MotoNews.pl
  

Sportowy filtr powietrza.Co o tym sadzicie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Własnie wypatrzyłem stronke o sportowych wkładach filtrów powietrza do łady.Oto link:
Sportowe filtry

Chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś posiada u siebie taki filtr a raczej sportowy wkład do obudowy filtra.Chodzi o okrągły wkład.
Co on tak naprawde daje w żeczywistości i czy opłaca się go kupić.
Za wszystkie odpowiedz dzieki z góry.
  
 
Przy zastosowaniu tylko wkładu nie odczujesz kompletnie żadnej różnicy. Zeby był zauważalny efekt musiałbyś zastosować stożek, w dodatku dobrze umiejscowiony i najlepiej z power-rurą. Pozdr.
  
 
A jeśli chodzi o prace.MOze bedzie jakis ciekawy pomruk czy coś w tym rodzaju.Bo jeden plus że ten filtr jest wieczny.
  
 
Hm...

1. Może mi ktoś powie jak włożyć kostke w okrągłą dziurę. ;] Bo jakoś nie wyobrażam sobie tego na swoim gaźniku. Zwłaszcza w obudowie filtra powietrza. ( No chyba że jest to niewielkich rozmiarów...wygląda na większe ;] )

2. Pysiek4 fakt oby to był pomruk a nie odgłos ruskiego spychacza, o wadze kilkunastu ton na pełnych obrotach ;p. Nie wiem jak was, ale mnie takie cwaniaki w miescie wk... .

3. Dla zainteresowanych. Jako webmajster nigdy nie zaufałbym firmie, która nie przedstawia swej historii, koszt www nie przekracza 100 pl-nów ;] oraz nie widze żadnych telefonów czy adresów do sprawdzenia. Tylko adres dystrybutora i h....

No jakoś mnie to zraża ;].

Ja osobiście wolałbym zaoszczędzić więcej i wymienić cały wydech i potem bawił się filtrem powietrza..bartassti dobrze mówi stożkowy jeżeli już. A nie wynalazek (No chyba że ci 6 Ladaczników wyrazi opinie o jego "zajebistości")
  
 
Faktycznie ta firma chyba najpewniejsza to nie jest.
Strona zrobiona na szybko, nic konkretnego na niej nie ma.
Te filtry to robią chyba gdzieś u kogoś w stodole.
Kontakt tylko na komórkę i maila, żadnej siedziby, adresu.
To nie jest raczej profesjonalna firma.
Ja bym nie ryzykował...
  
 
Firma Filtromex jest znana na rynku, wspolpracuje z firma Michael. Pan inz.Pachon wyraza sie w samych superlatywach o tej firmie. Do Lady dostepny jest wklad okragly, taki sam jak do 125p i poloneza. Jezeli ktos liczy na basowy odglos czy to wkladu czy tez stozka to niech nie liczy na to. Stozek jest dobry jak mamy dobrze doprowadzone zimne powietrze, w innym przypadku szkoda kasy, bo zamiast wiekszej mocy jest nizsza moc. Radze sie dobrze zastanowic przed montazem stozka.
  
 
W takim razie przepraszam. Nie znałem tej firmy. Ale stronkę bardziej mogliby sobie lepsza zrobić!!
  
 
Filtromex robi filtry i wkładki juz dość długo więc firma jest raczej pewna
Ale z dolotem zimnego powietrza faktycznie trzeba pokombinowac żeby nie były to wyrzucone pieniądze - wiele osób dało sie nabrac na slogany reklamowe obiecując sobie wiele po założeniu samego sportowego filtra - a tu porażka
  
 
firma filtromex może jest pewna, ale koleś który tym handluje zdecydowanie nie.. znam opinię kilku osób które kupiły u tego człowieka różne produkty (koleś prowadzi też stronę ze stuff'em do maluchów) i nie dość że nie przychodziło wszystko zgodnie z zamówieniem lub towar nie był dobrej jakości, to nie było żadnej możliwości wyegzekwowania od kolesia zwortu pieniędzy.. nie polecam!

