowniki w Omie A .



Na zdrowy rozum też mi się tak wydaje, ale teraz nie mam za bardzo czasu żeby się do tego zabrać, sam też zakładałem siłowniki w kilku autach ale oma ma najbardziej skomplikowane , jak zwalczę tą plagę to napisze co było
  
 
Jeżeli masz takie objawy z otwrtymi drzwiami to faktycznie sprawdź włącznik masowy w drzwiach od kierowcy (2 pozycyjny) no i sam moduł przy włączniku. Aha obie szyby ci tak wariują?
  
 
Prawa wogóle zdechła a ten włącznik jest git działa, ale nie mam bladego pojęcia co on może mieć wspólnego z szybą ?
  
 
Cytat:
2003-06-07 19:53:05, totr pisze:
do siłowników są doprowadzane minus z dwóch żródeł i plus z dwóch żródeł jeżeli jedno zasilanie plusowe padnie to dzieje się dokładnie tak jak koledzy piszą.
na schemacie elekt. dokładnie widać co z czym.
pozd.



Rzeczywiście dochodzą dwa zasilania. Jedno - czerwony przewód przy siłowniku - przepisowo (>12V), a drugie zasilanie - przewód brązowy z paskiem chyba - poniżej 6V. Rozumiem, że to drugie też powinno być 12V i ten spadek napięcia jest przyczyną? W obu drzwiach tak jest.
Niestety nie mam schematu, a dorwany jakiś JPG ze schematem w sieci jest mało czytelny
Dzięki za wskazówki.
pozdrawiam
Marek M.
  
 
Marek M po to ma się kolegów co by sobie pomagać.(tym bardziej
z jednego miasta).
jak by co to Młody ma schematy instalacji
  
 
co to jest?!!!!

lewa przednia szyba raz smiga a raz ani ruszy?

elektryk stwierdził że to elektronika sterująca szybami.

a może to te nieszczęsne dwa odrębne zasilania?
poradzcie co robić i jak sprawdzić czy to sprawka napięć czy może też tych sterowników?
a jeśli to drugie czy można to naprawić czy lepiej kupić inne?

pozdarwiam mega_3 i jego 3,0sej
  
 
Cytat:
2003-06-16 23:15:55, totr pisze:
Marek M po to ma się kolegów co by sobie pomagać.(tym bardziej
z jednego miasta).
jak by co to Młody ma schematy instalacji




To jeśli można to ja poproszę jakiegoś GIFa lub JPGa rozsądnej jakości z częścią instalacji Omegi A dotyczącą szyb na
dpcmmoni@mx.bremultibank.com.pl
Będę bardzo bardzo wdzięczny.
pozdrawiam
Marek
  
 
Mega miałem to samo co ty i też z lewą szybą. Dwa tygodnie z tym się mocowałem. Nawet całe złącze na słupku przy drzwiach rozpisałem co i jak, który pin od czego i jaki sygnał daje. I nic. Myślałem że sterownik padł. Zą tu nagle wchodzę raz do samochodu i skubana działa przejechałem trochę po mieście nie działa i co się okazało??!!. W zależności od rocznika robiono różne obudowy sterownika ja mam ten zintegrowany sterownik razem z silnikiem i problem polega na tym, że napięcie ze sterownika na silnik podawane jest przez złącze nie dające pewności kontaktu. Należy te styki podoginać aby pewnie do siebie dolegały po złożeniu zespołu sterownika. Ja się upewniłem o tym jak raz otworzyłem szybę i już nie mogłem zamknąć a tu noc i ajk samochód zostawić. Wziełem wcisnąłem przycisk zamykania i kilka razy stuknęłem ręką w tapicerkę w okolicach sterownika no i zadziałało (metoda jak z ruskim telewizorem nic na siłę tylko skocz po większy młotek ). Podoginałem styki no i działa do tej pory. Może to być rozwiązanie na twoje problemy aczkolwiek nie koniecznie ponieważ istnieje jeszcze wiele innych mozliwości. Np.: Obok dźwigni zmiany biegów (na tunelu) od strony kierowcy biegnie wiązka przewodów i tam jest złączka rzoprowadzająca napięcie zasilania na sterownik do lewych drzwi. To są miedziane złączki które tracą przewodność wskutek wilgości i innych spraw. Warto ją sprawdzić. Dobrym testem dającym pewne zobrazowanie sytuacji jest próba zamknięcia szyb z zamka w drzwiach kierowcy, ponieważ jest to całkiem odrębny układ zamykania niezależny od układu sterowania w podłokietniku. Polega to na tym że na określone wyprowadzenie sterownika (jest 6 pinów) podawana jest masa co powoduje zamknięcie. Jeżeli będzie działało to oznacza jedno. Sterownik jest OK nie podawane jest napięcie (albo brak przewodzenia na żyłach podających napięcie do otwarcia lub zamknięcia). Także trochę musisz pogmerać i porobic pomiarów. Bez miernika uniwersalnego ani rusz. Za 30 zł można kupić w każdym sklepie z częściami elektronicznymi. Sam kupiłem bo stary mi padł a oddaje mi nieocenione usługi. Bardzo przydatna rzecz.

Powodzenia

Jakby co to pytaj dalej postaram się pomóc
  
 
Cytat:
Dobrym testem dającym pewne zobrazowanie sytuacji jest próba zamknięcia szyb z zamka w drzwiach kierowcy



A jak się to robi? Jeśli chodzi o przytrzymanie kluczyka w pozycji "zamnkięcie" to u mnie to nie działa.
Pozdrawiam
Marek