| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2007-09-04 00:21:32 Wszystko zalezy od silnika. Dlugowieczny to na pewno jest C20NE (oczywiscie normalnie eksploatowany, a nie masakrowany na czerwonym polu), na nim spokojnie przejedziez 500kkm bez remontu (znajomy znajomego mial firme oblozona w kombiaki z tym silnikiem i kazdy przejchal przynajmniej tyle lub wiecej bez zadnych remontow), a pewnie przejedzie znacznie wiecej. |
KOLIBERk LOB SYMPATYK S63 + G65 Londyn | 2007-09-04 01:38:44 hehe, brachol ma Vectre -> Opel Vectra A 2.0i CD - C20NE ktora kiedys jezdzilem,
bestia ma juz wysmigane 395tys km bez remontu silnika. Staruszka jeszcze sie trzyma kupy |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2007-09-04 07:47:25 długowieczny silnik to potrafi przeklekać 1 000 000 km bez naprawy głównej (jak to się ładnie mówi)... ale nazywanie 300 tysięcznego silnika długowiecznym daje pewien pogląd na żywotność dzisiejszych wysilonych jednostek |
miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2007-09-04 13:09:49 W długowieczności przodują ponad pięciolitrowe V8 z USA o mocach porównywalnych z V6 w Omegach
dARTi: Dochodzi jeszcze jeden czynnik do poglądu o długowieczności - teraz już nikt nie kupuje nowego samochodu do jeżdżenia przez 15 lat. Nie opłaca się robić takich bryk po prostu. |
fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2007-09-04 15:07:29 należy jeszcze zwrócić uwage z jakich materiałów kiedyś robiono markowe samochody a z jakich teraz. jest odwrotnie jak powinno być . biorąc pod uwage rozwój techniki to omega powinna sie rozpaść po 300 tyś km a np nowa astra po 600 tyś km a jednak jest odwrotnie
kiedys robiono na jakosć a teraz tłuką na iosć tną koszty a niejednokrotnie 40 procent podzespołów produkowane jest za jednego dolara i miske ryżu. w końcu małe chińskie rączki zrobia wszystko... liczy sie tylko zysk dla koncernów |
ryba-1 Jeep Grand Cherokee Bydgoszcz | 2007-09-04 16:41:10 Dlugowieczne to sa silniki Merca 2.9D. w moim busie strzelilo 1000000 i latal dalej bez remontow. W senku bylo pewnie tez cos pod 400/500 t i tez chodzil niczego sobie. teraz obie maszyny maja nowych wlascicieli i wiem ze nadal smigaja. co do 20ne to moj skonczyl zywot na 315t
[ wiadomość edytowana przez: ryba-1 dnia 2007-09-04 16:41:34 ] |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2007-09-04 17:32:10
Z tymi zyskami to roznie bywa. Kiedys sie zastanawialem ile producent samochodu zarabia na jednym aucie. I widzialem raz takie zestawienie wygladalo to mniej wiecej tak: Toyota - 1700 Euro/samochod BMW - 2300 Euro/samochod Porsche- 17.000 Euro/ samochod Wydawac by sie moglo ze to BMW bedzie kwotowo zarabiac najwiecej.... Takze z tymi podzespolami za 1 dolara to nie wiem
Auta sa drozesz bo i wiecej "w nich siedzi". Dzisiaj mamy wspomagania, centralne zamki, elektryczne szyby, komputery, ABS'y i tym podobne systemy. Gdyby zrobi "gole" auto to by kosztowalo pewno 20-30k PLN. I teraz producent chcac zachowac cene auta aby-aby ( a i tak ona rosnie) to musi sie uciekac do sztuczek polegajacych na obnizeniu trwalosci/jakosci niektorych lub wszystkich elementow. Wiem ze to niczego nie zmienia, tak sobie chcialem pogadac ![]() |
miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2007-09-04 19:33:45 No właśnie Vino. Trzeba ciąć, bo i tak nikt tego na 15 lat nie kupuje. Po cholerę robić pancerne samochody w takim wypadku? |
bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2007-09-05 08:13:32 Hmm.. a o co chodzi z gwarancją na 1mln km, które zaczynają się pojawiać? Nawet Fiat ostatnio się tak reklamuje. Czy to tylko chwyt marketingowy?
P.S. W sumie ciężko jest najeździć milion km w 3 lata... |
bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2007-09-05 17:56:53
Wiem, wiem jak to jest ... sam pracuję jako serwisant, ale nie samochodowy... |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-09-05 21:09:31
hehe, 100% racji
Dlatego nie kupuje nowych samochodów, a jedyne ASO jakie odwiedzam to: Arcytani Serwis Omegi "ILKU" |