poza tym lepiej już kupić prawdziwy mokry stożek np. firmy Proton (dawniej Filtron-Proton) opis , sklep
  
 
nawiązując do tematu,
taki filtr napewno "coś" daje ale wlaśnie chodzi o to coś, żeby zminimalizować opory powietrza i żeby to miało jakiś sens trzeba by pomyśleć o wypolerowaniu kanałów dolotowych, gaźnik...no i wtedy można mówić o sensie takiego filtra. żeby można było powiedzieć o zmianie pracy silnika to należało by troche bardziej kompleksowo do zagadnienia podejść tj. magnetyzery powietrza i paliwa http://www.neomagnetics.phi.pl/cennik.php ,świece jakowakieś np. Brisk jednoelektrodowe no i moim zdanie takie dodatki zastosowane w grupie dają odczuwalny efekt, natomiast co do samego filtra to o ile (jak mi się wydaje) niezaszkodzi to pewnie żadnej zmiany w pracy niebedzie.

pozdrawiam
  
 
Alu znasz kogoś kto ma założony magnetyzer? Osobiście spotkałem się z negatywnymi opiniami o nich. Więc mam mieszane uczucia ;].
  
 
osobiście nieznam ale od znajomych (m.in. Cartoontrabant i mechaniorów różnej maści) wiele opini słyszałem.
jedne były raczej na NIE inne natomiast na bardzo TAK, przeważały jednak opinie takie że osoba montująca sam magnetyzer , jeżeli stwierdzi odczuwalną zmiane raczej kieruje sie faktem że bardzo by chciała taką zmiane odczuć a nie jakąś rzeczywistą zmianą w pracy motoru. dlatego też wszyscy (którzy "liznęli" temat) stwierdzali że takie gadzety mogą zauwarzalnie wpłynąć na prace motoru ale zastosowane kompleksowo tzn. jak pisałem poniżej.

z tymi magnetyzerami to od strony chemii jest tak że dwa naprzeciwległe magnesy "porządkują" cząsteczki paliwa bądz powietrza przyciągając te, które mają przeciwny ładunek (dodatnie do ujemnych i na odwrót) tworząc w ten sposób "łańcuchy" które to niby umożliwiają otrzymanie mieszanki zbliżonej do idealnej (chyba 15 powietrza na 1 paliwa) no i tym samym dokładniejsze spalenie paliwa co niby skutkuje w zmniejszeniu spalania i poprawie pracy. wszędzie pisze "niby" poniewarz sam nietestowałem.

Wiele osób jednak wyraża opinię że cząsteczki niby są poukładane ale jesze mają troche drogi do przebycia i kto wie czy tam znowu niepowstaje jakaś chaotyczna struktura przez co efekt końcwy może być mizerny.

wszystkie jednak osoby z którymi poruszałem ten temat stwierdzają jednogłośnie że taki magnetyzer napewno niezaszkodzi a powinien choć troche coś pomuc.
dlatego też moim zdniem dla odczucia jakichś zmian należy stosoważ takie gadzety razem.

osobną sprawą jest kto co chce osiągnąć przez takie wstawki. jeżeli celem ma być usportowienie auta to ja raczej niemoże bazować na magnetyzerach, natomiast jeżeli chodzi o polepszenie i optymalizacje pracy silnika to moim zdaniem jak najbardziej.

pozdrawiam
  
 
jeszcze jedno słowo odnośnie tej optymalnej mieszanki.
wlaśnie w celu dostarczenia odpowiedniej ilości powietrza stosowane są filtry spotrowe które to mają dużo mniejszy współczynnik oporu przez co tłok może łatwiej zaciagać powietrze. jeżeli więc ma być montowany filtr minimalizujący opory powietrza to rozsądnym było by wypolerowanie całej drogi jaką musi to powietrze przebyć, żeby temu filtrowi pomóc w minimalizacji oporów.

chciałbym dodać że niejestem żadnym specjalistą i jezeli któryś z kolegów obeznanych w temacie zauwarzy w moich wypowiediach jakieś znaczące błędy to proszę o wartkie poprawianie tak żeby ktoś niezostał źle lub nie doinformowany.

pozdrawiam
  
 
Osobiście utarło mi się w głowie:

Jeżeli polepszam dolot powietrza musze polepszych szybkość jego ucieczki. Bo jaki to da sens? Auto zassie więcej szybciej, ale wydech ograniczy jego możliwości do poprzednich osiągów.
  
 
Sam filtr zamontowany w klasycznej puszce da niewiele, tak, ze napewno tego nie odczujesz. Jeśli chcesz się przekonać, to wyjmij całkiem filtr z puszki i zobaczysz, ze nie odczujesz różnicy. Nie odczujesz też różnicy, gdy całkiem zdejmiesz puszke (będzie różnica w dźwięku ). Z powiększeniem i polerowaniem kanałów efekt będzie większy, moze nawet zauważalny .
Jeśli chodzi o sportowe świece i przewody wysokiego napiecia, to ich wpływ jest skokowy (palą albo nie), więc jeśli instalacja zapłonowa działa bez zarzutu, to taki "tuning" polegający na wymianie świec nic nie da.
Cytat:
Jeżeli polepszam dolot powietrza musze polepszych szybkość jego ucieczki. Bo jaki to da sens? Auto zassie więcej szybciej, ale wydech ograniczy jego możliwości do poprzednich osiągów.

A jak założysz turbo ???? Polepszysz dolot, pogorszysz wydech a różnice czuć
  
 
Hehe nie przesadzajmy. Turbo daje ogromne możliwości. Jednak pomyśl jaki uzyskałbyś efekt dając turbo na wydechu odpowiednim . Nie twierdze, że nie odczujesz wogole różnicy. Nie widzi mi się jednak zabawa z półśrodkami. A za takowe uważam poprawe np. na wlotach powietrza ale bez wylotów jak coś to całość. I martwisz się jeżeli wówczas nie widzisz różnicy ;].

Właściwie ciekawe ile kosztuje turbo, i jak z jego montarzem. Bo jakoś na forum nie widziałem za wiele wątków o tym.
  
 
Witam! Firma FILTROMEX mieści się w Rybniku i znam syna właściciela tej firmy, z filtrami sportowymi tej firmy przeznaczonymi do różnych aut spotkałem się wiele razy, są naprawdę dobrze wykonane i moge je polecić. Jeżeli chodzi o podany LINK, to nie jest to link "oryginalny" tej firmy, tylko chłopaka (chyba) z Katowic, który kupuje u nich filtry i później je sprzedaje na swojej stronce...Sam filtr da napewno niewiele, napewno w żaden sposób nie da się tego wyczuć, jednak ktoś kto buduje "mocny" silnik powinien się w cos takiego zaopatrzyć. Jeżeli chodzi o jazdę na codzień, to polecałbym go komuś, kto naprawdę dużo jeździ, tak by po przejechanych kilkudziesięciu tyś. km inwestycja się zwróciła.
  
 
Witam.A jesli chodzi o ten stożek to chciałem tak zrobić ale słyszałem że auto na gazie nie chce za bardzo chodzić ze stożkiem a więc myslałem może że ten wkład.A tak naprawde to jak jest ze stożkie jak sie ma gaz da się takie coś zastosować.
  
 
Pysiek4 nie wiem nie mam. Jednak dobrze ustawiony silnik chodzi dobrze na benzynie i na gazie. Więc co ? Stożek ma detekcje gazu ;p ;p nie znam się. Jednak to troche dziwne może ktoś wyjaśni ową anomalie o której mówisz.
  
 
Cytat:
2004-02-29 21:40:48, -VoDz- pisze:
Właściwie ciekawe ile kosztuje turbo, i jak z jego montarzem. Bo jakoś na forum nie widziałem za wiele wątków o tym.


Vodzu, nasz klubowicz Michał (Mkee) ma zainstalowane turbo w swojej 2105, tak że jeśli masz jakieś pytania dotyczące tego tematu to myślę że Michał podzieli się swoją wiedzą ( a trochę wie!!!)
Pozdrawiam
Andrzej